GP Włoch: najszybsze okrążenia w wyścigu

Nico Rosberg wykorzystał strategię dwóch postojów i wykręcił najlepszy czas

NAJSZYBSZE OKRĄŻENIA W WYŚCIGU

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.Nico Rosberg (8) Mercedes F1 W031:27,23953
2.Sergio Perez (15) Sauber C311:27,5620,3230,32353
3.Michael Schumacher (7) Mercedes F1 W031:27,7180,4790,15651
4.Pastor Maldonado (18) Williams FW341:28,0530,8140,33551
5.Lewis Hamilton (4) McLaren MP4-271:28,4271,1880,37452
6.Nico Hulkenberg (12) Force India VJM051:28,5781,3390,15146
7.Daniel Ricciardo (16) Toro Rosso STR71:28,6211,3820,04346
8.Jerome d'Ambrosio (10) Lotus E201:28,6771,4380,05652
9.Sebastian Vettel (1) Red Bull RB81:28,7131,4740,03646
10.Bruno Senna (19) Williams FW341:28,7421,5030,02952
11.Fernando Alonso (5) Ferrari F20121:28,8351,5960,09344
12.Felipe Massa (6) Ferrari F20121:28,9141,6750,07933
13.Jenson Button (3) McLaren MP4-271:28,9261,6870,01231
14.Kamui Kobayashi (14) Sauber C311:29,0321,7930,10639
15.Witalij Pietrow (21) Caterham CT011:29,0661,8270,03446
16.Paul di Resta (11) Force India VJM051:29,0681,8290,00251
17.Kimi Raikkonen (9) Lotus E201:29,1091,8700,04152
18.Mark Webber (2) Red Bull RB81:29,2021,9630,09343
19.Heikki Kovalainen (20) Caterham CT011:29,3992,1600,19746
20.Charles Pic (25) Marussia MR011:29,7532,5140,35444
21.Timo Glock (24) Marussia MR011:29,8882,6490,13550
22.Pedro de la Rosa (22) HRT F1121:30,3983,1590,51051
23.Narain Karthikeyan (23) HRT F1121:31,0863,8470,68844
24.Jean-Eric Vergne (17) Toro Rosso STR71:31,9624,7230,8766
107% najlepszego czasu: 1:33,345

KOMENTARZE

23
katinka
10.09.2012 09:08
@mmach1988, to prawda, tu na Monza też ktos mógł ucierpieć, ale wydaje mi sie, że chyba tak jak prawie w każdej takiej walce i kolizji, przeciez to duże prędkości, a wszystko dzieje sie w ułamkach sekund. Więc czy kierowcy powinni zrezygnować z walki na torze o pozycję? [quote]Gdyby wtedy na Spa Hamiton odpuścił to mógł zdobyć sporo punktów a tak wyjechał z niczym. [/quote] @mmach1988, no nie wiem, myslę, że i tak Lewis by wyjechał z niczym. Albo mógł wtedy zjechać na trawę i przywalić w bandę lub odjąć trochę gazu, z tym że za Hamiltonem było tez chyba kilka innych bolidów i nie wiadomo, czy ci z tyłu zdążyliby wyhamować tak, by nie walnąć w Lewisa. Więc chyba LH za duzo opcji nie miał, aby uniknąć tej kolizji.
MPOWER
09.09.2012 08:49
[quote="mmach1988"]Osobiście nie lubię kierowców przesadnie agresywnych[/quote] Bez nich F1 byłoby nudne. Każdy kibic chcę agresywnych kierowców na torze. A wypadki to część tej gry i tyle. Były, są i będą. [quote="katinka"]Vettela, to nie wiem czemu ukarali,[/quote] Nie wiem. To musi być jakiś szwindel :P A na poważnie....cały czas się nad tym zastanawiam, WHY ? Może dlatego, że na stołku sędziowskim dzisiaj byli Włoch i Hiszpanka? [quote="Spaju"]zresztą... jakby odpuścił, to by praktycznie jego wyścig został przegrany na starcie.[/quote] Na starcie się wyścigu nie wygrywa. [quote="Spaju"] Jak dla mnie dziwne, że Vettel jakoś za wolno jechał w tej sekcji toru. Ferdek też nie pomyślał, że akurat Vettel może bronić wewnętrznej... z drugiej strony obrona Vettela skłoniła Alonso do ratowania się poboczem,[/quote] Alonso miał lepsze tempo. W tym samych sektorze Kimi stracił pozycję na rzecz Pereza. W tym samym sektorze jeżeli dobrze pamiętam Alonso sobie poradził z Schumacherem a Schumi z Raikkonenem. Alonso się pchał w miejsce gdzie mógł ewentualnie wyprzedzać motocyklem bo tyle miał tam miejsca.
mmach1988
09.09.2012 08:31
Osobiście nie lubię kierowców przesadnie agresywnych. Jeżdżąc w F1 trzeba myśleć a nie tylko przeć do przodu. Czasem lepiej odpuścić. Gdyby wtedy na Spa Hamiton odpuścił to mógł zdobyć sporo punktów a tak wyjechał z niczym. Jak mówi stare przysłowie "na pierwszym okrążeniu wyścigu się nie wygra, ale można przegrać". katinka -> Na Monzie też mógł ktoś ucierpieć.
katinka
09.09.2012 08:23
@MPOWER, no to prawda, Lewis to agresywny kierowca i nie odpuszcza, ja wiesz, za to go lubię. Może masz i rację, że Kimi, Alonso, Webber czy Button odpuscili by, ja nie wiem. Ty na pewno powiedziałbyś, że to mądre i pewno masz racje, ale ja chyba cos innego bym powiedziała :P Nie zgadzam sie tez, że Lewis pchał sie tam na chama, bo wiesz, wydaje mi sie, że On sie nigdzie nie pchał, bo to był jego tor jazdy po prostu. Hamilton miał Groszka obok, gdy ten nagle odbił w prawo i LH nie miał juz jak i kiedy odpuścić, no chyba że na bandę by skręcił. Ale uważam podobnie jak Ty, że ta kolizja na SPA i teraz to na Monza, to incydenty wyscigowe. Groszka ukarali za surowo, ale pewno dlatego, że mógł na tym ucierpieć inny kierowca, czyli tu Fernando, a Vettela, to nie wiem czemu ukarali, bo w tym GP było chyba kilka takich podobnych incydentów
Spaju
09.09.2012 07:49
@MPOWER Jakoś z tego co pamiętam to Hamilton nie robił ruchu kierownicą żeby wjechać w Groszka... zresztą... jakby odpuścił, to by praktycznie jego wyścig został przegrany na starcie. Hamilton stanąłby w miejscu i myślisz, że jadący za nim kierowca zareagowałby w porę? I tak źle i tak niedobrze :D Jak dla mnie dziwne, że Vettel jakoś za wolno jechał w tej sekcji toru. Ferdek też nie pomyślał, że akurat Vettel może bronić wewnętrznej... z drugiej strony obrona Vettela skłoniła Alonso do ratowania się poboczem, a wtedy można by było bawić się w "co by było gdyby..." i gdybać co by się stało gdyby była nierówność pobocza...
MPOWER
09.09.2012 06:53
@katinka Moje zdanie jest takie. Hamilton to agresywny kierowca i bardzo dobrze. Każdy popełnia błędy. Groszek był przed Hamiltonem i zamknął mu za wcześnie drzwi. To racja, błąd Groszka, źle ocenił . Ale gdyby na miejscu Hamiltona był Alonso, Raikkonen, Webber czy nawet Button, puścili by nogę z gazu na chwilę a nie pchali się na "chama". Hamilton mógł w tym momencie odpuścić, bo miał Groszka przed sobą i lepiej mógł ocenić sytuację, tym bardziej że nie miał miejsca gdzie uciec. (Lewis uderzył przednią oponą o tylną Groszka, więc ewidentnie Francuz był przed nim) Dla mnie to był incydent wyścigowy i dlatego ja się z tą karą nie zgadzam. Pomijam konsekwencję. Bo przez to mógł stracić życie Alonso. Ale to już na marginesie.
katinka
09.09.2012 06:38
[quote]Podobnie było z Groszkiem na SPA. Gdyby Hamilton odpuścił nie doszło by do kraksy. [/quote] @MPOWER, odpuścił, to znaczy? ;) To była walka o pozycję i tak sie chyba składa, że na SPA to Lewis tak jak teraz Vettel jechał swoim torem jazdy, a to Groszek pchał sie po wewnętrznej, gdy miał całą wolną zewnętrzną. Źle chyba ocenił swoją szybkość i za wczesnie odbił w prawo, pewno myślał, że zdąży znaleźć sie w tym 1 zakręcie przed Hamiltonem.
MPOWER
09.09.2012 06:22
@mmach1988 Napisałem to w innym temacie: Alonso się po prostu pchał gdzie nie było miejsca. Wciska się na chama a potem płacze. I gdzie tutaj Vettel jechał zygzakiem ? Ale sędziowie to uznali jak uznali. Podobnie było z Groszkiem na SPA. Gdyby Hamilton odpuścił nie doszło by do kraksy. Groszek był przed nim. (zderzyło się przednie koło Lewisa z tylnym Groszka)
mmach1988
09.09.2012 05:43
MPOWER -> Można się bronić skutecznie i nie przekraczać przepisów. Lubię jak kierowcy potrafią się bronić, ale nie w tak agresywny sposób. To Twoim zdaniem kierowcy mają się bronić jeżdżąc zygzakiem, wypychając innych poza tor itp?
MPOWER
09.09.2012 05:36
@mmach1988 W taki sposób dojdzie do tego, że kierowcy będą oddawać swoją pozycję. Wg Ciebie Vettel miał przepuścić Alonso i klepnąć go jeszcze w pupkę z uśmiechem że jest Alonso szybszy ? :>
mmach1988
09.09.2012 05:28
Dla mnie sprawa jest jasna. Stworzył zagrożenie, to dostał karę. Bardzo podobna sytuacja była w Spa. Hamilton mógł uciekać na trawę, ale tego nie zrobił i doszło do kontaktu z Grosjeanem. Gdyby tutaj Alonso został na torze to zderzyłby się z Vettelem i groźny wypadek murowany. Tak czy siak Vettel stworzył spore niebezpieczeństwo. Trzeba też patrzeć na okoliczności. Byli w bardzo szybkim łuku i bardzo niebezpiecznym miejscu, gdzie bariery są blisko. Gdyby naokoło było szerokie asfaltowe pobocze, to pewnie kary by nie było.
MPOWER
09.09.2012 04:20
[quote="katinka"]Mi sie wydaje, że kara raczej niepotrzebna. To wyścigi i walka o pozycję, a nie widziałam, aby tam Vettel jakos specjalnie wywiózł Alonso poza tor, Hiszpan tez się troche wpychał, wydaje mi sie, że incydent wyscigowy. Chyba Di Resta tez dzisiaj tak wypchnął Brunona, a kary nie dostał, nie wiem od czego to zalezy.[/quote] Z tym się zgadzam. Ale to Ferrari i Alonso.....
katinka
09.09.2012 03:50
@mmach1988, to prawda, jazda bolidem po trawie do bezpiecznych nie należy, ale wyścigi chyba same w sobie są niezbyt bezpieczne. Mi sie wydaje, że kara raczej niepotrzebna. To wyścigi i walka o pozycję, a nie widziałam, aby tam Vettel jakos specjalnie wywiózł Alonso poza tor, Hiszpan tez się troche wpychał, wydaje mi sie, że incydent wyscigowy. Chyba Di Resta tez dzisiaj tak wypchnął Brunona, a kary nie dostał, nie wiem od czego to zalezy. PS. A ma ktos może filmik z tej walki ALO i VET?
IceMan11
09.09.2012 03:22
@katinka Co mógł innego zrobić? Odbył karę, wyjechał za Markiem, ale i tak go odstawił - słaba jazda Webbera jest tym o czym pisałem. To, że Mark jest tak wysoko i blisko Seby to tylko i wyłącznie kumulacja wypadków rywali. Oprócz Monaco i Silverstone jego tempo w każdym tegorocznym wyścigu nie wybijało się ponad średnie. Ale dzięki temu RBR jest jeszcze na P1 w generalce.
mmach1988
09.09.2012 03:20
katinka -> Niesłuszna kara? Wg. mnie słuszna. Gdyby Alonso wybiło na trawie i z całym impetem przywalił w bandę to też byś tak samo uważała?
katinka
09.09.2012 02:48
@IceMan11, no wiem, że Webber ostatnio słabo jeździ, widać, że Vettel lepiej potrafi wykorzystac taki słabszy bolid, jaki ma teraz RBR. Podobało mi się, że ta niesłuszna kara za walke z Alonso nie zrobiła na Sebie dużego wrażenia, przejechał przez pit lane i dalej zapierdzielał ile mógł ;)
IceMan11
09.09.2012 02:40
@mmach1988 Słabiutkie tempo to nie pech :)
mmach1988
09.09.2012 02:34
IceMan11 -> Ciekawe czemu, hmmm. Pewnie po prostu pech, bo co innego? ;)
SkC
09.09.2012 02:34
W walce o mistrza liczą się tylko Alonso, Hamilton, Raikkonen i Vettel. Fernando jest jednak zdecydowanym faworytem do zdobycia trzeciej korony.
IceMan11
09.09.2012 02:30
@katinka Coś ten Webber to ma już od dawna takie "dziesiejsze" problemy ;) Włochy - słabo, Belgia - średnio, Węgry - średnio, Niemcy - słabo...
mmach1988
09.09.2012 02:25
Pietrow szybciej od Raikkonena, ostro.
katinka
09.09.2012 02:24
Lewis nieźle, 5 czas. Przed nim chyba tylko ci kierowcy, którzy jechali na więcej niż 1 stop, więc opony musiały jeszcze jako tako w McLarenie pracować. No i ładny całkiem czas Petrova, ciekawe czy na nowych gumach go zrobił. A Kimi i Webber widać, że ewidentnie mieli dzisiaj problemy.
Il Capitano
09.09.2012 02:23
Widac że Lotus ma problemy z twardszymi mieszankami Pirelli, tempo znowu było słabsze