FIA rozwiąże problem niekształtnych nosów przed sezonem 2015

Charlie Whiting przyznał, że zespoły opracowały rozwiązania, które zaskoczyły Federację.
14.03.1408:34
Nataniel Piórkowski
2293wyświetlenia

FIA potwierdziła, że pracuje nad rozwiązaniem które w przyszłym sezonie wyeliminuje z krajobrazu Formuły 1 niekształtne nosy bolidów.

Regulaminowy wymóg obniżenia końcówki nosa, której powierzchnia wielu samochodach jest obecnie ograniczona do niezbędnego minimum, doprowadził do sytuacji w której fani otwarcie wyrażali swe obawy dotyczące estetyki. Nie jest również tajemnicą, iż ta nie wpisuje się do wizerunku sportu.

Krytycy nietuzinkowych rozwiązań zwracają również uwagę na fakt, że niektóre projekty nosów mogą stanowić niebezpieczeństwo, nawet pomimo tego, że przeszły obowiązkowe testy FIA. Obawy dotyczą głównie ewentualnych czołowych kontaktów. Pomimo tego iż Federacja nie podziela tego zdania, to zapowiada, że przed nowym sezonem niekształtne nosy znikną z Formuły 1.

Wiele zespołów wypracowało rozwiązanie, które nie do końca pokrywało się z naszymi zamierzeniami. Końcówki nosów są mniej złożoną strukturą niż byśmy tego chcieli, ale w pełni strukturalna ich część znajduje się zauważalnie niżej niż w ubiegłym roku, myślę że mówimy tu o około dwudziestu centymetrach. W porządku, być może nie wszystko wyszło tak, jak mieliśmy nadzieję, ale względem ubiegłego roku doszło do poprawy, a problematyczne kwestie zostaną rozwiązane przed nowym sezonem - powiedział delegat do spraw bezpieczeństwa FIA, Charlie Whiting.

KOMENTARZE

9
Challenger
15.03.2014 01:01
Co do bolidów - dźwięk porażka podobać może się komuś kto nigdy nie słyszał bolidów, albo mu na ucho słoń nadepnął. Ogólnie jest prawie cisza i nie czuć tej mocy która się wszyscy fascynowali. Zamiast dźwięku "myśliwców ze Star Wars" mamy pierdzenie "traktorów z Farmville". No ale o gustach się nie dyskutuje, ponoć. Wygląd? Padaka. Nosy przypominają co raz bardziej karykatury które pojawiły się w internecie. Dziś Bolidy odpychają wyglądem niczym Ssangyong Actyon. Powrót do specyfikacji z 2007r, łącznie z tankowaniem, KERSEM nie obowiązkowym, może jeszcze z DRSem, z limitem budżetowym i slikami to wg mnie najwłaściwszy kierunek. Czasem lepsze jest wrogiem dobrego i tak właśnie się stało. Do każdego który pisze, że tak musi być bo jest taniej przypomnę, że samo tylko wprowadzenie tych oszczędności (pseudo) kosztowało zespoły już 25% zeszłorocznego budżetu. Koszty należało ograniczyć wprowadzając limity budżetowe nie dotykając specyfikacji bolidów i uwalniając rozwój z kagańca regulaminów. Ekologia nie powinna mieć tu nic do gadania, bo same bolidy F1 i ich jazda po torze ma taki sam wpływ na środowisko jak może 1h korku w Warszawie. Z racji tego że to królowa sportów motorowych nie powinna w ogóle przejmować się ekoterroryzmem. Zwłaszcza że udowodniono że całe CO2 produkowane przez człowieka ma mniejszy wpływ na klimat niż 1% ogólnych zjawisk na kuli ziemskiej, a topienie lodowców spowodowane jest osadzającymi się na ich powierzchni zanieczyszczeniami zwiększającymi absorpcje ciepła. No ale każda ściema dobra na dojenie kasy z frajerów. Wracając do F1 - powinien zacząć rządzić w niej jakiś znacznie młodszy ktoś niż leśne dziadki. Ktoś kto zrozumie że ten sport to nie wyścigi traktorów na baterie słoneczne. A wyścig najmocniejszych, najbardziej wyrafinowanych konstrukcji motorowych na świecie. Smród palonej gumy, zapach benzyny i jej spalin, hałas pędzących PIĘKNYCH bolidów i wycie wyżyłowanych V8 to istota tego sportu.
rno2
14.03.2014 10:39
@maiesky Mi też. Od kliku ładnych lat jeździłem na Hungaroring, zawsze bez wahania kupowałem bilet już na początku roku, a w tym roku mam spore wątpliwości. Strasznie mnie kusi, ale wiem, że to już nie będzie to samo...
maiesky
14.03.2014 10:07
@rno- a wiesz, że właśnie po tym co dzisiaj usłyszałem, pragnienie wyjazdu na GP mi mocno spadło :(
hejter
14.03.2014 09:32
Leśne dziadki co roku są czymś zaskoczeni. Mogli to rozwiązać jeszcze na długo przed testami, ale po co. [quote]Niektóre z zespołów miały już wnioskować o zmiany tej kwestii, jednak brak porozumienia nie doprowadził do zmiany sytuacji brzydkich nosów. Ponadto zdaniem brytyjskiego magazynu dyrektywa FIA także wykluczyła inne możliwości, gdyż niektóre ekipy prosiły o wyjaśnienie przepisów.[/quote] http://f1wm.pl/php/news_id-30780.html
mbwrobel
14.03.2014 09:12
Niech wprowadzą zderzaki zamiast przednich skrzydeł.
Kamikadze2000
14.03.2014 08:12
Ciekawe, co tym razem wyjdzie. ;) Najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie zarządzenie o podwyższeniu prześwitu między podłożem, a spodem przedniego skrzydła. Jeżeli jednak nie może to wejść w życie, to ustalić odpowiednią szerokość poszczególnych części nosa. Wówczas wszystko się zjednolici, ale przynajmniej problem zostanie rozwiązany. ;) Cóż, F1 poszła do przodu... niczym nowe pojazdy, ona także jest bardziej cicha. Z ekologicznego punktu widzenia to także na plus. Jest mniej głośna, dzięki czemu zwierzęta mają lżej... ;) Wszędzie gdzieś trzeba znaleźć pozytywy. Choć i ja wolałbym silniki V8... no cóż, jest jak jest... ;)
rno2
14.03.2014 08:03
@maiesky Dokładnie. Kibice powoli zaczną rezygnować z przychodzenia na tor jak się okaże, że bolidy w niższych seriach są głośniejsze od bolidów f1. Do nosów już się przyzwyczaiłem - różnie to bywało w przeszłości. Ostatnio był lament odnośnie schodków, a np. mi one od razu przypadły do gustu. W tegorocznej stawce najbardziej mi się podoba różnorodność.
maiesky
14.03.2014 07:54
Nosy to nie problem- dźwięk nowych silników to porażka! Wyścig motorów a nie bolidów f1. Formuła 1 została wykastrowana. Do tego ten okrojony live timing z kropkami :( 2014 rozpoczyna się smutnie.
ROOK
14.03.2014 07:40
[color=white].[/color] Zdążyłem już je trochę pooglądać w akcji i ani razu nie miałem skojarzeń erotycznych. :) [color=white].[/color] Bardziej już przypominają mrówkojady… A jeśli ktoś ma skojarzenia erotyczne, to widocznie albo mania natręctw, albo ma problemy z własną anatomią… ;-) [color=white].[/color] Nb.: Dwie ekipy z najbardziej radykalnym podejściem do kształtu nosa wciąż maskują się w garażach — przypadek? ;)