Alonso mierzy w podium dzięki poprawkom w R29
"Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium"
14.07.0914:06
2055wyświetlenia

Fernando Alonso wraz z szefem Renault F1 Team - Flavio Briatore zgodnie twierdzą, że poprawki wprowadzone do bolidu R29 podczas GP Niemiec pozwolą francuskiej ekipie walczyć o podia w pozostałych ośmiu wyścigach sezonu.
Choć Hiszpan w kwalifikacjach - w czasie których wystąpiły przelotne opady - po raz pierwszy wypadł słabiej od swojego zespołowego kolegi Nelsona Piqueta Jr, to jednak Grand Prix Niemiec ukończył na siódmej pozycji. Pod koniec wyścigu, Renault było najszybszym samochodem na torze; Alonso ustanowił sześć najlepszych czasów okrążenia w wyścigu na torze Nurburgring.
Dwukrotny mistrz świata twierdzi, że zmiany aerodynamiczne, zwłaszcza zmieniony podwójny dyfuzor, bardzo dobrze wpłynęły na osiągi bolidu R29.
Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium. To jest nasz cel- powiedział Alonso w wywiadzie dla hiszpańskiego radia Cadena SER.
Nowe usprawnienia do samochodu stajni z Enstone - w Niemczech nie posiadał ich Piquet - dotyczą owiewek na koła, pokrywy silnika i przedniego skrzydła, co według Alonso dało zysk 0,4 sekundy na okrążeniu w stosunku do pakietu z Silverstone.
Dwa tygodnie temu nikt by nie pomyślał, że pod koniec wyścigu będziemy niepokoić kierowców Brawna, czy też wykręcimy najlepszy czas okrążenia- powiedział Hiszpan, dodając, że Renault przy odrobinie szczęścia może powtórzyć wyczyn z zeszłego roku, wygrywając wyścigi,
ale to będzie trudne, ponieważ Red Bull Racing i Brawn są bardzo mocni.
Flavio Briatore sądzi natomiast, że tempo R29 na torze Nurburgring polepszyło się o 0,7-0,8 sekundy na okrążeniu.
Moglibyśmy ukończyć wyścig na wyższej pozycji, gdyby nie deszcz w kwalifikacjach, ponieważ korki podczas wyścigu kosztowały nas dużo czasu, a także nasz start, z którym mamy problem i musimy go rozwiązać przed GP Węgier. Ale muszę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni; samochód był najszybszy podczas wyścigu, osiągając niezwykłe czasy.
Briatore uważa, że zbytnie skupienie się nad systemem KERS w trakcie zimy i na początku sezonu kosztowało Renault znaczącą część pracy nad rozwojem samochodu. Francuski zespół zrezygnował z technologii odzyskiwania energii kinetycznej kilka wyścigów temu.
Straciliśmy nadzwyczaj dużo czasu, pracując nad system KERS. Teraz ciężko pracujemy nad zmianami w samochodzie i idziemy w dobrym kierunku.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE