Priaulx wygrywa drugi wyścig WTCC w Marrakeszu
Tym razem kierowcy przejechali tylko jedno pełne okrążenie w wyścigowym tempie
02.05.1017:00
4286wyświetlenia

Drugi wyścig WTCC w Marrakeszu wygrał Andy Priaulx za kierownicą BMW. Za Brytyjczykiem uplasowali się Yvan Muller z Chevroleta oraz Tom Coronel prowadzący Seata. Wśród kierowców niezależnych wygrał lokalny kierowca - Mehdi Bennani jadący BMW.
Drugi wyścig w Marrakeszu rozpoczął się w jeszcze bardziej interesujący sposób niż wyścig pierwszy, ponieważ na starcie został na swoim polu startowym Norbert Michelisz, co spowodowało, że kierowcy startujący za jego plecami musieli go jakoś ominąć. Wpadali przy tym pod koła innych kierowców, co spowodowało karambol na starcie. Był to koniec wyścigu dla Roberta Huffa, Sergio Hernandeza i Harry'ego Vaulkharda.
Na tor wyjechał oczywiście samochód bezpieczeństwa, który przebywał na nim przez 6 okrążeń, a my mogliśmy emocjonować się tym, jak kierowcy przemierzają tor wężykiem. Wreszcie jednak wyścig wznowiono - na prowadzeniu był wtedy Priaulx przed Mullerem i Coronelem. Niestety ściganie nie trwało długo, ponieważ w połowie okrążenia doszło do kolizji między Augusto Farfusem, a Alainem Menu i obaj wpadli na betonową bandę z dużym impetem, przestawiając wręcz betonową barierę. Tak więc na tor wyjechał po raz kolejny samochód bezpieczeństwa, który prowadził stawkę do końca 12 okrążenia.
Podsumowując, kierowcy ścigali się podczas tego wyścigu aż przez jedno pełne okrążenie - numer 13, na którym o mały włos kraksy uniknął Andy Priaulx, starając się utrzymać za sobą Mullera. Udało mu się jednak wybronić i dotrzeć do mety w całości. Pozostali kierowcy jechali już dość ostrożnie i nie doszło do żadnej kraksy. Za nami więc dwa wyścigi w Marrakeszu, które przyniosły z pewnością więcej uśmiechu z politowania, niż emocji. Krótko rzecz ujmując: ciasny tor, kiepska organizacja i totalna dezinformacja. Miejmy nadzieję, że już za trzy tygodnie we Włoszech uświadczymy trochę normalnego ścigania.
Po wyścigach w Marrakeszu liderem mistrzostw jest Gabriele Tarquini, mający siedem punktów przewagi nad Yvanem Mullerem. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajmują Robert Huff i Andy Priaulx.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 13 | 0h36m15,763 | 25 | |
2 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:00,837 | 18 | |
3 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:01,228 | 15 | |
4 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:01,464 | 12 | |
5 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:01,949 | 10 | |
6 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:02,395 | 8 | |
7 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:04,555 | 6 | |
8 | Jordi Gene (4) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:05,365 | 4 | |
9 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 13 | +0:05,916 | 2 | |
10 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 13 | +0:06,109 | 1 | |
11 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 13 | +0:08,511 | ||
12 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 13 | +0:08,940 | ||
13 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 11 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
14 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 6 | |||
15 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 6 | |||
16 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 0 | |||
17 | Harry Vaulkhard (19) | Chevrolet Lacetti | 0 | |||
18 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 0 | |||
Nie wystartowali | ||||||
19 | Ismail Sbai (30) | Chevrolet Lacetti | 0 | |||
20 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jordi Gene - 1:47,894 na 0 okrążeniu
KOMENTARZE