Ujawniono propozycję ulicznego toru F1 w Kopenhadze

W nieodległej przyszłości GP Danii może dołączyć do kalendarza mistrzostw świata.
12.07.1714:21
Nataniel Piórkowski
2475wyświetlenia

źródło: Jyllands-Posten

Duńskie konsorcjum odpowiadające za plan organizacji Grand Prix Formuły 1 w Kopenhadze ujawniło proponowany układ ulicznego toru.

Długość toru ma wynieść 4,5 kilometra. Zostanie on poprowadzony obok pałacu Christiansborg, będącego siedzibą duńskiego parlamentu oraz ogrodów Tivoli i będzie przebiegał przez dwa duże mosty. Projektanci przewidują, że na jednym z nich - Knippelsbro, kierowcy będą mogli osiągać prędkość około 300 km/h.

W artykule, jaki ukazał się na łamach gazety Jyllands-Posten można przeczytać, że projekt jest wspierany przez Larsa Seiera Christiansena, który w przeszłości wspierał rozwój kariery Romaina Grosjeana oraz byłego posła duńskiego parlamentu - Helge Sandera. Według nieoficjalnych doniesień w sprawie wyścigu F1 w Kopenhadze została już podpisana wstępna umowa z Liberty Media Group. W marcu miasto odwiedził projektant Hermann Tilke, oceniając planowany układ toru.

Propozycja toru, jaką wysłaliśmy Formula One Group w Londynie z całą pewnością nie jest ostateczną wersją - to raczej podstawa. Jeśli jednak zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany, to będą one raczej minimalne. Tor został zatwierdzony przez Hermanna Tilke, który przekazał nam różne propozycje niewielkich poprawek - powiedział Sander w rozmowie z Jyllands-Posten.

Duńskie media zwracają uwagę, że w celu organizacji wyścigów F1 w Kopenhadze niezbędne będzie pozyskanie wsparcia budżetowego od lokalnych władz. W tym roku w Danii odbywają się się wybory na szczeblu lokalnym i z tego względu nie można przesądzać o gwarancjach na realizację projektu.

KOMENTARZE

15
s1986seba
12.07.2017 07:51
@mcracer1993 W życiu by mi do głowy nie przyszło że ktoś to weźmie na poważnie. To by był jakiś niemożliwy absurd. Lepiej zrobić równorzędne i przepuszczać z prawej. @Titheon Kvyat na pewno by nie czekał, części po całej Kopenhadze by latały
Titheon
12.07.2017 06:58
A po co czekać na światłach? Destruction derby! :-)
mcracer1993
12.07.2017 06:57
@rno2 Co wolno wojewodzie i tak dalej. Zresztą coś już powiedziałem na temat zwierząt....
rno2
12.07.2017 06:39
@mcracer1993 A Ty łykasz prowokacje jak młody pelikan haha :-)
mcracer1993
12.07.2017 06:32
@s1986seba It's embarrassing. Gdzie ty widzisz skrzyżowanie!? Radzę kupić okulary, bo wydaje mi się, że masz wzrok aspiranta Stępnia.
s1986seba
12.07.2017 06:16
Najgorsze to skrzyżowanie... trzeba będzie czekać na światłach, na zielone...
---
12.07.2017 03:16
Toru w tym stylu się raczej nie spodziewałem - zaledwie osiem zakrętów, chyba że by doliczyć te drobne bendy na dwóch długich prostych, pierwszy od dawien dawna nowy tor poniżej 5 km ... Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle, dwie długie proste, trzecia też całkiem niezła, tor bardzo szeroki jak na tor uliczny, brakuje oczywiście długich i szybkich zakrętów, ale na ulicach to norma że bardzo trudno takowe znaleźć, jednak all in all wygląda lepiej niż można było się spodziewać. Jednak jak zawsze z ulicami dopiero w praniu i to po kilku wyścigach się zobaczy, czy tor dobry jest czy nie. A tak w ogóle ciekawe gdzie ustawią prostą startową. Najprościej chyba będzie na początku Langebro, bo tam najszerzej, ale i tam może być problem. W każdym razie jeśli tak będzie, to będą niezłe starty, z dwiema długimi prostymi na sam początek.
Saruto
12.07.2017 02:54
@Titheon W 2020 już nie będzie Mercedesa w F1 ;)
Titheon
12.07.2017 01:33
@rno2 - tyle że nitka toru gwarantuje emocje, jak by to ująć, sama z siebie. Tor dobrze skonstruowany sam w sobie zapewnia emocje, bo są różne miejsca do ciekawych manewrów wyprzedzania, miejsca gdzie można czas tracić/zyskiwać w poszczególnych sektorach, pojechać na swój sposób unikatowo. A wyścigi takie jak Baku zdarzają się raz na kilka lat... i nie ma to w zasadzie nic wspólnego z nitką toru. Nitka toru w Soczi też jest strasznie słabo skonstruowana. I dopóki nie trafi się tam "Baku 2017", wyścigi będą raczej nudne jak flaki z olejem. Możemy jeszcze liczyć, że za jakiś czas zmieni się aerodynamika bolidów i coś ruszy do przodu, ale ile można żyć marzeniami? :) Poza tym przypominam, że długie proste sprzyjają łatwemu wyprzedzaniu przy pomocy DRS - chcemy takich manewrów jak najwięcej? Potrzebujemy raczej torów technicznych, a nie takich z systemem prosta -> zakręt 90 stopni -> prosta.
szajse
12.07.2017 01:19
Tak na oko to dzienny Singapur z czterema mostami.
RedJohn
12.07.2017 01:05
"Przejechałem" się po "torze" w street view i jakoś strasznie porywająco to nie wygląda, ani otoczenie ciekawe, ani sam układ zachęcający. Jedyne ciekawy punkt to skręt w lewo pod górę z Borsgade. No i jeszcze plus dla ludzi z północy Polski bo bardzo łatwy dojazd będzie.
rno2
12.07.2017 12:38
Mi się nawet podoba, ale duża w tym zasługa, żel lubię Kopenhagę :-) Warto rzucić okiem na widok z satelity. Samą nitką toru nie ma co się sugerować, bo Baku wygląda równie prymitywnie, a wszyscy wiemy jaki mieliśmy ostatnio tam wyścig.
mcracer1993
12.07.2017 12:33
Mam nadzieję, że to nie przejdzie.
Pavlos Le Paul
12.07.2017 12:31
Jakoś szczególnie mnie nie zachęcił. Trochę nudnawy, poza paroma elementami, no ale skoro Tilke zatwierdził takie coś...
Titheon
12.07.2017 12:29
Nic specjalnego ten tor... Trzy długie "proste", kilka dziewięćdziesiątek i to wszystko. Na uwagę (w ramach ciekawostki) zasługują tylko i wyłącznie te dwa zwodzone mosty i "krzyżówka" przed Langebro, ale tak poza tym? Nuda. PS. Tor skrojony pod Mercedesa :)