Zespoły i koncerny przedstawiają FIA własną wizję F1

26.07.0500:00
Marek Roczniak
1058wyświetlenia
Dziewięć zespołów Formuły 1 (B.A.R, Jordan, McLaren, Minardi, Red Bull, Renault, Sauber, Toyota i Williams) i pięć powiązanych z nimi koncernów samochodowych (BMW, DaimlerChrysler, Honda, Renault i Toyota) ogłosiło wczoraj sfinalizowanie wspólnych propozycji dotyczących przyszłości wyścigów Grand Prix po 2007 roku. Przy okazji ogłoszono powstanie organizacji Grand Prix Manufacturers' Association (GPMA). W jej skład weszły pozostałe po GPWC koncerny BMW, DaimlerChrysler i Renault, do których 9 maja 2005 roku oficjalnie dołączyły japońskie koncerny Honda i Toyota.

Propozycje te zostały przygotowane podczas serii spotkań odbywających się od stycznia do lipca przez technicznych, komercyjnych i prawnych przedstawicieli wymienionych wyżej zespołów i koncernów. Zakładają one utrzymanie dotychczasowego statusu Formuły 1 jako czołowej serii sportowej na świecie, która powinna przyciągać widzów i zapewniać im najlepsze sportowe widowisko. F1 musi pozostać królową sportów motorowych, oferując najbardziej ekscytujące, technologicznie zaawansowane i zarazem globalne wyścigi samochodowe.

Zespoły i koncerny ustaliły także, że konieczne jest stworzenie długoterminowego planu gwarantującego dobrą koniunkturę temu sportowi, aby wszystkie strony wnoszące swój wkład w jego powodzenie miały stabilną i ekonomicznie opłacalną przyszłość. Niezależne zespoły będą oczywiście miały zapewniony stały dostęp do silników, co powinno zachęcić je do uczestnictwa w mistrzostwach.

W oficjalnym oświadczeniu czytamy, że w miarę możliwości powinna odbyć się znacząca redukcja kosztów, pod warunkiem że nie wpłynie negatywnie na poziom widowiska sportowego i współzawodnictwa. Wizja GPMA zakłada sprawiedliwie i przejrzyście prowadzony sport, w którym wysoce konkurencyjne zespoły reprezentowane przez najlepszych kierowców konkurują ze sobą na najbardziej ekscytujących torach wyścigowych na świecie.

Zespoły i koncerny mają nadzieję, że FIA staranie rozważy ich propozycje, których szczegóły nie zostały ujawnione opinii publicznej i domagają się konstruktywnego dialogu z FIA w najbliższej przyszłości oraz spotkania z prezydentem Federacji, Maxem Mosleyem. Co ciekawe pod propozycjami tymi podpisały się także zespoły Jordan i Red Bull, które wraz z Ferrari zgodziły się już na przedłużenie do 2012 roku oferowanego przez administrację F1 porozumienia Concorde Agreement.

Źródło: GrandPrix.com