AMuS: McLaren rozważa rezygnację z jednostek Mercedesa
Stajnia z Woking wraz z Williamsem ma być przeciwna dostawom producenta dla Alpine.
11.07.2418:15
1443wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że McLaren rozważa rezygnację z jednostek napędowych Mercedesa po sezonie 2025.
Stajnia z Woking posiada kontrakt z niemieckim producentem do 2030 roku, zabezpieczając sobie dostawy jego pakietów po wprowadzeniu kolejnej generacji opartej w dużym stopniu na MGU-K. Mimo to według ustaleń Auto Motor und Sport, McLaren oraz Williams wyrazili obawy, iż Mercedes napotka trudności z obsługą programu silnikowego od sezonu 2026, decydując się na współpracę z czterema zespołami.
Aktualnie niemiecki producent posiada jedno wolne miejsce, rozstając się z Astonem Martinem po przyszłorocznych mistrzostwach. Docelowo Mercedes miał jednak pozostać przy produkcji silników do bolidów fabrycznej stajni, McLarena oraz Williamsa. Mimo to rozmowy z koncernem rzekomo podjęło Alpine, chcące zaniechać program rozwojowy jednostki Renault.
Według informacji Auto Motor und Sport, dyrektor McLaren Racing - Zak Brown, odnowił kontakty z przedstawicielami Red Bull Powertrains. Dostawy pakietów powstających przy współpracy z Fordem mają być alternatywą stajni z Woking dla Mercedesa.
Auto Motor und Sport informuje, że McLaren rozważa rezygnację z jednostek napędowych Mercedesa po sezonie 2025.
Stajnia z Woking posiada kontrakt z niemieckim producentem do 2030 roku, zabezpieczając sobie dostawy jego pakietów po wprowadzeniu kolejnej generacji opartej w dużym stopniu na MGU-K. Mimo to według ustaleń Auto Motor und Sport, McLaren oraz Williams wyrazili obawy, iż Mercedes napotka trudności z obsługą programu silnikowego od sezonu 2026, decydując się na współpracę z czterema zespołami.
Aktualnie niemiecki producent posiada jedno wolne miejsce, rozstając się z Astonem Martinem po przyszłorocznych mistrzostwach. Docelowo Mercedes miał jednak pozostać przy produkcji silników do bolidów fabrycznej stajni, McLarena oraz Williamsa. Mimo to rozmowy z koncernem rzekomo podjęło Alpine, chcące zaniechać program rozwojowy jednostki Renault.
Dopiero kiedy podejmą strategiczną decyzję o dalszym rozwoju silnika, będziemy w stanie przejść do wiążących ustaleń- powiedział Toto Wolff z Mercedesa, pytany o potencjalną współpracę z Alpine.
Według informacji Auto Motor und Sport, dyrektor McLaren Racing - Zak Brown, odnowił kontakty z przedstawicielami Red Bull Powertrains. Dostawy pakietów powstających przy współpracy z Fordem mają być alternatywą stajni z Woking dla Mercedesa.
Mam świetne relacje z Jimem Farley'em [prezesem Forda]. Poznaliśmy się w ubiegłym roku, a później złożyłem wizytę w fabryce. Było to zanim zdecydowaliśmy się przedłużyć naszą umowę z Mercedesem- powiedział Brown, zapytany następnie o swoje napięte relacje z Christianem Hornerem z Red Bulla:
Nie wydaje mi się, by chciałby mnie teraz tam [w fabryce] widzieć.