Sytuacja z silnikami przed GP Singapuru
Przedstawiamy listę niewykorzystanych silników na cztery wyścigi przed końcem sezonu
24.09.0910:59
2696wyświetlenia
W tym roku jak wiemy, wprowadzono limit ośmiu silników dla jednego kierowcy na cały sezon. Napoczęcie każdego dodatkowego silnika równoznaczne jest z otrzymaniem kary przesunięcia na starcie o 10 miejsc do tyłu. System ten wprowadzono, aby zwiększy niezawodność i zmniejszyć koszty, jako że w przeszłości niektóre zespoły potrafiły zużyć po trzy silniki na jednego kierowcę w każdy weekend wyścigowy.
Od kilku lat FIA wymusza coraz większą wytrzymałość jednostek napędowych Formuły 1. Najpierw był to jeden silnik na 1 GP w 2004 roku, potem na 2 GP, a w tym roku pierwotnie planowano jeden silnik na 3 GP, ale ostatecznie stanęło na limicie 8 jednostek na jednego kierowcę, co daje zespołom możliwość dowolnego gospodarowania silnikami i szansę na mniej kar za nieplanowane wymiany.
Pod spodem przedstawiamy listę niewykorzystanych silników, które każdy z kierowców ma jeszcze do dyspozycji na cztery wyścigi przed końcem sezonu.
McLaren
Lewis Hamilton - 1
Heikki Kovalainen - 1
Ferrari
Giancarlo Fisichella - 2
Kimi Räikkönen - 2
BMW
Robert Kubica - 1
Nick Heidfeld - 1
Renault
Fernando Alonso - 2
Romain Grosjean - 2
Toyota
Jarno Trulli - 1
Timo Glock - 1
Toro Rosso-Ferrari
Jaime Alguersuari - 2
Sébastien Buemi - 2
Red Bull-Renault
Mark Webber - 1
Sebastian Vettel - 0
Williams-Toyota
Nico Rosberg - 1
Kazuki Nakajima - 1
Force India-Mercedes
Adrian Sutil - 1
Vitantonio Liuzzi - 1
Brawn-Mercedes
Jenson Button - 1
Rubens Barrichello - 1
Powyższa lista pokazuje, że zespoły używające silników Ferrari i fabryczna ekipa Renault mają ilościową przewagę nad resztą stawki, jako że Red Bull, a także zespoły zaopatrywane przez Mercedesa (Brawn, McLaren i Force India) i Toyotę (fabryczna ekipa oraz Williams) muszą oszczędzać swoje silniki, aby uniknąć kary cofnięcia na starcie.
Jedynym kierowcą, który nie posiada już zapasowego silnika jest Sebastian Vettel z Red Bull Racing, a wszystko to z powodu aż czterech awarii w tym sezonie. Niemiec ma jeszcze matematyczne szanse na zdobycie tytułu mistrza świata i odrzuca możliwość celowego użycia dodatkowego silnika i otrzymania kary w jednym z wyścigów, aby móc więcej jeździć podczas treningów.
Zobacz także: Użycie opon, silników, przekładni i KERS w sezonie 2009
Źródło: GPUpdate.net
KOMENTARZE