Red Bull wystąpił o warunkową superlicencję dla Lindblada

Wszystko wskazuje na to, iż ekipa chce być gotowa na zawieszenie Verstappena.
05.06.2518:41
Mateusz Szymkiewicz
879wyświetlenia
Embed from Getty Images

The Race oraz Autosport potwierdzają, że Red Bull wystąpił do FIA o warunkową superlicencję dla Arvida Lindblada.

Brytyjczyk szwedzkiego pochodzenia spełnia sportowe kryteria, by otrzymać uprawnienia do startów w Formule 1, choć póki co potencjalny debiut uniemożliwia brak pełnoletności kierowcy. W ubiegłym roku FIA wprowadziła jednak nowy zapis, który umożliwia zawodnikom starty poniżej osiemnastego roku życia, jeżeli otrzymają oni stosowną zgodę organu za prezentowanie wyjątkowego talentu.

Nowy punkt dający duże pole do interpretacji może umożliwić Lindbladowi debiut w Formule 1 jeszcze w pierwszej połowie sezonu 2025, przed urodzinami, które będzie obchodził 8 sierpnia. Brytyjczyk ma na swoim koncie tegoroczny tytuł z Formula Regional Oceania, najniższy stopień podium z włoskiej F4, czwarte miejsce z Formuły 3, a obecnie plasuje się na trzecim miejscu klasyfikacji F2 z dwoma zwycięstwami.

Wiele wskazuje na to, iż decyzja Red Bulla o zawnioskowaniu o superlicencję dla Lindblada ma związek z sytuacją Maksa Verstappena. Czterokrotny mistrz świata otrzymując co najmniej jeden punkt karny w Kanadzie lub Austrii, zostanie zawieszony na jedno Grand Prix. Nie jest jasne kto w takim scenariuszu byłby zastępcą kierowcy Red Bull Racing, lecz z pewnością jego absencja pociągnie większe zmiany w składach obu ekip austriackiego koncernu.

Ayumu Iwasa jest naszym kierowcą rezerwowym, podczas gdy Lindblad posiada punkty do superlicencji - mówił w marcu Helmut Marko, konsultant Red Bulla. Ukończyliśmy z nim test na dystansie 300 kilometrów w bolidzie Formuły 1 na torze Imola. Teoretycznie mógłby wskoczyć do naszego kokpitu. Mimo to do sierpnia nie będzie miał osiemnastu lat. Złożymy wniosek o przyznanie mu superlicencji. Antonelli otrzymał ją przed czasem, więc nie widzimy powodów, dla których Lindbladowi miałoby się nie udać. W takiej sytuacji moglibyśmy dysponować dwoma rezerwowymi kierowcami.