Ludwig/Klingmann zwycięzcami 2 wyścigu, Thurn & Taxis/Kox mistrzami

Giermaziak po kolizji z Aschem, za którą sędziowie obarczyli winą tego drugiego, zajął 9 miejsce
03.10.1017:04
Marek Roczniak
2577wyświetlenia

Albert von Thurn und Taxis i Peter Kox, prowadzący Lamborghini Gallardo LP560 GT3 z numerem 24, zostali mistrzami serii ADAC GT Master w sezonie 2010, zajmując drugie miejsce w niedzielnym wyścigu na torze Oschersleben.

Wyścig rozpoczął Kox, prowadząc przez 19 okrążeń od startu z pole position. Podczas rundy postojów na zmianę kierowców na prowadzenie wysunęło się Audi R8 LMS z numerem 2 należące do załogi Luca Ludwig/Jens Klingmann, prowadząc już do samej mety przez pozostałe 18 okrążeń.

Drugie miejsce gwarantowało jednak tytuł duetowi Thurn und Taxis/Kox i nawet gdyby odwołanie od wczorajszej kary dla Ludwiga i Klingmanna przyniosło skutek, to i tak nie wygraliby oni mistrzostw. Na najniższym stopniu podium stanęła w niedzielę załoga Porsche 911 GT3 R z numerem 10 - Tim Bergmeister/Frank Schmickler.

Tymczasem koledzy zespołowi zwycięzców dzisiejszego wyścigu, a więc Kuba Giermaziak i Christopher Mies, prowadzący drugie Audi R8 LMS zespołu Abt Sportsline, zajęli dopiero dziesiąte miejsce, choć mieli szansę na znacznie lepszy wynik. Po starcie Mies awansował na szóste miejsce, a po przekazaniu kierownicy Giermaziakowi, Audi z numerem 1 znalazło się na czwartej pozycji.

Niestety kolizja z Porsche 911 GT3 R z numerem 6 (Sebastian Asch/Niclas Kentenich) podczas obrony czwartego miejsca zepchnęła Kubę na dziesiąte miejsce i Polak dojechał już na nim do mety, zdobywając tylko jeden punkt. Tym samym nie udało się utrzymać siódmego miejsca w mistrzostwach i ostatecznie Giermaziak zajął dziewiąte miejsce z dorobkiem 41 punktów.

AKTUALIZACJA: Asch zdyskwalifikowany, Giermaziak awansował na P9



Jak się okazało, sędziowie już w czasie wyścigu uznali, że Asch był winny spowodowania kolizji z Giermaziakiem i nałożyli na Niemca karę przejazdu przez aleję serwisową. Ten odmówił jednak wykonania jej i najpierw na Porsche z numerem 6 nałożono po wyścigu karę doliczenia 30 sekund do końcowego rezultatu, by ostatecznie wykluczyć załogę Kentenich/Asch z klasyfikacji wyścigu. Giermaziak/Mies awansowali więc na 9 miejsce i dodatkowy punkt dał Polakowi ósme miejsce w mistrzostwach.

Rezultat niedzielnego wyścigu
@P.Kierowca #1Kierowca #2Samochód@Okr.Czas/strata
1.Luca LudwigJens KlingmannAudi371h00m10,286
2.A. Thurn & TaxisPeter KoxLamborghini37+00,357
3.Frank SchmicklerTim BergmeisterPorsche37+12,499
4.Kenneth HeyerM.AmmermüllerAudi37+27,315
5.Edward SandströmClaudia HürtgenBMW37+41,763
6.Philip GeipelFrank KecheleLamborghini37+41,984
7.Norman KnopRoland RehfeldAscari37+42,325
8.Stian SorlieJörg MüllerBMW37+49,126
9.Kuba GiermaziakChristopher MiesAudi37+57,171
10.Toni SeilerC. HohenadelCorvette37+1:17,919
11.R.van de LaarM. BleekemolenPorsche361 okr.
12.Oliver DuttOliver StrasserPorsche361 okr.
13.Augustin EderGeorg EngelhardtCorvette361 okr.
14.Jens RichterOtto KlohsPorsche352 okr.
15.Yadel OskanYücel ÖzbekPorsche343 okr.
16.C. BrückMarc BassengDodge289 okr.
Niesklasyfikowani
C. FrankenhoutC. HaaseAudi26
Martin MatzkeAndreas WirthBMW16
Heiko HammelRené RastAudi3
Sven HannawaldThomas JägerCorvette3
Martin KarlhoferSascha BertCorvette0
Michael IllbruckManuel LauckPorsche0
Achim WinterCharlie GeipelPorsche0
Zdyskwalifikowani
Niclas KentenichSebastian AschPorsche37+13,091 (P4)