GP3: Hitech zmienia nazwę na ATECH
WSbR: Omar Leal kierowcą Draco Racing w sezonie 2010
07.12.0916:21
2790wyświetlenia
Hitech Junior Team zmienił swą nazwę, co jest wynikiem połączenia z zespołem CRS Racing. Hitech, którego szefem jest David Hayle, wygrał w tym roku mistrzostwa Superleague oraz został wicemistrzem brytyjskiej Formuły Renault 2.0 w Pucharze Zimowym.
Mająca swoją siedzibę w Silverstone ekipa Hitech otrzymała prawo startu w GP3 Series w przyszłym roku i będzie tam występowała pod nazwą ATECH CRS. Natomiast w brytyjskiej Formule Renault 2.0 będzie obowiązywała nazwa ATECH Grand Prix. Partnerstwo Hitech i CRS Racing zawiązane zostało po udanym sezonie wyścigowym dla obu zespołów w Formule Renault 2.0.
Poza zmianą nazwy nie będzie poważniejszych przetasowań w zespole i Hayle nadal będzie jego szefem.
Chcąc pozostać zwycięskim zespołem, który odnosi zwycięstwa w wyścigach i wygrywa mistrzostwa, musimy odpowiednio się przygotować i poczynić stosowne inwestycje, tak jak to zrobiliśmy w tym roku w Superleague Formula- wyjaśnił Jayle.
Nic więcej nie uległo zmianie poza nazwą naszego zespołu w mistrzostwach GP3 i brytyjskiej Formule Renault 2.0. Utrzymamy nasze biuro w Silverstone, warsztat i cały personel.
Hayle w swoim pierwszym roku prowadzenia Hitech poprowadził zespół do wygrania zawodów Korea F3 Super Prix oraz zwycięstwa w mistrzostwach brytyjskiej Formuły 3. W tym roku Hitech wygrał w Superleague więcej wyścigów niż jakikolwiek inny zespół, a w swoim zaledwie trzecim starcie w Międzynarodowej Formule Master odniósł pierwsze zwycięstwo.
Tymczasem Dean Smith po otrzymaniu wczoraj McLaren Autosport BRDC Award potwierdził, że rozważa starty w GP3 Series. Pochodzący z Wolverhampton kierowca uczestniczył ostatnio w testach nowego brytyjskiego zespołu noszącego Teamcraft Motorsport, który włączy się do brytyjskich mistrzostw Formuły 3 w przyszłym sezonie.
Chcę pomóc temu zespołowi i zachować szanse na starty tutaj, ale myślę także o GP3- wyznał w wywiadzie dla autosport.com.
Także Nigel Melker z Holandii i Emma Kimiläinen z Finlandii są zainteresowani GP3, zatem popularność nowej serii stopniowo rośnie, ale jej narodziny mogą okazać się początkiem końca dla Formuły 3 Euro Series, która powstała w 2002 roku z połączenia niemieckiej i francuskiej edycji F3. Dotychczas była najbardziej prestiżową w Europie po GP2 formułą dla kierowców marzących o startach w F1, jednak przejawia już pierwsze oznaki kryzysu. Zespoły Manor i Carlin już wycofały się z tych mistrzostw na rzecz GP3, zaś ART zredukowało swoje zaangażowanie z racji rozpoczęcia projektu GP3. Dużym plusem GP3 będzie zapewne to, że rywalizacja odbywać się będzie w trakcie weekendów grand prix, na oczach szefów zespołów F1.
Na koniec informacja o tym, że Omar Julian Leal związał się z zespołem Draco Racing i w przyszłym roku będzie jeździł w World Series by Renault (Formuła Renault 3.5). 19-latek będzie partnerem Francuza o nazwisku Nathanael Berthon, który dotychczas startował w Formule Renault 2.0. Leal w tym roku jeździł w WSbR w zespole Prema Powerteam, a wcześniej w Euroseries 3000, włoskiej Formule 3000 i Formule Renault 2.0 Panam GP Series.
Źródło: gp3.totalh.com, Autosport.com
KOMENTARZE