Marko: Red Bull miał zbyt euforyczne podejście w Bahrajnie
Austriak odczuwa jednak ulgę widząc bardzo konkurencyjną formę zespołu.
01.04.2111:14
1516wyświetlenia
Embed from Getty Images
Helmut Marko uważa, że Red Bull zaprezentował zbyt
Stajnia z Milton Keynes zdominowała niemal cały weekend na torze Sakhir, mając najlepsze czasy okrążeń we wszystkich treningach, a także zgarniając pole position z przewagą 0,4 sekundy nad kolejnym Hamiltonem.
Mimo to w wyścigu Max Verstappen musiał uznać wyższość Brytyjczyka, który wykorzystał do zwycięstwa lepszą pozycję na torze oraz przewinienie rywala w trakcie ataku w czwartym zakręcie.
Austriak dodał, że Red Bull niewłaściwie przygotował się do chłodniejszych warunków w wyścigu. Zdaniem 77-latka, przełożyło się to na usterkę w bolidzie Sergio Pereza, a także na problemy Verstappena z dyferencjałem.
Helmut Marko uważa, że Red Bull zaprezentował zbyt
euforycznepodejście do wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.
Stajnia z Milton Keynes zdominowała niemal cały weekend na torze Sakhir, mając najlepsze czasy okrążeń we wszystkich treningach, a także zgarniając pole position z przewagą 0,4 sekundy nad kolejnym Hamiltonem.
Mimo to w wyścigu Max Verstappen musiał uznać wyższość Brytyjczyka, który wykorzystał do zwycięstwa lepszą pozycję na torze oraz przewinienie rywala w trakcie ataku w czwartym zakręcie.
Max uważa, że z łatwością odrobiłby pięciosekundową karę, gdyby tylko znalazł się na czele wyścigu. Mimo to równie dobrze sędziowie mogliby go ukarać doliczeniem dziesięciu sekund- powiedział Helmut Marko, konsultant Red Bulla.
Wreszcie jednak zaczęło mi towarzyszyć to dawne uczucie, kiedy mogliśmy walczyć o mistrzostwo świata. To wielka ulga, ale prawdopodobnie zaprezentowaliśmy zbyt euforyczne podejście.
Austriak dodał, że Red Bull niewłaściwie przygotował się do chłodniejszych warunków w wyścigu. Zdaniem 77-latka, przełożyło się to na usterkę w bolidzie Sergio Pereza, a także na problemy Verstappena z dyferencjałem.
Ostatecznie Max miał dużo pecha ze swoim manewrem wyprzedzania. Musimy wyciągnąć wnioski z popełnionych błędów. Jeżeli chcesz pokonać Mercedesa, musisz osiągnąć perfekcję. Należy przyznać, że Hamilton przejechał nienaganny wyścig. Na Imoli będziemy dysponowali mniej więcej tym samym samochodem. Pierwszy duży pakiet poprawek pojawi się na trzeci wyścig w Portugalii.