GP Singapuru: trening 1 - Problemy z torem, Hamilton najszybszy
Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
23.09.1113:44
8006wyświetlenia
Lewis Hamilton odnotował najszybszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Kolejne dwa miejsca zajął duet Red Bull Racing - Sebastian Vettel i Mark Webber. Niestety głównym bohaterem treningu okazali się nie kierowcy, a wadliwe krawężniki.
Inauguracja weekendu o Grand Prix Singapuru była tak niesamowita, jak cała idea nocnego wyścigu. Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem związanym z naprawą krawężników na zakrętach numer 3 i 14. Sprawa nie była najłatwiejsza do opanowania, ponieważ w obu miejscach trwały gorączkowe prace nadzorowane przez delegatów technicznych FIA w osobach Herbiego Blasha i Charliego Whitinga.
W rezultacie napraw, pierwszy trening został skrócony do sześćdziesięciu minut. Tradycyjnie na tor wyjechali reprezentanci najsłabszych zespołów, choć już podczas okrążenia instalacyjnego Timo Glock wypadł poza tor przez drobne problemy z nowymi hamulcami. Po zjeździe do garażu Niemiec został poinformowany o konieczności wymienienia całego układu, przez co stracił trochę czasu na torze.
Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił po piętnastu minutach Nico Rosberg, choć chwilę później rezultat przebił jego partner z Mercedesa - Michael Schumacher. Tak jak na wszystkich torach ulicznych, częstym widokiem były drobne wyjazdy poza nitkę toru, które spowodowane są głównie słabą przyczepnością i brakiem optymalnej linii jazdy. Newralgicznym miejscem była tradycyjnie potrójna szykana w zakręcie nr 10.
Do większego incydentu doszło w przedostatnim zakręcie toru, gdy Mark Webber próbował wyprzedzić znacznie wolniejszego Timo Glocka. Australijczyk uszkodził przedni spojler zahaczając o tylną oponę bolidu Virgin Racing. Wskutek jej przebicia Niemiec zakończył jazdę i nieusatysfakcjonowany obrotem wydarzeń udał się na zaplecze swego garażu. Chwilę później na torze wywieszono czerwoną flagę po tym, jak Heikki Kovalainen zatrzymał swój bolid w zakręcie nr 18 z awarią i pożarem układu hamulcowego.
Na półmetku, czasu jednego okrążenia nie ustanowiła piątka kierowców - Kobayashi, Trulli, Alonso, Hamilton oraz Button. Wraz ze wznowieniem jazd, włoski kierowca szybko pojawił się na torze, przejmując od Kovalainena rolę zbierania informacji przed dalszą częścią weekendu. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, stawce przewodził Sebastian Vettel, a czołową trójkę uzupełniali Jenson Button i Mark Webber.
Niespodziewanie najszybszym bolidem okazywało się Ferrari Felipe Massy, które w punkcie pomiaru prędkości osiągnęło 290 km/h. Bardzo zbliżony rezultat osiągnął również Adrian Sutil. Tymczasem na torze trwała korespondencyjna walka między Hamiltonem a Vettelem. Z każdym okrążeniem obaj kierowcy poprawiali czas najlepszego okrążenia, aż do czasu ponownego wywieszenia czerwonej flagi z powodu uszkodzenia krawężnika na wyjeździe z zakrętu nr 7.
Po usunięciu nachalnego i często powtarzającego się problemu, kierowcom pozostały do dyspozycji trzy minuty. Dokładnym podsumowaniem sesji był widok ogromnego korku, jaki pojawił się na wyjeździe z alei serwisowej, gdy każdy z kierowców chciał wykorzystać do maksimum oddany im do dyspozycji czas.
Należy mieć tylko nadzieję, że w drugim treningu kierowcy nie będą musieli desperacko walczyć z czasem, a spokojnie oddadzą się przygotowaniom do kluczowych rozdziałów weekendu - jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:48,599 | 10 | |||
2 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:49,005 | 0,406 | 0,406 | 15 | |
3 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | 1:50,066 | 1,467 | 1,061 | 16 | |
4 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:50,596 | 1,997 | 0,530 | 11 | |
5 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:50,952 | 2,353 | 0,356 | 12 | |
6 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:52,043 | 3,444 | 1,091 | 14 | |
7 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:52,251 | 3,652 | 0,208 | 13 | |
8 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:52,416 | 3,817 | 0,165 | 12 | |
9 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:52,435 | 3,836 | 0,019 | 13 | |
10 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:52,815 | 4,216 | 0,380 | 13 | |
11 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:52,991 | 4,392 | 0,176 | 17 | |
12 | Jaime Alguersuari (19) | Toro Rosso STR6 | 1:53,050 | 4,451 | 0,059 | 17 | |
13 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:53,399 | 4,800 | 0,349 | 18 | |
14 | Sergio Perez (17) | Sauber C30 | 1:53,703 | 5,104 | 0,304 | 19 | |
15 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:53,749 | 5,150 | 0,046 | 12 | |
16 | Bruno Senna (9) | Renault R31 | 1:53,765 | 5,166 | 0,016 | 17 | |
17 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:53,785 | 5,186 | 0,020 | 16 | |
18 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:54,736 | 6,137 | 0,951 | 8 | |
19 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:54,821 | 6,222 | 0,085 | 9 | |
20 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:56,198 | 7,599 | 1,377 | 8 | |
21 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:57,798 | 9,199 | 1,600 | 13 | |
22 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:58,792 | 10,193 | 0,994 | 6 | |
23 | Daniel Ricciardo (22) | HRT F111 | 1:59,169 | 10,570 | 0,377 | 17 | |
24 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F111 | 1:59,214 | 10,615 | 0,045 | 18 |
107% najlepszego czasu: 1:56,200
KOMENTARZE