Szarża Kubicy na brytyjskim torze Donington Park

Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje
11.09.0500:00
Proximus
3890wyświetlenia

Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje - z ostatniego miejsca na starcie na szóste na mecie. Punkty zdobyte w Wielkiej Brytanii pozwoliły mu utrzymać bezpieczną przewagę nad rywalami w klasyfikacji World Series by Renault, przybliżając go o kolejny krok do mistrzowskiego tytułu.

W krótszym wyścigu Kubica wystartował z czwartego pola i już po pierwszym zakręcie przesunął się na trzecie miejsce, które bez problemów dowiózł do mety. Była to dziewiąta wizyta krakowskiego kierowcy na podium w 12 wyścigach. W drugim wyścigu Polak musiał startować z samego końca stawki: po kwalifikacjach sędziowie techniczni podczas drobiazgowej kontroli samochodu Kubicy doszukali się wad fabrycznych podkładek przedniego stabilizatora - miały one grubość 1,8 milimetra zamiast 2 mm.

Polak bezwzględnie wykorzystał potknięcia rywali w drugim wyścigu, sam nie popełniając żadnego błędu. W trakcie wyścigu awansował aż o 22 pozycje! Wywindował się z 28. pozycji na starcie na szóstą na mecie - wartą pięć cennych punktów.

Dzięki skutecznej i bezbłędnej jeździe w obu niedzielnych wyścigach do mistrzowskiego tytułu brakuje już niewiele. Wystarczy, by podczas najbliższej rundy (pierwszy weekend października, portugalski tor Estoril) Polak nie stracił więcej niż 11 punktów do wicelidera klasyfikacji, Adriana Vallesa. Równie komfortową sytuację ma w klasyfikacji zespołowej team Polaka, Epsilon Euskadi - tutaj przewaga nad ekipą KTR wynosi 52 punkty. Aż osiemdziesiąt procent punktów zdobytych przez Epsilon to zasługa polskiego kierowcy.

Robert Kubica:
"Po kwalifikacjach, w których musiałem walczyć przede wszystkim ze źle ustawionym samochodem, taką liczbę punktów wziąłbym w ciemno. Dodatkowo pogrążyło mnie przesunięcie na koniec stawki w drugim wyścigu. Ponieważ nieregulaminowe podkładki nie były winą zespołu, tylko producenta samochodu - włoskiej firmy Dallara - karą było jedynie przesunięcie na ostatnią pozycję startową, a nie wykluczenie.

Spóźniłem start, bo ostatnie pole startowe znajduje się w Donington za zakrętem i nie widać stamtąd świateł - ruszyłem dopiero jak zobaczyłem, że kierowcy przede mną ruszyli. Po chaotycznym pierwszym okrążeniu znalazłem się na 15. pozycji i wtedy uwierzyłem, że mogę w tym wyścigu zdobyć trochę punktów. Szybka, bezbłędna jazda i przygody rywali dały mi awans aż na szóste miejsce. Teraz wystarczy tylko pojechać "swoje" w Estoril - moja przewaga jest już w miarę bezpieczna"
.


KierowcaNarodowośćZespółCzasPkt.
Wyniki drugiego wyścigu na Donington Park po 27 okrążeniach (Top 10)
Markus WinkelhockNiemcyDraco Multiracing Usa27:41.02015
1Adrian VallesHiszpaniaPons Racing+03.32012
1Damien PasiniFrancjaCRAM Competition+07.15510
1Tristan GommendyFrancjaKTR+10.1098
1Simon PagenaudFrancjaDHG Saulnier Racing+10.6016
1Robert KubicaPolskaEpsilon Euskadi+11.6295
1Pastor MaldonadoWenezuelaDAMS+19.0044
1Fabio CarboneBrazyliaEurointernational+20.7263
1Alx DanielssonSzwecjaDAMS+28.6972
1Colin FlemingStany ZjednoczoneJenzer Motorsport+29.2121
%MAX%4%NR%Kierowca|Narodowość|Zespół|Punkty|
&|Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Donington Park (Top 10)|
Robert Kubica|Polska|Epsilon Euskadi|132|
Adrian Valles|Hiszpania|Pons Racing|88|
Tristan Gommendy|Francja|KTR|79|
Markus Winkelhock|Niemcy|Draco Multiracing Usa|68|
Will Power|Australia|Carlin Motosport|63|
Andreas Zuber|Austria|Carlin Motosport|47|
Eric Salignon|Francja|CRAM Competition|44|
Christian Montanari|San Marino|Draco Multiracing|43|
Enrico Toccacelo|Włochy|Victory Engineering|36|
Jaap Van Lagen|Holandia|KTR|34|
%||
Źródło: Proximus - Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy. Fotografia Roberta: ˆ Proximus
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Markus Winkelhock (18)Dallara 3.5 Renault270h41m02,46515
2Adrian Valles (5)Dallara 3.5 Renault27+0:03,32012
3Damien Pasini (20)Dallara 3.5 Renault27+0:07,15510
4Tristan Gommendy (15)Dallara 3.5 Renault27+0:10,1098
5Simon Pagenaud (16)Dallara 3.5 Renault27+0:10,6016
6Robert Kubica (8)Dallara 3.5 Renault27+0:11,6295
7Pastor Maldonado (23)Dallara 3.5 Renault27+0:19,0044
8Fabio Carbone (1)Dallara 3.5 Renault27+0:20,7263
9Alx Danielsson (22)Dallara 3.5 Renault27+0:28,6972
10Colin Fleming (28)Dallara 3.5 Renault27+0:29,2121
11Celso Miguez (6)Dallara 3.5 Renault27+0:30,015
12Milos Pavlovic (24)Dallara 3.5 Renault27+0:32,861
13Tomas Kostka (10)Dallara 3.5 Renault27+0:37,757
14Ryo Fukuda (17)Dallara 3.5 Renault27+0:42,833
15Christian Montanari (19)Dallara 3.5 Renault27+0:43,009
16Matteo Meneghello (2)Dallara 3.5 Renault27+0:53,190
17Mehdi Bennani (11)Dallara 3.5 Renault27+0:53,579
18Giovanni Tedeschi (32)Dallara 3.5 Renault27+0:56,849
19Matteo Pellegrino (31)Dallara 3.5 Renault27+1:02,102
20Danilo Dirani (9)Dallara 3.5 Renault23+4 okr.
Niesklasyfikowani
21Ivan Bellarosa (12)Dallara 3.5 Renault21
22Felix Porteiro (7)Dallara 3.5 Renault16
23Andreas Zuber (3)Dallara 3.5 Renault12
24Will Power (4)Dallara 3.5 Renault12
25Daniel la Rosa (29)Dallara 3.5 Renault2
26Eric Salignon (21)Dallara 3.5 Renault0
27Jaap van Lagen (14)Dallara 3.5 Renault0
28Fernando Rees (30)Dallara 3.5 Renault0
29Ryan Sharp (27)Dallara 3.5 Renault0
Pole position: Eric Salignon - 1:36,630 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Felix Porteiro - 1:18,424 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

8
HeinzHaraldHakkinen
12.09.2005 07:52
Oglądałam ten wyścig! To było prawdziwe mistrzostwo. Jak ktoś wygrywa po starcie z pole position, to ładnie, ale wzbić się w takim tłoku o 22 miejsca, to poezja. Myślę, że Ron Denis ma nad czym myśleć!! Mam nadzieję, że za rok nie będą mogły się nakładać wyścigi Kubicy i F1, bo to będzie jedno i to samo!
andy
12.09.2005 02:37
ile to jest 0,2 mm? nie za bardzo skrupulatni ci sędziowie techniczni? przecież taka różnica nie ma wogóle wpływu na osiągi samochodu! Kubica jest świetnym kierowcą ale żeby dostać się do F1 poza tym trzeba miec jeszcze nazwisko jak np. Rosberg i jakiegoś sponsora
sku
12.09.2005 12:52
jezeli kubia zostanie mistrzem wsbr to duzo zalezy od tego jak wypadnie na zimowych testach w renault. wszyscy widza jak ostanio jezdzi fisichella (poza swoim podworkiem), wiec mysle ze fabio powoli rozglada sie z kims go muglby go ewentualnie zastapic. jezeli chodzi o finanse to gdyby renault oglowislo oficjalnie ze zatrudni kubice w miejsce drugiego kierwocy jezeli tylko uzbiera budzet to mysle iz nie jedna polska firma mogla by w roberta zainwestowac, w koncu bylby to jedyny przypadek w histori kiedy polak startowal by w formule 1.
Menuna
12.09.2005 12:06
A ja mysle, ze kazdy kto sie interesuje wyścigami typu CART wie, ze taka przewaga to nie przypadek, chocby nie wiem jak marginesowa byla to seria. Pozatym WSBR nie jest jakimis tam no-name wyscigami, tylko "by Renault" i jeśli Flavio o tym slyszal, bedzie wiedzial co zrobic z ludzmi ktorzy sie wyrozniaja w tych zmaganiach. Problemem moze byc jak zwykle kasa, bo wierze, ze Pan Kubica nie bedzie wjezdzal rywalom, w walce "o pietruszke", w d***(yfuzor). Pozostaje nam 3mac kciki i zaczac sie rozgladac na happeningami podczas ktorych bedzie zbierana kasa na Jego kariere. Sam pamietam jak kilka lat temu jezdzil po rynku w Krakowie, zeby zebrac fundusze na pol profesjonalny sprzet do scigania, pokazywali w Telexpresie, zapamietalem, bo okazalo sie, ze bylo wtegu za zimno na rozuch auta, wiec zapalali z pychu :) Serio tak to zapamietalem, ale nie recze, czy to 100% prawda.
dawo
11.09.2005 10:57
,,,ludzie lubie Kubice,ale zejdzcie na ziemie,On narazie na 100% nietrafi do F1,jest wiele podobnych serii i w kazdej z nich jest lider,,,za dwa,moze trzy sezony jesli wogole mu sie uda,,,ja tak samo jak wy wiem ze jest najlepszy,ale co z tego??
KIU
11.09.2005 07:24
A Pano robota zapraszmu do zespołu McLaren albo Ferrari w 2007r. albo w przyszły do Midland. KUBICA CO TY SZUKASZ W WSBR TY SIE TAM NIE NADAJESZ SAM WIDZISZ JESTES TAM I ODRAZU JESTES MISTRZEM :) ALE ZA TO NADAJESZ SIE DO F1 TAM TEZ BENDZIESZ MISTRZEM NA McLarench :)
Witek
11.09.2005 07:14
:-) Tak jest!!! Pozdrawiam McGregora!!
McGregor
11.09.2005 07:00
Mistrz, po prostu MISTRZ! bez komentarza... :)