Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
Renault pracowało zimą nad poprawą osiągów aerodynamicznych i dopasowaniem silnika.
22.02.1612:38
1971wyświetlenia
Dyrektor techniczny Renault Sport F1 Team - Nick Chester przyznaje, że projekt bolidu RS16 stanowi ewolucję konstrukcji używanej przez Lotusa w trakcie sezonu 2015.
Przygotowując samochód do debiutu na torze w trakcie pierwszej tury testów w Barcelonie, stajnia z Enstone musiała poświęcić sporo pracy dostosowując jego konfigurację do jednostki napędowej Renault. RS16 jest jednak zbudowany wokół tych samych koncepcji aerodynamicznych co Lotus E23.
RS16 jest zbudowany na bazie poprzednich bolidów z Enstone, ale naturalnie musieliśmy wprowadzić istotną zmianę w konstrukcji, tak by dostosować ją do jednostki napędowej Renault, RE16. Największych modyfikacji dokonano w tylnych partiach podwozia, szczególnie na płaszczyźnie usytuowania systemu chłodzącego. Reszta bolidu to w większym stopniu ewolucja- powiedział Chester.
Dysponowaliśmy względnie solidną bazą z ubiegłego roku, przez co postanowiliśmy rozwinąć zastosowane przy niej koncepcje bez wprowadzania żadnych fundamentalnych zmian. Na przykład pod względem aerodynamiki utrzymaliśmy charakterystykę, która dała kierowcom stabilną platformę, przy czym zwiększyliśmy docisk dający lepszą przyczepność. Wpływ na decyzję o ewolucji koncepcji z 2015 roku miał także fakt, że w tym sezonie nie dochodzi do zbyt wielu zmian w przepisach- dodał.
KOMENTARZE