FIA opublikowała pierwszą oficjalną wizualizację koncepcji tarczy

Wstępne testy rozwiązania zostaną przeprowadzone podczas 1. treningu na Silverstone.
08.07.1712:40
Nataniel Piórkowski
4822wyświetlenia


FIA opublikowała pierwszą oficjalną wizualizację koncepcji tarczy, która w nieodległej przyszłości może zostać wprowadzona do Formuły 1 w celu poprawy bezpieczeństwa w obszarze kokpitu.

Od 2015 roku organ zarządzający pracuje nad stworzeniem systemu, który pozwoli zwiększyć ochronę głowy kierowcy zasiadającego w kokpicie. W ubiegłym sezonie zespoły przetestowały dwa rozwiązania: Halo i Aeroscreen - żadne z nich nie zostało jednak wprowadzone do użytku.

Podczas tegorocznego Grand Prix Chin ujawniono, iż trwają prace nad trzecim, kompromisowym rozwiązaniem, roboczo nazwanym tarczą. W sobotę FIA ujawniła na Red Bull Ringu oficjalne wizualizacje rozwiązania, które zostanie po raz pierwszy krótko przetestowane na torze podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przez team Ferrari.

Nadal trwają dokładne badania projektu tarczy. FIA współpracuje z zespołami w celu określenia idealnej geometrii rozwiązania, które rozciąga się od środkowej części nosa bolidu aż do obrębu kokpitu. Kolejne, dłuższe testy koncepcji, zaplanowano na wrześniowe Grand Prix Włoch.

W informacji prasowej przekazanej mediom podczas GP Austrii, Federacja zaznacza, że celem wprowadzenia tarczy jest zapewnienie znaczącej ochrony przed odłamkami przy jednoczesnym zapewnieniu kierowcy dobrej widoczności tego, co dzieje się przed jego samochodem.

KOMENTARZE

10
marios76
09.07.2017 05:40
No to jeszcze błotniki i pie...le cały ten cyrk. F1 to zawsze była ewolucja. Jest bezpieczna jak cholera, najbezpieczniejsza ze wszystkich sportów motorowych. Mogą wprowadzić jakieś halo, nie halo i inne juz zbędne duperele; a potem jakiś idiotą wypuści dźwig na tor w trakcie wyścigu... i winnych i tak nie będzie :( Siana sobie dajcie i nic w tej kwestii nie zmieniajcie. Wygląda to słabo, lepiej od halo, gorzej od aeroscreena. Nie ograniczać widoczności-Sainz juz nie widzi bolidów z boku, a Vettel przed sobą!
krzysiek000
08.07.2017 12:33
Wygląda całkiem smukło. Podoba mi się.
Sasilton
08.07.2017 11:41
@BartekSt Nie widzę by były jakieś trudności z wyjściem. Możliwe że nawet będzie łatwiej wyskoczyć, bo złapie się za ta krawędzie szyby.
mcracer1993
08.07.2017 11:35
Nie wiem co jeszcze wymyślą dziadki z FIA... także ja też się podpisuje pod słowami @TommyYse. Bo to jest niedopuszczalne, żeby wprowadać jeszcze jakieś dodatkowe ochorny głowy. Także powtórzę te słowa powiedziane przez @TommyYse w mojej wersji: albo wprowadzamy zamknięte bolidy - oczywiście z wycieraczkami (tak jak w WEC w klasie LMP1) albo zostawiamy tak jak było do tej pory - tu nie ma półśrodków.
Aeromis
08.07.2017 11:14
@TommyYse Od samego początku gdy objawiła się koncepcja Halo tak uważałem, choć też co warte uwagi - tarcza jest o wiele rozsądniejsza niż Halo, o ile nie będzie problemu z widocznością.
BartekSt
08.07.2017 11:14
@TommyYse Również się pod tym podpisuje - swoją drogą jeśli to wprowadzą, to ciekawe jak wyjdą kierowcy z takich samochodów
Chłodny
08.07.2017 11:04
Jeszcze wycieraczek i spryskiwaczy brakuje...
Sasilton
08.07.2017 11:03
Nie wygląda to źle, tylko że z takim czymś możemy zapomnieć o deszczowych wyścigach. Nawet w zwykłym wyścigu będą problemy, bo guma będzie się przyklejać. Będą musiały być wprowadzone 2 pitstopy i koleś od czyszczenia szyby.
---
08.07.2017 10:54
@TommyYse Amen. Nic dodać nic ująć, podpisuję się rękami i nogami pod Twoim postem.
TommyYse
08.07.2017 10:50
Ale kombinują... Rozwiązanie jest jedno, zostawić otwarte albo zamknąć całkowicie, a nie żadne półśrodki. Mam tylko nadzieję że porzucą to tak jak te halo prędzej czy później.