Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23

Renault pracowało zimą nad poprawą osiągów aerodynamicznych i dopasowaniem silnika.
22.02.1612:38
Nataniel Piórkowski
1971wyświetlenia


Dyrektor techniczny Renault Sport F1 Team - Nick Chester przyznaje, że projekt bolidu RS16 stanowi ewolucję konstrukcji używanej przez Lotusa w trakcie sezonu 2015.

Przygotowując samochód do debiutu na torze w trakcie pierwszej tury testów w Barcelonie, stajnia z Enstone musiała poświęcić sporo pracy dostosowując jego konfigurację do jednostki napędowej Renault. RS16 jest jednak zbudowany wokół tych samych koncepcji aerodynamicznych co Lotus E23.

RS16 jest zbudowany na bazie poprzednich bolidów z Enstone, ale naturalnie musieliśmy wprowadzić istotną zmianę w konstrukcji, tak by dostosować ją do jednostki napędowej Renault, RE16. Największych modyfikacji dokonano w tylnych partiach podwozia, szczególnie na płaszczyźnie usytuowania systemu chłodzącego. Reszta bolidu to w większym stopniu ewolucja - powiedział Chester.

Dysponowaliśmy względnie solidną bazą z ubiegłego roku, przez co postanowiliśmy rozwinąć zastosowane przy niej koncepcje bez wprowadzania żadnych fundamentalnych zmian. Na przykład pod względem aerodynamiki utrzymaliśmy charakterystykę, która dała kierowcom stabilną platformę, przy czym zwiększyliśmy docisk dający lepszą przyczepność. Wpływ na decyzję o ewolucji koncepcji z 2015 roku miał także fakt, że w tym sezonie nie dochodzi do zbyt wielu zmian w przepisach - dodał.

KOMENTARZE

2
mikonegatio
22.02.2016 04:51
Co najbardziej rzuca się w oczy to jakaś kompletnie zwariowana i dziwna budowa przednich wahaczy. Wygląda na to, że ci z Enstone postawili w tym roku wszystko na jedną kartę. Przyszły sezon to i tak spora zmiana w przepisach więc w tym mogli zaszaleć. Wydaje mi się, że jest to trochę chwytanie się brzytwy bo mimo wszystko nisko oceniam szansę powodzenia takiego eksperymentu.
enstone
22.02.2016 11:51
E23 był dobrym bolidem, tylko, że nie był wcale rozwijany i to powiedział Grosjean w Belgii, gdzie zdobył podium, udzielił wywiad w którym stwierdził, że to identyczny bolid jakim jechał w Australii ..... nie wiadomo też ile sukcesu dał silnik Mercedesa, ale zapewne dużo. Co do nosa to obok Mercedesa i Force India, Renault ma najładniejszy i przedewszystkim zgrabny nos, bez żadnych końcówek.