Verstappen podkręca tempo w drugim treningu
Drugi z niewielką stratą Alonso. Czołową trójkę niespodziewanie uzupełnia Hulkenberg.
02.06.2318:08
2562wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Hiszpanii. Mistrz świata okazał się nieznacznie szybszy od Fernando Alonso i Nico Hulkenberga.
Drugi trening w Montmelo rozpoczął się w sprzyjających warunkach pogodowych, toteż kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Tuż po włączeniu zegara z alei serwisowej wyjechali de Vries, Bottas, Zhou i faworyt lokalnej publiczności - Fernando Alonso. Już po chwili na torze znalazła się cała reszta kierowców, spośród których część rozpoczęła sesję na prototypowych oponach Pirelli. Pierwszym liderem na tablicy wyników był Bottas z czasem 1:16,842, którego szybko zdetronizował Ocon, a po pięciu minutach na czoło wysunął się korzystający z miękkiego ogumienia duet Ferrari - prowadził Sainz (1:14,999) z przewagą 0,601 sekundy nad Leclerkiem.
0,055 sekundy do Monakijczyka tracił Verstappen, który był na tym etapie najszybszym kierowcą korzystających z prototypowej mieszanki. Już kilka minut później Holender porzucił te opony na rzecz pośredniego ogumienia, czego efektem było najlepsze kółko - 1:14,958. Tymczasem jadący wolno w jedenastym zakręcie Oscar Piastri przyblokował George'a Russella, który musiał salwować się ucieczką w żwir. Wyraźnie zdenerwowany Brytyjczyk szybko jednak powrócił na tor. W ciągu kolejnych kilku minut tor nieco opustoszał, a jedynymi pozostałymi na nim kierowcami byli Lance Stroll oraz zawodnicy Williamsa, Ferrari i AlphaTauri.
Na 37 minut przed końcem sesji tempo podkręcili kierowcy Ferrari, którzy kontynuowali przejazdy na miękkich oponach. Na pierwsze miejsce wysunął się Leclerc, który uzyskał najlepszy czas weekendu - 1:14,246 - i o zaledwie 0,028 sekundy wyprzedzał Carlosa Sainza. Już po chwili w ślad za Scuderią w kwestii doboru opon poszły kolejne zespoły i byliśmy świadkami sporych przetasowań w tabeli. W czołowej dziesiątce zameldowali się kierowcy m. in. kierowcy Williamsa, Alfy Romeo czy Alpine, a na pierwsze miejsce powrócił Max Verstappen, który jako pierwszy w ten weekend zszedł poniżej minuty i czternastu sekund - 1:13,907. Świetny, drugi czas wykręcił natomiast Nico Hulkenberg, który był o niespełna trzy dziesiąte sekundy wolniejszy od aktualnego mistrza świata.
Na półmetku sesji z rekordem w trzecim sektorze na drugim miejscu w tabeli zameldował się Fernando Alonso, który przegrywał z Verstappenem o 0,17 sekundy. Zarówno z Hiszpanem, jak i wspomnianym wyżej Hulkenbergiem przegrywał Perez - Meksykanin był czwarty i do Verstappena tracił nieco ponad trzy dziesiąte sekundy. Za kierowcą Red Bulla, w bardzo niewielkich odstępach, plasowali się Ocon, Leclerc i Sainz. Na tym etapie sesji cała stawka korzystała już z miękkiego ogumienia.
Pomimo tego, że na torze wciąż panował dość duży ruch, to w końcówce sesji nie obserwowaliśmy zbyt wielu zmian w tabeli. W dużej mierze mogło to być podyktowane symulacją wyścigu, jaką zaczęła przeprowadzać część kierowców, a także zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi - nad torem zaczęły gromadzić się ciemne chmury, a temperatura toru spadała. Dodatkowo, choć prognozy nie przewidywały opadów deszczu podczas trwania sesji, to George Russell zgłosił zespołowi lekką mżawkę w okolicach 9. zakrętu na dziesięć minut przed końcem treningu.
Do końca sesji nic się już nie zmieniło i tym sposobem Max Verstappen po raz kolejny zakończył zajęcia na pierwszej pozycji. Fernando Alonso i Nico Hulkenberg uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach uplasowali się Perez, Ocon, Leclerc, Sainz, Russell, Bottas i Gasly. Tuż za czołową dziesiątką sesję ukończył Lewis Hamilton, a za kierowcą Mercedesa znaleźli się Piastri, Zhou, Norris, Magnussen, de Vries i Tsunoda. Dopiero osiemnasty rezultat uzyskał Lance Stroll, który okazał się szybszy jedynie od zamykającego stawkę duetu Williamsa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30,8°C
Temperatura powietrza: 22,4°C
Prędkość wiatru: 2,38 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Hiszpanii. Mistrz świata okazał się nieznacznie szybszy od Fernando Alonso i Nico Hulkenberga.
Drugi trening w Montmelo rozpoczął się w sprzyjających warunkach pogodowych, toteż kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Tuż po włączeniu zegara z alei serwisowej wyjechali de Vries, Bottas, Zhou i faworyt lokalnej publiczności - Fernando Alonso. Już po chwili na torze znalazła się cała reszta kierowców, spośród których część rozpoczęła sesję na prototypowych oponach Pirelli. Pierwszym liderem na tablicy wyników był Bottas z czasem 1:16,842, którego szybko zdetronizował Ocon, a po pięciu minutach na czoło wysunął się korzystający z miękkiego ogumienia duet Ferrari - prowadził Sainz (1:14,999) z przewagą 0,601 sekundy nad Leclerkiem.
0,055 sekundy do Monakijczyka tracił Verstappen, który był na tym etapie najszybszym kierowcą korzystających z prototypowej mieszanki. Już kilka minut później Holender porzucił te opony na rzecz pośredniego ogumienia, czego efektem było najlepsze kółko - 1:14,958. Tymczasem jadący wolno w jedenastym zakręcie Oscar Piastri przyblokował George'a Russella, który musiał salwować się ucieczką w żwir. Wyraźnie zdenerwowany Brytyjczyk szybko jednak powrócił na tor. W ciągu kolejnych kilku minut tor nieco opustoszał, a jedynymi pozostałymi na nim kierowcami byli Lance Stroll oraz zawodnicy Williamsa, Ferrari i AlphaTauri.
Na 37 minut przed końcem sesji tempo podkręcili kierowcy Ferrari, którzy kontynuowali przejazdy na miękkich oponach. Na pierwsze miejsce wysunął się Leclerc, który uzyskał najlepszy czas weekendu - 1:14,246 - i o zaledwie 0,028 sekundy wyprzedzał Carlosa Sainza. Już po chwili w ślad za Scuderią w kwestii doboru opon poszły kolejne zespoły i byliśmy świadkami sporych przetasowań w tabeli. W czołowej dziesiątce zameldowali się kierowcy m. in. kierowcy Williamsa, Alfy Romeo czy Alpine, a na pierwsze miejsce powrócił Max Verstappen, który jako pierwszy w ten weekend zszedł poniżej minuty i czternastu sekund - 1:13,907. Świetny, drugi czas wykręcił natomiast Nico Hulkenberg, który był o niespełna trzy dziesiąte sekundy wolniejszy od aktualnego mistrza świata.
Na półmetku sesji z rekordem w trzecim sektorze na drugim miejscu w tabeli zameldował się Fernando Alonso, który przegrywał z Verstappenem o 0,17 sekundy. Zarówno z Hiszpanem, jak i wspomnianym wyżej Hulkenbergiem przegrywał Perez - Meksykanin był czwarty i do Verstappena tracił nieco ponad trzy dziesiąte sekundy. Za kierowcą Red Bulla, w bardzo niewielkich odstępach, plasowali się Ocon, Leclerc i Sainz. Na tym etapie sesji cała stawka korzystała już z miękkiego ogumienia.
Pomimo tego, że na torze wciąż panował dość duży ruch, to w końcówce sesji nie obserwowaliśmy zbyt wielu zmian w tabeli. W dużej mierze mogło to być podyktowane symulacją wyścigu, jaką zaczęła przeprowadzać część kierowców, a także zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi - nad torem zaczęły gromadzić się ciemne chmury, a temperatura toru spadała. Dodatkowo, choć prognozy nie przewidywały opadów deszczu podczas trwania sesji, to George Russell zgłosił zespołowi lekką mżawkę w okolicach 9. zakrętu na dziesięć minut przed końcem treningu.
Do końca sesji nic się już nie zmieniło i tym sposobem Max Verstappen po raz kolejny zakończył zajęcia na pierwszej pozycji. Fernando Alonso i Nico Hulkenberg uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach uplasowali się Perez, Ocon, Leclerc, Sainz, Russell, Bottas i Gasly. Tuż za czołową dziesiątką sesję ukończył Lewis Hamilton, a za kierowcą Mercedesa znaleźli się Piastri, Zhou, Norris, Magnussen, de Vries i Tsunoda. Dopiero osiemnasty rezultat uzyskał Lance Stroll, który okazał się szybszy jedynie od zamykającego stawkę duetu Williamsa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30,8°C
Temperatura powietrza: 22,4°C
Prędkość wiatru: 2,38 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:13,907 | 34 | |||
2 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:14,077 | 0,170 | 0,170 | 30 | |
3 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:14,177 | 0,270 | 0,100 | 31 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:14,219 | 0,312 | 0,042 | 30 | |
5 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:14,242 | 0,335 | 0,023 | 30 | |
6 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:14,246 | 0,339 | 0,004 | 32 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:14,274 | 0,367 | 0,028 | 32 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:14,392 | 0,485 | 0,118 | 31 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:14,448 | 0,541 | 0,056 | 32 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:14,457 | 0,550 | 0,009 | 29 | |
11 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:14,549 | 0,642 | 0,092 | 31 | |
12 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:14,583 | 0,676 | 0,034 | 30 | |
13 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:14,585 | 0,678 | 0,002 | 29 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:14,694 | 0,787 | 0,109 | 30 | |
15 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:14,713 | 0,806 | 0,019 | 24 | |
16 | Nyck de Vries (21) | AlphaTauri AT04 | 1:14,785 | 0,878 | 0,072 | 33 | |
17 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:14,840 | 0,933 | 0,055 | 34 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:15,010 | 1,103 | 0,170 | 31 | |
19 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:15,056 | 1,149 | 0,046 | 32 | |
20 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:15,056 | 1,149 | 0,000 | 33 |
107% najlepszego czasu: 1:19,080