Początek testów na torach Imola, Mugello i Ricardo Tormo

17.02.0400:00
Marek Roczniak
1039wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Imola
Fernando AlonsoRenaultmic1:20.49377
1Jarno TrulliRenaultmic1:20.76784
1Felipe MassaSauber Petronasbri1:22.02869
1Giancarlo FisichellaSauber Petronasbri1:22.33162
1Nick HeidfeldJordan Fordbri1:22.40862
1Giorgio PantanoJordan Fordbri1:24.27460
Czasy uzyskane na torze Mugello
Michael SchumacherFerraribri1:19.86466
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo
David CoulthardMcLaren Mercedesmic1:09.84469
1Kimi RaikkonenMcLaren Mercedesmic1:10.07270
Dzisiaj rozpoczęły się testy na dwóch włoskich torach - Imola i Mugello, a także na hiszpańskim torze Rocardo Tormo. Na pierwszym z nich obecne były trzy zespoły, wszystkie reprezentowane przez główne składy kierowców, przy czym stajnia Renault jako jedyna korzystała z opon Michelin. Kierowcy z tego właśnie zespołu - Fernando Alonso i Jarno Trulli zdominowali pierwszy dzień testów na torze im. Enzo i Dino Ferrarich, uzyskując znaczną przewagę nad pozostałymi kierowcami. Hiszpan uzyskał lepszy o blisko dwie sekundy czas w stosunku do zeszłorocznego czasu pole position, uzyskanego tutaj przez Michaela Schumachera. Francuska stajnia dokończyła dzisiaj zapoczątkowane w zeszłym tygodniu na torze Jerez testy zawieszenia w bolidach R24, a także sprawdzała opony Michelin przeznaczone do użycia w kilku pierwszych wyścigach sezonu. Ponadto Trulli testował przeznaczoną do użycia w Melbourne specyfikację silnika Renault RS24 V10 i nie natrafił na żadne problemy z wytrzymałością.
Na drugiej i trzeciej pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber - Felipe Massa i Giancarlo Fisichella, mając ponad półtorej sekundy straty do Alonso. Ze względu na fakt, iż Imola ma zbliżoną charakterystykę do toru Albert Park, szwajcarska stajnia rozpoczęła dzisiaj wstępne dostosowywanie ustawień bolidów C23 do wyścigu o Grand Prix Australii. Program testów obejmował również sprawdzanie hamulców i różnych kombinacji aerodynamicznych, a także testy opon Bridgestone i amortyzatorów. Jutro Fisichella będzie kontynuował testy opon, natomiast Massa skupi się na zaliczeniu symulowanego przejazdu pełnego dystansu wyścigu.

Zespół Jordan przywiózł na tor Imola dwa nowe bolidy EJ14, za którymi zasiedli Nick Heidfeld i Giorgio Pantano. Tylko Niemiec zdołał się zmieścić poniżej dwóch sekund straty do Alonso, natomiast zatrudniony zaledwie w zeszły piątek Pantano miał blisko cztery sekundy straty do najszybszego kierowcy Renault i uplasował się na ostatniej pozycji. Irlandzka stajnia kontynuowała dzisiaj rozwiązywanie problemów, na które napotkała podczas poprzednich testów nowego auta, ale już jutro planuje skupić się na uzyskaniu lepszych osiągów.

Zespół Ferrari rozpoczął dzisiaj kolejną serię testów bolidu F2004 na włoskim torze Mugello. Za kierownicą nowego auta ponownie zasiadł Michael Schumacher, przejeżdżając łącznie 66 okrążeń, z czego cztery na krótkiej wersji toru. Jutro oprócz Niemca testy przeprowadzał będzie również kierowca testowy Ferrari - Luca Badoer, przy czym Włoch dołączy do obecnych na torze Imola kierowców z zespołów Renault, Sauber oraz Jordan i zasiądzie za kierownicą zeszłorocznego bolidu F2003-GA.

W Walencji także obecny był tylko jeden zespół - McLaren, reprezentowany przez głównych kierowców - Davida Coultharda oraz Kimiego Raikkonena. Obaj kierowcy łącznie przejechali 139 okrążeń za kierownicami bolidów MP4-19, które w mniej więcej tej samej konfiguracji zostaną użyte podczas pierwszego wyścigu sezonu w Melbourne. Głównym celem testów stajni z Woking w tym tygodniu jest symulacja weekendu Grand Prix z udziałem obydwu kierowców. W środę na torze Ricardo Tormo powinny pojawić się również zespoły Toyota, B.A.R i Williams.

Źródło: Ferrari.com, F1Jordan.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net