Ludwig/Klingmann zwycięzcami 2 wyścigu, Thurn & Taxis/Kox mistrzami
Giermaziak po kolizji z Aschem, za którą sędziowie obarczyli winą tego drugiego, zajął 9 miejsce
03.10.1017:04
2577wyświetlenia
Albert von Thurn und Taxis i Peter Kox, prowadzący Lamborghini Gallardo LP560 GT3 z numerem 24, zostali mistrzami serii ADAC GT Master w sezonie 2010, zajmując drugie miejsce w niedzielnym wyścigu na torze Oschersleben.
Wyścig rozpoczął Kox, prowadząc przez 19 okrążeń od startu z pole position. Podczas rundy postojów na zmianę kierowców na prowadzenie wysunęło się Audi R8 LMS z numerem 2 należące do załogi Luca Ludwig/Jens Klingmann, prowadząc już do samej mety przez pozostałe 18 okrążeń.
Drugie miejsce gwarantowało jednak tytuł duetowi Thurn und Taxis/Kox i nawet gdyby odwołanie od wczorajszej kary dla Ludwiga i Klingmanna przyniosło skutek, to i tak nie wygraliby oni mistrzostw. Na najniższym stopniu podium stanęła w niedzielę załoga Porsche 911 GT3 R z numerem 10 - Tim Bergmeister/Frank Schmickler.
Tymczasem koledzy zespołowi zwycięzców dzisiejszego wyścigu, a więc Kuba Giermaziak i Christopher Mies, prowadzący drugie Audi R8 LMS zespołu Abt Sportsline, zajęli dopiero dziesiąte miejsce, choć mieli szansę na znacznie lepszy wynik. Po starcie Mies awansował na szóste miejsce, a po przekazaniu kierownicy Giermaziakowi, Audi z numerem 1 znalazło się na czwartej pozycji.
Niestety kolizja z Porsche 911 GT3 R z numerem 6 (Sebastian Asch/Niclas Kentenich) podczas obrony czwartego miejsca zepchnęła Kubę na dziesiąte miejsce i Polak dojechał już na nim do mety, zdobywając tylko jeden punkt. Tym samym nie udało się utrzymać siódmego miejsca w mistrzostwach i ostatecznie Giermaziak zajął dziewiąte miejsce z dorobkiem 41 punktów.
AKTUALIZACJA: Asch zdyskwalifikowany, Giermaziak awansował na P9
Jak się okazało, sędziowie już w czasie wyścigu uznali, że Asch był winny spowodowania kolizji z Giermaziakiem i nałożyli na Niemca karę przejazdu przez aleję serwisową. Ten odmówił jednak wykonania jej i najpierw na Porsche z numerem 6 nałożono po wyścigu karę doliczenia 30 sekund do końcowego rezultatu, by ostatecznie wykluczyć załogę Kentenich/Asch z klasyfikacji wyścigu. Giermaziak/Mies awansowali więc na 9 miejsce i dodatkowy punkt dał Polakowi ósme miejsce w mistrzostwach.
Rezultat niedzielnego wyścigu | |||||
@P. | Kierowca #1 | Kierowca #2 | Samochód | @Okr. | Czas/strata |
---|---|---|---|---|---|
1. | Luca Ludwig | Jens Klingmann | Audi | 37 | 1h00m10,286 |
2. | A. Thurn & Taxis | Peter Kox | Lamborghini | 37 | +00,357 |
3. | Frank Schmickler | Tim Bergmeister | Porsche | 37 | +12,499 |
4. | Kenneth Heyer | M.Ammermüller | Audi | 37 | +27,315 |
5. | Edward Sandström | Claudia Hürtgen | BMW | 37 | +41,763 |
6. | Philip Geipel | Frank Kechele | Lamborghini | 37 | +41,984 |
7. | Norman Knop | Roland Rehfeld | Ascari | 37 | +42,325 |
8. | Stian Sorlie | Jörg Müller | BMW | 37 | +49,126 |
9. | Kuba Giermaziak | Christopher Mies | Audi | 37 | +57,171 |
10. | Toni Seiler | C. Hohenadel | Corvette | 37 | +1:17,919 |
11. | R.van de Laar | M. Bleekemolen | Porsche | 36 | 1 okr. |
12. | Oliver Dutt | Oliver Strasser | Porsche | 36 | 1 okr. |
13. | Augustin Eder | Georg Engelhardt | Corvette | 36 | 1 okr. |
14. | Jens Richter | Otto Klohs | Porsche | 35 | 2 okr. |
15. | Yadel Oskan | Yücel Özbek | Porsche | 34 | 3 okr. |
16. | C. Brück | Marc Basseng | Dodge | 28 | 9 okr. |
Niesklasyfikowani | |||||
C. Frankenhout | C. Haase | Audi | 26 | ||
Martin Matzke | Andreas Wirth | BMW | 16 | ||
Heiko Hammel | René Rast | Audi | 3 | ||
Sven Hannawald | Thomas Jäger | Corvette | 3 | ||
Martin Karlhofer | Sascha Bert | Corvette | 0 | ||
Michael Illbruck | Manuel Lauck | Porsche | 0 | ||
Achim Winter | Charlie Geipel | Porsche | 0 | ||
Zdyskwalifikowani | |||||
Niclas Kentenich | Sebastian Asch | Porsche | 37 | +13,091 (P4) | |
Najszybsze okrążenie: Jens Klingmann - 1:30,660 (na 7 okr.) Punktacja końcowa: 1. Thurn & Taxis/Kox 83, 2. Mies 70, 3. Ludwig 68, 4. Bergmeister 53, 5. Klingmann 45, 6. Matzke/Wirth 44, 7. Kentenich/Asch 44, 8. Giermaziak 42 |