Pirelli nie zna przyczyny eksplozji opon podczas GP Wielkiej Brytanii

Włoski producent chce jak najszybciej znaleźć odpowiedź
30.06.1316:58
Mateusz Szymkiewicz
3482wyświetlenia

Paul Hembery ujawnił, że Pirelli nie wie, co powodowało eksplozje opon podczas dzisiejszego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

W trakcie dzisiejszej rywalizacji, eksplozji uległo co najmniej sześć opon w bolidach Hamiltona, Massy, Vergne'a, Pereza, Alonso oraz Rosberga. Dyrektor działu motorsportu Pirelli - Paul Hembery, ujawnił, że nie ma pojęcia, co było przyczyną eksplozji ogumienia, twierdząc, iż ten problem będzie wymagał bardzo dokładnej analizy.

Oczywiście to co się dzisiaj stało nie było przewidziane - powiedział Hembery. Widzieliśmy coś nowego, inny rodzaj problemu. Obecnie wykonujemy analizę. Musimy zrozumieć, co się dzisiaj stało. Kiedy mamy fakty, jesteśmy w stanie zrozumieć przyczynę problemu i go rozwiązać. Traktujemy to poważnie i gdy odnajdziemy odpowiedź, damy o tym znać. Nie ma sensu mówić o tym cokolwiek, skoro jeszcze nie mamy rozwiązania.

Lewis Hamilton oraz Sergio Perez, w których bolidach doszło do rozerwania opon, uznali, iż ta sytuacja jest nie do zaakceptowania.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

13
seba97
01.07.2013 11:08
Nie zdziwie sie jak Pirelli odjedzie po sezonie. Wiem że mają kontrakty z paroma zespołami na przyszły sezon ale wydaje mi sie że te umowy nie dotrwają do końca.
katinka
01.07.2013 08:03
Kiedyś coś pisało, że tarki są z jakiegoś sztucznego tworzywa, ale dokładnie co to i czy z takiego samego na każdym torze, to nie wiem. Ułożone w formie płytek leżących pod kątem albo zachodzących na siebie (ze słowniczka);) Dziwne trochę dla mnie by było, żeby opony miały nagle pękać tylko przez tarki na Silver, przecież kierowcy ścigają się na tym torze od 63 lat. Może więc taka łatwo degradująca się mieszanka też zrobiła swoje, chociaż fakt, że oprócz Massy reszta wczorajszych oponowych pechowców jeździ dosyć agresywnie.
modlicha
30.06.2013 09:02
@agentwrogiegoukladu Mamy za sobą już sporo GP rozgrywanych w różnych temperaturach. Nie było dotąd takiego przypadku. Tutaj ewidetnie ciągle lewa tylna opona ekspolodowała lub łapała uszkodzenia mechaniczne. Moim zdaniem coś było na torze na tarce. I tyle. Ci co jeżdżą ostro, tną tarki łapali mniejsze lub większe uszkodzenia. Co któreś tam doprowadzało do eksplozji lub spadku ciśnienia. Z jakiego materiału zrobione są tarki? Ktoś wie?
agentwrogiegoukladu
30.06.2013 08:00
Strasznie dziwna sprawa.. rozumiem modyfikacje zmierzające do mniejszego lub większego zużywania się gumy, ale jeżeli cała konstrukcja opony nie wytrzymuje to coś jest mocno nie tak. Nie da się w tym wypadku zwalić całej winy na FIA, że "kazali nam robić mało wytrzymałe opony" - bo to przecież rozmowa o dwóch, zupełnie różnych wytrzymałościach.
Amalio
30.06.2013 06:10
@Europejczyk przecież gadali przez radio, że opona zdjęta z bolidu Vettela też była uszkodzona!
ROOK
30.06.2013 04:51
[color=white].[/color] 1. Po zimnym początku weekendu temperatura toru mogła być (dla niektórych) znacznie wyższa od oczekiwanej. [color=white].[/color] 2. Lokalizacja pękających opon mówi, że zdarzenia nie były losowe. [color=white].[/color] 3. Zdarzyły się u kierowców znanych z ostrej jazdy lub konstrukcji nieoszczędzajacych opon. [color=white].[/color] Jak Pirelli chce wiedzieć więcej, to niech zadzwoni… :)
IceMan11
30.06.2013 04:14
@matinson Pewnie wina wszystkiego tylko nie opon - wszakże takie miały być.
matinson
30.06.2013 04:02
Może wina kraweżników ,ale w sumie dziwnie to wyglądało, jak co parę okrążen na początku jakieś auto łapało "kapcia" Zupełnie jak w zeszłym roku w WTCC na Salzburgringu.
Mahilda111
30.06.2013 03:51
@ENDR U Rosberga przed neutralizacją (chyba drugą), u Alonso w ostatnim zakręcie.
Europejczyk
30.06.2013 03:47
u Vettela poszła skrzynia biegów. U Alonso i Rosberga nie eksplodowały
ENDR
30.06.2013 03:45
U Alonso i Rosberga też EKSPLODOWAŁY, czy tylko uległy uszkodzeniu (co ponoć zaszło też u Vettela)?
TommyYse
30.06.2013 03:14
No ale teraz Pirelki mogą być zmienione z powodów bezpieczeństwa. A na to nie potrzeba zgody wszystkich zespołów.
kabans
30.06.2013 03:09
red bull ponacinał wszystkim opony, żeby zmienili je na mocniejsze