Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Francuski koncern celuje w tym sezonie w zbliżenie się do ścisłej czołówki serii Grand Prix.
20.02.1816:00
Nataniel Piórkowski
6572wyświetlenia


Renault Sport oficjalnie zaprezentowało bolid R.S.18.

Francuski team rozpoczyna swój trzeci sezon od czasu powrotu do Formuły 1 w 2016 roku. Na przestrzeni ostatnich miesięcy szefostwo zespołu dokonywało inwestycji w fabrykę w Enstone i realizowało agresywną strategię wzmocnień kadrowych. Kluczową postacią pozyskaną przez Renault jest Marcin Budkowski, który od początku kwietnia obejmie funkcję dyrektora wykonawczego.

Model R.S.18 przyciąga uwagę klasycznymi żółto-czarnymi barwami Renault. Ze względu na stabilność przepisów bolid stanowi naturalną ewolucję ubiegłorocznej konstrukcji, która finałowych wyścigach pozwoliła zespołowi na wywalczenie szóstego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.

Fabryka w Viry-Chatillon ciężko pracowała zimą nad poprawą niezawodności i osiągów jednostki napędowej. Przeprowadzane na hamowni testy mają wykazywać, że inżynierom udało się uporać z największymi bolączkami, przygotowując konkurencyjny silnik, z którego będą także korzystać teamy Red Bulla i McLarena. Dzięki konkurencyjnemu składowi kierowców: Nico Hulkenbergowi oraz Carlosowi Sainzowi, francuski koncern ma nadzieję na dokonanie kolejnych postępów w realizacji długoterminowego planu, na którego końcu jest włączenie się do walki o mistrzowskie tytuły.

2017 był rokiem progresu. Sezon 2018 będzie pod tym względem dokładnie taki sam - to kolejny okres na dokonanie postępów, kolejna faza budowania zespołu. Pod koniec mistrzostw chcemy powiedzieć, że etap rozwoju jest już za nami. Realizujemy trzyletni plan na lata 2016-2018. Kolejną fazą będzie zaatakowanie zespołów ze ścisłej czołówki. Musimy przyjąć do wiadomości, że nie możemy być perfekcyjni pod każdym względem. Na wszystko potrzeba czasu. Chcemy jednak udowadniać, że znajdujemy się na właściwych torach - powiedział dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul.

W rozmowie z magazynem Autosport Francuz został zapytany o cele swojej stajni na sezon 2018. Pod względem ogólnych możliwości na przestrzeni kolejnych mistrzostw powinniśmy być w stanie zbliżyć się do poziomu Red Bulla i McLarena. Oczywiście to dwa mocne zespoły, dysponujące stabilną strukturą, dobrze zorganizowane, dobrze finansowane. Nasz team wciąż się rozwija, dbamy o jego wzrost. Proces budowania naszej własnej trwa. Uważam, że przed sezonem 2019 nie będziemy w stanie całkowicie zredukować straty do Red Bulla i McLarena, ale na pewno chciałbym, aby na przestrzeni tego roku występująca między nami różnica uległa znaczącemu zmniejszeniu.

^galeria,822

KOMENTARZE

34
monako
24.02.2018 07:10
@icenon, no są. Bo to są dwa różne zdjęcia... Stąd różnica w kolorze i skrzydłach... i bolidach - to nie są te same bolidy, w tej samej specyfikacji. Bo to nie są te same zdjęcia, w sensie ich pochodzenia... Tłumaczyłem tylko skąd wynika różnica wy geniusze ;)
bartoszcze
21.02.2018 12:11
@marcelo92 Napisałeś:[quote]Popatrzmy z jakiego miejsca wygrał Ricardo.[/quote] Więc wyjaśniłem Ci, że Ricciardo dysponował bolidem o klasę lepszym i od Strolla, i od Hulkenberga, i dlatego dogonił i przeskoczył Strolla, podobnie jak Bottas (sprawdź sobie jak daleko był z tyłu), a Hamiltonowi i Vettelowi niewiele zabrakło.
marcelo92
21.02.2018 12:01
Nic nie rozumiesz co pisze. W tym wyścigu wystarczylo unikac klopotów aby dojechać wysoko. Szybkosc bolidu nie była za bardzo istotna. Co i tak nie przeszkodziło Hulkowi się rozbić.
bartoszcze
21.02.2018 11:54
@marcelo92 Nie porównuj Hulka do Ricciardo, bo w 2017 samochody czołowych trzech zespołów miały ogromną przewagę nad resztą. Oczywiście zasługą Strolla jest, że nie popełnił błędu i dojechał do mety bez problemów, ale szczęściu zawdzięcza, że dało to podium (BTW tuż przed metą wyprzedził go Bottas, a na następnym okrążeniu pewnie by to podium stracił).
marcelo92
21.02.2018 11:37
To wróćmy do Baku i podium Strolla. On w pewnym momencie jechał w okolicy Hulka. Z tym, że z Hulka wyszła przeciętnosć i rozbił bolid jak dzieciak w takim szalonym wyścigu. Jakby nie rozbił to by miał wielkie szanse na podium. Popatrzmy z jakiego miejsca wygrał Ricardo. Ale Hulk nie pomogł szczesciu bo wolał rozbic bolid na bandzie. Te liczenie jego startów bez podium nie wzieło sie z kosmosu. Jak Renault nie zrobi mocnego bolidu, to licznik będzie bił dalej.
bartoszcze
21.02.2018 11:10
@marcelo92 Ale nie stawiamy znaku równości między Hulkiem a Kubicą. Kubica wyciskał z auta podia, brakło mu szczęścia na więcej niż 1 zwycięstwo (także przez to, że w określonym czasie miał dostępne tylko takie a nie inne opcje). Hulk wyciska ile potrafi z aut słabszych niż te którymi zwykle jeździł Kubica, ale nie ma szczęścia do szans takich jakie mieli zespołowi partnerzy (ani szczęścia do złapania lepszego bolidu).
rocque
21.02.2018 11:08
[quote="bolekse"]Jak Alesi.[/quote] Jak Amon ;) http://sokolimokiem.com/chris-amon-1943-2016/ [quote="marcelo92"] Taki Kubica wielokrotnie robil wyniki ponad możliwości bolidu. Czy o Hulku mozna powiedziec to samo ? No nie za bardzo. [/quote] Jak patrzy się tylko na pozycję na mecie to faktycznie - nie można. [quote="marcelo92"]Czemu mówicie cały czas o tej wygranej Kubicy w Kanadzie. przeciez on dojeżdzał na podium bardzo wiele razy bez udziału sczęscia i bez bolidu pozwalającego na to. [/quote] Pierwsze podium: defekt Alonso. Ostatnie podium: popełnił błąd i wyprzedzili go Vettel i Button, którzy chwilę później się zderzyli. Dalej nie chce mi się liczyć... Jak Kubica nie miał bolidu na podia to przelicz sobie starożytną punktację z 2008 na obecną albo weź wynik z 2010 i porównaj z ilością punktów Pereza z 2016 (najbardziej konkurencyjny bolid, którym jeździł Hulkenberg) - już nie wspominając o ilości wyścigów w tych latach.
marcelo92
21.02.2018 10:39
Czemu mówicie cały czas o tej wygranej Kubicy w Kanadzie. przeciez on dojeżdzał na podium bardzo wiele razy bez udziału sczęscia i bez bolidu pozwalającego na to. Dojeżdzał bo był po prostu ponadprzeciętny. Hulk taki nie jest i na tym mozna zakończyc temat. Zreszta ta liczba wyścigow bez podium to aż wstyd.
bartoszcze
21.02.2018 10:04
@marios76 Przykro mi, że masz problemy egzystencjalne, które powodują, że nie ogarniasz podstawowych rzeczy. Panis miał oczywiste i gigantyczne szczęście, że z 14 miejsca wygrał słabym bolidem. Kubica miał trzeci bolid i wygrał w dużej mierze dzięki temu, że dwaj najgroźniejsi rywale w kuriozalny sposób wyeliminowali się w pitlane - bez podobnego zdarzenia wygrać mu się nie udało, bo zwykle tego szczęścia nie miał (Chiny 2007, Monaco 2008).
Tetracampeon
21.02.2018 09:50
[quote="marios76"]zwyciestwo Panisa z Monako 96[/quote] Cała masa awarii i wypadków w tym deszczowym wyścigu i stąd taki wynik. Niestety nie było mi dane oglądać tego wyścigu. A tak BTW, to czwarty Frentzen wycofał się na przedostatnim okrążeniu, widząc, że nie ma szans na podium. [quote="marios76"]Kubicy z 2008[/quote] To była piękna chwila i piękne zwycięstwo Roberta. Doskonale pamiętam ten wyścig, jak słuchałem Mazurka Dąbrowskiego, widząc Roberta na najwyższym stopniu podium, to się wzruszyłem. Pomogła mu pamiętna kolizja w alei serwisowej.
marios76
21.02.2018 09:24
@bartoszcze Jak mozna porownywac zwyciestwo Panisa z Monako 96 i Kubicy z 2008??? Nie mieszaj dzieciom w glowach bo mialem to szczescie oba wyscigi ogladac od poczatku do konca. Mozesz Kubicy nie lubic, ale porownywac jego wyniki do wyscigu w ktorym line mety przekroczyly CZTERY bolidy, to trzeba nie miec wiedzy (a masz) albo miec jakies fobie, kompleksy, uprzedzenia (i tu nie wiem, bo po takim poscie rece opadaja...) Magnussen, Stroll, Kwiatt, Kubica, i wielu wielu innych sprobowalo szampana w pierwszym czy drugim roku startow. Hulkenberg jest w polowie stawki i albo ma pecha, potrafi popelnic blad jadac wysoko z szansa, albo ma awarie, albo... Ile lat juz ma tego pecha? On tej karty nie odwroci juz chyba nigdy. Porownanie do Alesiego nietrafione- fakt- Francuz mial malo zwyciestw (@bartoszcze- i to podobne do Kubicy, jednak na podium byl bodaj 30razy. Nie dysponujac w zadnym sezonie mistrzowskim bolidem!
marcelo92
21.02.2018 09:20
No własnie, kwestia szcześcia. Hulk bezsensownie się rozbił w tym szalonym wyścigu. Ogólnie ciekawie sie zapowiada rywalizacja kierowców w Renault.
bartoszcze
21.02.2018 09:10
@marcelo92 Przecież Baku to właśnie kwestia szczęścia Strolla, bo RAI, MAS i VER odpadli z powodu defektów, HAM miał problemy z zagłówkiem, VET dostał karę a Force Indie się pokłóciły... Stroll robił bardzo dobre wyniki na mokrym, to fakt, ale Hulk ma PP na mokrym.
THC-303
21.02.2018 09:06
Odwalił takie Baku, w którym Massa przed awarią jechał wyżej i taki pierwszy rząd na Monzie, z którego skończył sekundę przed Massą startującym ze środka stawki. No brawo.
marcelo92
21.02.2018 09:00
Szczęściu trzeba pomóc, Hulk jak widać nie za bardzo wie jak to zrobić. Jest to po prostu dobry kierowca i nic więcej. I jeżeli nie otrzyma mocnej maszyny na top 3 to tego podium pewnie nigdy nie zdobedzie. Taki Kubica wielokrotnie robil wyniki ponad możliwości bolidu. Czy o Hulku mozna powiedziec to samo ? No nie za bardzo. To juz taki Stroll w ciągu jednego sezonu odwalił takie Baku i pierwszy rząd na Monzie, Stroll który jest wysmiewany przez wszystkich.
bolekse
21.02.2018 07:30
@bartoszcze Jak Alesi. Tylko u niego chodziło głównie o głupie straty zwycięstw i jedno jedyne które zdobył nie odzwierciedla jakim był kierowcą.
bartoszcze
20.02.2018 10:45
@Rasputin No właśnie dlatego że ma pecha. Jak masz szczęście to wygrasz jak Panis w 1996 czy Kubica w 2008 albo staniesz na podium jak Nelsinho czy Stroll, a jak masz pecha, to nie trafisz ze strategią lub ci się auto zepsuje na ostatnim okrążeniu. I Hulk należy IMHO do grona tych zawodników którzy zwykle mają pecha.
TimOOv
20.02.2018 09:44
@m0nak0 gdzie ty widzisz zera w moim nicku? Nie chodzi o skrzydło tylko, mocowania przednich kół wloty boczne i górny i masa innych szczegółów. Co do przedniego skrzydła większej bredni dziś nie sczytałem to są kompletnie dwa inne skrzydła mające jedynie wspólne barwy :P
kumien
20.02.2018 08:21
Nie ma pecha. Jest po prostu średniakiem i tyle ;)
Rasputin
20.02.2018 07:12
@bartoszcze Ale z drugiej strony jeżeli takie ananasy jak Magnussen, Stroll, Kvyat potrafili ukończyć wyścig w TOP 3 to dlaczego jemu ma się nie udać?
bartoszcze
20.02.2018 05:46
@Rasputin Bo ma pecha.
teambuktu
20.02.2018 05:40
Całkiem nieźle wygląda to halo jak narazie.
iceneon
20.02.2018 05:11
@monako Co Ty pindolisz? To są dwa różne skrzydła.
FuX08
20.02.2018 05:10
Ładny, szkoda będzie jak Sainz go rozbije:)
michal132
20.02.2018 04:58
@flow to sprawdź sobie ekspercie jak wyglądają tyły bolidów poszczególnych zespołów
monako
20.02.2018 04:52
@Falarek i Tim00v Różnice przedniego skrzydła i w kolorze wynikają z tego, że są to różne rodzaje obrazów (edit: z różnymi bolidami). Te z kierowcami są zdjęciami z reala natomiast te wyłącznie bolidu są prezentacjami cyfrowymi.
flow
20.02.2018 04:45
smieszne jest te gadanie o zwezonym tyle xD co roku czytam jak bardzo to dany bolid ma zwezony tyl ze chyba obecne bolidy powinny miec tyl zwezony do zera
Rasputin
20.02.2018 04:07
@sneer niby czemu Hulk nie wbije? W końcu mu się uda.
sneer
20.02.2018 03:51
@Wrobel GP Nie wbije, nie ma obawy. Prędzej Sainz.
krecik705
20.02.2018 03:28
Tak jak w Red Bullu widać mocno zwężony tył za wlotami powietrza. Jak widać chyba udało się zmniejszyć szerokość silnika. McLaren też może mieć bardzo wąski tył. Ale Renault prezentuje się bardzo ładnie.
Falarek
20.02.2018 03:24
Może to kwestia fotek ale żółty na samochodzie wydaje się bardziej jaskrawy niż w 2017. Ależ to Halo paskudzi wygląd. Zobaczymy jak wkomponują to dziadostwo Mercedes i Ferrari
TimOOv
20.02.2018 03:23
zauważyliście że na zdjęciach od frontu mamy różne przednie skrzydła? Edit: Nie tylko skrzydła to 2 różne bolidy...
michal132
20.02.2018 03:05
bardzo ciekawy tył bolidu
WrobelGP
20.02.2018 03:05
Szkoda że z roku na rok coraz więcej czerni a coraz mniej żółci. Od powrotu Renault to ich bolidy z sezonu 2016 były wg mnie chyba najładniejsze :) Mniejsza o to. Najważniejsze żeby był to TEN bolid, którym Hulk w końcu wbije na podium :)