Testy w Andaluzji dzień 2/3: Paffett przed Hulkenbergiem
Paffett jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 19 sekund
02.12.0918:22
5606wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez dla młodych kierowców na szczycie tabeli czasowej znalazł się nie taki już młody kierowca testowy McLarena - Gary Paffett. Brytyjczyk jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 19 sekund, przejeżdżając w sumie 80 okrążeń.
Tegoroczny wicemistrz DTM był dzisiaj jedynym reprezentantem stajni z Woking po tym, jak wczoraj na koniec pierwszego dnia testów musiał przekazać bolid MP4-24 w ręce Olivera Turveya. Paffett najlepszy jak dotychczas wynik całych testów - 1:18,718 - uzyskał tuż po godzinie 13:00, a konkretnie na swoim 42 okrążeniu. Jutro Brytyjczyk ponownie będzie dzielił się samochodem z Turveyem.
Lekki deszcz w środku popołudniowej sesji powodował pogorszenie czasów o około sześć sekund, jednak później warunki uległy poprawie i w ostatniej godzinie testów Nico Hulkenberg (Williams FW31) zdołał wykręcić 1:19,184, kończąc swój pierwszy dzień testów w tym tygodniu na drugiej pozycji. Strata Niemca do Paffetta wyniosła jednak już blisko pół sekundy.
Nieznacznie wolniejszy od Hulkenberga okazał się Daniel Ricciardo, podobnie jak wczoraj prezentując imponujące osiągi za kierownicą bolidu Red Bull RB5. Australijczyk był przez pewien czas najszybszym kierowcą w porannej sesji, a ostatecznie dzień ukończył na trzeciej pozycji, podobnie jak Hulkenberg przejeżdżając ponad 90 okrążeń. Jako ostatni poniżej jednej sekundy starty do Paffetta zmieścił się Paul di Resta, który tym razem jeździł bolidem Force India VJM02 podczas porannej sesji. W momencie zakończenia swojej jazdy na dziś Szkot zajmował trzecie miejsce, a później szybciej od niego zdołał pojechać tylko Hulkenberg.
W zespole BMW Sauber nastąpiła dzisiaj zmiana, jako że bolid F1.09 przejął w środę od Alexandra Rossiego mistrz europejskiej Formuły BMW z ubiegłego roku - 18-letni Esteban Gutierrez. Dla zachowania równych szans, zespół powierzył Meksykaninowi taki sam program, jaki wczoraj wykonał Rossi. Plany pokrzyżowała jednak nieco pogoda, a ponadto Gutierrez musiał zakończyć jazdę godzinę przed końcem testów ze względu na wyciek płynu z układu hydraulicznego. Mimo to udało mu się uplasować na piątej pozycji, czyli wyżej o cztery miejsca od zespołowego kolegi z F3 Euro Series - Julesa Bianchiego, który ponownie zasiadł za kierownicą Ferrari F60, skupiając się dzisiaj na długodystansowych przejazdach.
Jutro z Ferrari będą już testowali trzej czołowi kierowcy z włoskiej F3: Daniel Zampieri, Marco Zipoli i Pablo Sanchez Lopez. BMW potwierdziło tymczasem wcześniejsze doniesienia, że jutro bolid F1.09 poprowadzi mistrz Formuły Renault 3.5 - Bertrand Baguette, który we wtorek testował z Renault. Na miejscach 6 i 7 drugi dzień testów w Jerez ukończyli reprezentanci mistrzowskiego zespołu Brawn GP - Mike Conway i Marcus Ericsson, przy czym znacznie więcej czasu za kierownicą BGP001 spędził Conway, łącznie przejeżdżając 83 okrążenia, podczas gdy Ericsson zaliczył tylko 37 kółek, ale mimo to jego strata do Brytyjczyka wyniosła zaledwie 0,218 sekundy.
Dwóch kierowców reprezentowało dzisiaj także zespół Renault, a byli to Brazylijczyk Lucas di Grassi (popołudniowa sesja) i Chińczyk Ho-Pin Tung (poranna sesja). Obaj kierowcy uplasowali się kolejno na miejscach 10 i 11, a rozdzieliła ich różnica blisko 0,6 sekundy. Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli JR Hildebrand, który po południu przejął bolid Force India od di Resty i uplasował się na ósmej pozycji, a także Mirko Bortolotti, będąc jedynym sprawcą wywieszenia dzisiaj czerwonej flagi. Kierowca Toro Rosso zatrzymał się na torze podczas porannej sesji po tym, jak przypadkowo wcisnął przycisk na kierownicy, doprowadzając do blokady skrzyni biegów. Później zespół napotkał jeszcze na inny problem z bolidem i ostatecznie Bortolotti przejechał niespełna 70 okrążeń, plasując się na ostatniej pozycji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 13-19°C
Temperatura toru: 13-22°C
Rano sucho, po południu przelotne opady deszczu
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gary Paffett (-) | McLaren Mercedes MP4-24 | 80 | 1:18,718 | |||
2 | Nico Hulkenberg (-) | Williams Toyota FW31 | 94 | 1:19,184 | 0,466 | 0,466 | |
3 | Daniel Ricciardo (-) | Red Bull Renault RB5 | 93 | 1:19,243 | 0,525 | 0,059 | |
4 | Paul di Resta (-) | Force India Mercedes VJM02 | 58 | 1:19,411 | 0,693 | 0,168 | |
5 | Esteban Gutierrez (-) | BMW Sauber F1.09 | 68 | 1:20,190 | 1,472 | 0,779 | |
6 | Mike Conway (-) | Brawn Mercedes BGP001 | 83 | 1:20,222 | 1,504 | 0,032 | |
7 | Marcus Ericsson (-) | Brawn Mercedes BGP001 | 37 | 1:20,440 | 1,722 | 0,218 | |
8 | John R. Hildebrand (-) | Force India Mercedes VJM02 | 50 | 1:20,517 | 1,799 | 0,077 | |
9 | Jules Bianchi (-) | Ferrari F60 | 113 | 1:20,585 | 1,867 | 0,068 | |
10 | Lucas di Grassi (-) | Renault R29 | 55 | 1:20,898 | 2,180 | 0,313 | |
11 | Ho-Pin Tung (-) | Renault R29 | 67 | 1:21,492 | 2,774 | 0,594 | |
12 | Mirko Bortolotti (-) | Toro Rosso Ferrari STR4 | 69 | 1:21,761 | 3,043 | 0,269 |
KOMENTARZE