Renault gotowe zaopatrywać w silniki więcej zespołów

Remi Taffin: "Z pewnością mamy możliwości, aby zaopatrywać więcej niż dwa zespoły"
19.05.1017:05
Marek Roczniak
2944wyświetlenia

Szef działu silnikowego w Renault F1 - Remi Taffin powiedział, że jego firma jest gotowa na rozszerzenie programu zaopatrywania w jednostki napędowe klienckich zespołów.

Obecnie francuski producent zaopatruje w swoje silniki fabryczny zespół Renault oraz aktualnych liderów mistrzostw - Red Bull Racing. Według ostatnich plotek jednostkami produkowanymi w Viry-Chatillon są teraz zainteresowane także zespoły Williams i Lotus, obecnie korzystające z silników Cosworth.

Nie wiemy, które zespoły będziemy zaopatrywali w przyszłym roku - powiedział Taffin. Z pewnością mamy możliwości, aby zaopatrywać więcej niż dwa zespoły, które obsługujemy w tym roku. Oczywiście będziemy musieli wyprodukować trochę więcej silników i zatrudnić więcej ludzi. Jeśli chodzi o przygotowanie silników i zaopatrywanie dwóch zespołów, to z racji tego, że nie jest to wielki problem, przy dodatkowym wysiłku możemy obsłużyć trzy czy cztery zespoły.

Silniki Renault były uważane za jedne z najsłabszych w zeszłorocznej stawce Formuły 1, ale dobre występy w sezonie 2010 zespołu z Enstone, wliczając w to dwie wizyty na podium Roberta Kubicy, a także narastająca dominacja Red Bulla spowodowały, że krytyka osiągów francuskich jednostek napędowych zaczęła zanikać w ostatnich miesiącach. W ostatnim wyścigu w Monako trzy pierwsze miejsca na starcie i na mecie okupowały bolidy napędzane właśnie przez silniki Renault.

Taffin przyznał, że inni dostawcy mogą prawdopodobnie pochwalić się większą mocą, ale dodał, że Renault jest zadowolone z tego, w jaki sposób sprawują się ogólnie ich silniki. Muszę powiedzieć, że bardzo trudno jest oszacować, jaki jest ogólny poziom mocy silnika - stwierdził. Możemy nie przodować pod względem maksymalnej mocy, ale trzeba patrzeć całościowo; jak ustawiasz silnik w samochodzie, jak możesz rozwijać silnik w aucie lub samochód wokół silnika. Mogę zatem powiedzieć, że być może nie jesteśmy w tak złej formie, jak niektórzy ludzie mówią o nas - jestem całkiem zadowolony z tego silnika.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

13
christoff.w
20.05.2010 08:12
Silnik to nie wszystko jak widac w tabeli tegorocznych mistrzostw swiata,ale napewno jedna z lepszych jednostek pod wzgledem niezawodnosci przynajmniej w przypadku Renault bo RBR juz mial klopoty takze chyba niektorzy zapomnieli juz o tym(?) Niech im sie powodzi jak najlepiej.
Gibonlak
19.05.2010 10:15
Sorry, że nie napisze na temat, wybaczcie także lenistwo, które usprawiedliwiam totalnym brakiem czasu ale może ktoś poleci jakiś link gdzie można oglądać powtórki wyścigów. Kiedyś, ktoś podawał taką stronę z japońskim komentarzem, oczywiście może być z angielskim. Z góry dzięki.
Matador
19.05.2010 08:49
bardzo dobrze, że Reanult pokazuje tym samym, że nie zamierza zwijać się z F1
arahja
19.05.2010 07:22
Petron@aF1 - Monaco, piękny Nissan i do logo Łady na ubraniu Kubicy :D
SirKamil
19.05.2010 06:04
Renault jest dobrą opcją dla niezależnych ekip- to kompaktowe, niezawodne, trzymające moc, oszczędne i korzystnie dystrybuujące moc silniki. Jak się okazje, już bez istotnych ubytków w mocy. Ważna jest też szeroka współpraca z TOTAL, tak jak Mercedesa z Exxon i Ferrari z Shell. Renault jest również bardzo profesjonalne, zapewniając produkty takiej samej jakości jak swojej fabrycznej ekipie. Istotny element to też wysokie know-how w dziedzinie budowy silników turbo, zarówno historyczne jak i współczesne w ramach koncernu. Być może w grę wchodzi też dostawa całych zespołów napędowych, a więc i świetnych skrzyń biegów bez konieczności zakupu często problematycznych Xtraców. Nie mam wątpliwości co do profesjonalizmu i starań Coswortha, ale to jednak inna liga pragmatycznej atrakcyjności dla ekip w starciu z fabrycznymi dostawcami silników.
vivon
19.05.2010 05:04
to byłby piękny symbol, ale tylko symbol. W osiągach nic by to nie zmieniło niestety. Napewno nie powrociła by forma z lat '90.
kuba
19.05.2010 04:52
Ale marka Rothmans nadal istnieje. To, że należy do BAT to inna sprawa ;)
omen10
19.05.2010 04:17
Williams-Renault?! Brakuje tylko tamtych barw i sponsora co się zowie Rothmans ^^ @Edit: Poprawka. Rothmans został wykupiony przez British American Tobacco
jan5
19.05.2010 04:12
reanult miało zawsze najlepsze silniki (albo jedne z najlepszych) (może nie w 08)
Yurek
19.05.2010 04:07
Williams-Renault, ech, co to były za czasy... A gdyby jeszcze Lotus dzięki silnikom Renault poprawił osiągi... Zresztą silniki Renault napędzały Lotusy, ale to było jeszcze w czasach turbo.
d3cK
19.05.2010 03:15
renault poprawilo swoje silniki i sa teraz naprawde dobre.
pmiejsky_
19.05.2010 03:14
Williams-Renault - para idealna