Szarża Kubicy na brytyjskim torze Donington Park
Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje
11.09.0500:00
3890wyświetlenia
Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje - z ostatniego miejsca na starcie na szóste na mecie. Punkty zdobyte w Wielkiej Brytanii pozwoliły mu utrzymać bezpieczną przewagę nad rywalami w klasyfikacji World Series by Renault, przybliżając go o kolejny krok do mistrzowskiego tytułu.
W krótszym wyścigu Kubica wystartował z czwartego pola i już po pierwszym zakręcie przesunął się na trzecie miejsce, które bez problemów dowiózł do mety. Była to dziewiąta wizyta krakowskiego kierowcy na podium w 12 wyścigach. W drugim wyścigu Polak musiał startować z samego końca stawki: po kwalifikacjach sędziowie techniczni podczas drobiazgowej kontroli samochodu Kubicy doszukali się wad fabrycznych podkładek przedniego stabilizatora - miały one grubość 1,8 milimetra zamiast 2 mm.
Polak bezwzględnie wykorzystał potknięcia rywali w drugim wyścigu, sam nie popełniając żadnego błędu. W trakcie wyścigu awansował aż o 22 pozycje! Wywindował się z 28. pozycji na starcie na szóstą na mecie - wartą pięć cennych punktów.
Dzięki skutecznej i bezbłędnej jeździe w obu niedzielnych wyścigach do mistrzowskiego tytułu brakuje już niewiele. Wystarczy, by podczas najbliższej rundy (pierwszy weekend października, portugalski tor Estoril) Polak nie stracił więcej niż 11 punktów do wicelidera klasyfikacji, Adriana Vallesa. Równie komfortową sytuację ma w klasyfikacji zespołowej team Polaka, Epsilon Euskadi - tutaj przewaga nad ekipą KTR wynosi 52 punkty. Aż osiemdziesiąt procent punktów zdobytych przez Epsilon to zasługa polskiego kierowcy.
Robert Kubica:
"Po kwalifikacjach, w których musiałem walczyć przede wszystkim ze źle ustawionym samochodem, taką liczbę punktów wziąłbym w ciemno. Dodatkowo pogrążyło mnie przesunięcie na koniec stawki w drugim wyścigu. Ponieważ nieregulaminowe podkładki nie były winą zespołu, tylko producenta samochodu - włoskiej firmy Dallara - karą było jedynie przesunięcie na ostatnią pozycję startową, a nie wykluczenie.
Spóźniłem start, bo ostatnie pole startowe znajduje się w Donington za zakrętem i nie widać stamtąd świateł - ruszyłem dopiero jak zobaczyłem, że kierowcy przede mną ruszyli. Po chaotycznym pierwszym okrążeniu znalazłem się na 15. pozycji i wtedy uwierzyłem, że mogę w tym wyścigu zdobyć trochę punktów. Szybka, bezbłędna jazda i przygody rywali dały mi awans aż na szóste miejsce. Teraz wystarczy tylko pojechać "swoje" w Estoril - moja przewaga jest już w miarę bezpieczna".
Kierowca | Narodowość | Zespół | Czas | Pkt. | |
---|---|---|---|---|---|
Wyniki drugiego wyścigu na Donington Park po 27 okrążeniach (Top 10) | |||||
Markus Winkelhock | Niemcy | Draco Multiracing Usa | 27:41.020 | 15 | |
1 | Adrian Valles | Hiszpania | Pons Racing | +03.320 | 12 |
1 | Damien Pasini | Francja | CRAM Competition | +07.155 | 10 |
1 | Tristan Gommendy | Francja | KTR | +10.109 | 8 |
1 | Simon Pagenaud | Francja | DHG Saulnier Racing | +10.601 | 6 |
1 | Robert Kubica | Polska | Epsilon Euskadi | +11.629 | 5 |
1 | Pastor Maldonado | Wenezuela | DAMS | +19.004 | 4 |
1 | Fabio Carbone | Brazylia | Eurointernational | +20.726 | 3 |
1 | Alx Danielsson | Szwecja | DAMS | +28.697 | 2 |
1 | Colin Fleming | Stany Zjednoczone | Jenzer Motorsport | +29.212 | 1 |
&|Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Donington Park (Top 10)|
Robert Kubica|Polska|Epsilon Euskadi|132|
Adrian Valles|Hiszpania|Pons Racing|88|
Tristan Gommendy|Francja|KTR|79|
Markus Winkelhock|Niemcy|Draco Multiracing Usa|68|
Will Power|Australia|Carlin Motosport|63|
Andreas Zuber|Austria|Carlin Motosport|47|
Eric Salignon|Francja|CRAM Competition|44|
Christian Montanari|San Marino|Draco Multiracing|43|
Enrico Toccacelo|Włochy|Victory Engineering|36|
Jaap Van Lagen|Holandia|KTR|34|
%||
Źródło: Proximus - Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy. Fotografia Roberta: Proximus
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Markus Winkelhock (18) | Dallara 3.5 Renault | 27 | 0h41m02,465 | 15 | |
2 | Adrian Valles (5) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:03,320 | 12 | |
3 | Damien Pasini (20) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:07,155 | 10 | |
4 | Tristan Gommendy (15) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:10,109 | 8 | |
5 | Simon Pagenaud (16) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:10,601 | 6 | |
6 | Robert Kubica (8) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:11,629 | 5 | |
7 | Pastor Maldonado (23) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:19,004 | 4 | |
8 | Fabio Carbone (1) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:20,726 | 3 | |
9 | Alx Danielsson (22) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:28,697 | 2 | |
10 | Colin Fleming (28) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:29,212 | 1 | |
11 | Celso Miguez (6) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:30,015 | ||
12 | Milos Pavlovic (24) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:32,861 | ||
13 | Tomas Kostka (10) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:37,757 | ||
14 | Ryo Fukuda (17) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:42,833 | ||
15 | Christian Montanari (19) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:43,009 | ||
16 | Matteo Meneghello (2) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:53,190 | ||
17 | Mehdi Bennani (11) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:53,579 | ||
18 | Giovanni Tedeschi (32) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:56,849 | ||
19 | Matteo Pellegrino (31) | Dallara 3.5 Renault | 27 | +1:02,102 | ||
20 | Danilo Dirani (9) | Dallara 3.5 Renault | 23 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Ivan Bellarosa (12) | Dallara 3.5 Renault | 21 | |||
22 | Felix Porteiro (7) | Dallara 3.5 Renault | 16 | |||
23 | Andreas Zuber (3) | Dallara 3.5 Renault | 12 | |||
24 | Will Power (4) | Dallara 3.5 Renault | 12 | |||
25 | Daniel la Rosa (29) | Dallara 3.5 Renault | 2 | |||
26 | Eric Salignon (21) | Dallara 3.5 Renault | 0 | |||
27 | Jaap van Lagen (14) | Dallara 3.5 Renault | 0 | |||
28 | Fernando Rees (30) | Dallara 3.5 Renault | 0 | |||
29 | Ryan Sharp (27) | Dallara 3.5 Renault | 0 |
Pole position: Eric Salignon - 1:36,630 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Felix Porteiro - 1:18,424 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE