Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1
Jeśli kontrola wykaże nieprawidłowości, sprawą zajmie się Komisja Europejska.
13.02.1913:32
3091wyświetlenia
Departament zdrowia, bezpieczeństwa żywności i energii Unii Europejskiej bada kampanie marketingowe prowadzone przez koncerny tytoniowe w Formule 1.
Jesienią ubiegłego roku Ferrari i Philip Morris International zainaugurowały projekt Mission Winnow, którego celem jest oferowanie zdrowszych rozwiązań dla osób palących. Od tego sezonu oficjalna nazwa zespołu zgłoszonego do mistrzostw świata została mieniona na Scuderia Ferrari Mission Winnow.
W poniedziałek McLaren poinformował z kolei, iż podpisał umowę sponsorską z koncernem British American Tobacco, który także zamierza promować swe produkty o potencjalnie zmniejszonym ryzyku w ramach kampanii "A Better Tomorrow" i "Transforming Tobacco".
Dyrektywa Unii Europejskiej z 2003 roku zabrania wszelkich form sponsoringu ze strony marek wyrobów tytoniowych na terenie państw członkowskich. W 2014 roku dyrektywa została zaktualizowana w taki sposób, aby obejmowała również e-papierosy oraz inne formy konsumpcji tytoniu.
W oświadczeniu dla redakcji RaceFans, rzeczniczka projektów UE z zakresu zdrowia, bezpieczeństwa żywności i energii - Anca Padurara, stwierdziła:
Komisja śledzi wypełnianie zakazów sponsorowania i reklamy przewidzianych w stosownej dyrektywie na temat wyrobów tytoniowych, także w kontekście F1. Niedawno Komisja została poinformowana o ostatnich inicjatywach firm z branży tytoniowej. Będą one wymagać dokładniejszej analizy, po której w razie potrzeby zostaną podjęte działania.
PMI i BAT zapewniają, że ich kampanie są zgodne z obowiązującymi przepisami.
KOMENTARZE