Bottas najszybszy w pierwszym treningu przed GP Rosji
Dwie dziesiąte sekundy za Finem znaleźli się Hamilton i Verstappen.
24.09.2111:39
2624wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas wykręcił najszybsze okrążenie podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Rosji, wyprzedzając o 0,2 sekundy Lewisa Hamiltona i Maksaa Verstappena. Cała trójka osiągnęła swoje czasy na miękkich oponach.
Na weekend w Soczi, a zwłaszcza na sobotę sobotę i niedzielę, zapowiadane są duże opady deszczu. Pierwsza piątkowa sesja jednak rozpoczęła się w idealnych warunkach pogodowych, o suchym torze i pełnym słońcu, co już od początku wykorzystało większość kierowców wyjeżdżając z alei serwisowej. Jedynym zawodnikiem, który nie rozpoczął jazd od pierwszych minut był Max Verstappen.
Pierwsze fale przejazdów odbyły się głównie na twardych i średnich oponach. Na czele tabeli, jadąc z tymi pierwszymi, pojawił się Valtteri Bottas z czasem 1:37,137. Jednak niedługo potem jego wynik został pobity przez Charlesa Leclerca, który jako jedyny wyjechał na tym etapie na miękkim ogumieniu osiągając 1:36,708.
Czternaście minut po rozpoczęciu sesji na torze w końcu pojawił się Verstappen, tak samo jak kierowca Ferrari wybierając ogumienie z czerwonym oznaczeniem. Jego pierwsze pomiarowe kółko było jednak słabsze od Leclerca o 0,7s. W międzyczasie kierowcy Mercedesa kontynuowali jazdy na twardych oponach, z Bottasem wskakującym na pierwsze miejsce z wynikiem 1:36,412.
Kolejne kółka dla Verstappena, wciąż na tym samym miękkim ogumieniu, przyniosły lepsze wyniki. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia treningu kierowca Red Bulla wykręcił 1:35,616 przejmując pozycję lidera. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Mercedesa, który krótko po tym wypuścił swoich kierowców także z miękkimi oponami.
Bottas od razu uzyskał ponad sekundę lepszy czas od Holendra - 1:34,427, a Lewis Hamilton popisał się wynikiem o 0,2s gorszym, jednak obaj przeskoczyli Verstappena w tabeli. Leclerc kontynuował swoje testy na miękkiej mieszance i wykręcając wynik o 0,7s gorszy od prowadzącego Fina wskoczył na trzecie miejsce.
Na 25 minut przed końcem sesji na torze pojawił się bardzo krótki okres wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Na torze na prostej tuż przy wyjeździe z alei serwisowej leżał niewielki przedmiot, po który wybiegł porządkowy i neutralizacja zakończyła się po minucie bez konieczności wywieszania czerwonej flagi.
Verstappen postanowił wykonać jeszcze jedną próbę z użyciem miękkich opon i na kwadrans przed zakończeniem treningu udało mu się poprawić swój czas, lądując na trzecim miejscu, 0,2s za Bottasem. Między nim a Hamiltonem różnica wynosiła 0,01s.
Po wywieszeniu flagi w szachownicę nietypowy incydent zaliczył Lando Norris. Kierowca McLarena wjeżdżając do alei serwisowej obrócił się i uderzył przednim skrzydłem w mur. Element uległ niewielkim uszkodzeniom, natomiast kierowca był w stanie wrzucić wsteczny i skierować się do swoich mechaników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
Valtteri Bottas wykręcił najszybsze okrążenie podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Rosji, wyprzedzając o 0,2 sekundy Lewisa Hamiltona i Maksaa Verstappena. Cała trójka osiągnęła swoje czasy na miękkich oponach.
Na weekend w Soczi, a zwłaszcza na sobotę sobotę i niedzielę, zapowiadane są duże opady deszczu. Pierwsza piątkowa sesja jednak rozpoczęła się w idealnych warunkach pogodowych, o suchym torze i pełnym słońcu, co już od początku wykorzystało większość kierowców wyjeżdżając z alei serwisowej. Jedynym zawodnikiem, który nie rozpoczął jazd od pierwszych minut był Max Verstappen.
Pierwsze fale przejazdów odbyły się głównie na twardych i średnich oponach. Na czele tabeli, jadąc z tymi pierwszymi, pojawił się Valtteri Bottas z czasem 1:37,137. Jednak niedługo potem jego wynik został pobity przez Charlesa Leclerca, który jako jedyny wyjechał na tym etapie na miękkim ogumieniu osiągając 1:36,708.
Czternaście minut po rozpoczęciu sesji na torze w końcu pojawił się Verstappen, tak samo jak kierowca Ferrari wybierając ogumienie z czerwonym oznaczeniem. Jego pierwsze pomiarowe kółko było jednak słabsze od Leclerca o 0,7s. W międzyczasie kierowcy Mercedesa kontynuowali jazdy na twardych oponach, z Bottasem wskakującym na pierwsze miejsce z wynikiem 1:36,412.
Kolejne kółka dla Verstappena, wciąż na tym samym miękkim ogumieniu, przyniosły lepsze wyniki. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia treningu kierowca Red Bulla wykręcił 1:35,616 przejmując pozycję lidera. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Mercedesa, który krótko po tym wypuścił swoich kierowców także z miękkimi oponami.
Bottas od razu uzyskał ponad sekundę lepszy czas od Holendra - 1:34,427, a Lewis Hamilton popisał się wynikiem o 0,2s gorszym, jednak obaj przeskoczyli Verstappena w tabeli. Leclerc kontynuował swoje testy na miękkiej mieszance i wykręcając wynik o 0,7s gorszy od prowadzącego Fina wskoczył na trzecie miejsce.
Na 25 minut przed końcem sesji na torze pojawił się bardzo krótki okres wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Na torze na prostej tuż przy wyjeździe z alei serwisowej leżał niewielki przedmiot, po który wybiegł porządkowy i neutralizacja zakończyła się po minucie bez konieczności wywieszania czerwonej flagi.
Verstappen postanowił wykonać jeszcze jedną próbę z użyciem miękkich opon i na kwadrans przed zakończeniem treningu udało mu się poprawić swój czas, lądując na trzecim miejscu, 0,2s za Bottasem. Między nim a Hamiltonem różnica wynosiła 0,01s.
Po wywieszeniu flagi w szachownicę nietypowy incydent zaliczył Lando Norris. Kierowca McLarena wjeżdżając do alei serwisowej obrócił się i uderzył przednim skrzydłem w mur. Element uległ niewielkim uszkodzeniom, natomiast kierowca był w stanie wrzucić wsteczny i skierować się do swoich mechaników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:34,427 | 25 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:34,638 | 0,211 | 0,211 | 23 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:34,654 | 0,227 | 0,016 | 13 | |
4 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:35,117 | 0,690 | 0,463 | 22 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:35,781 | 1,354 | 0,664 | 23 | |
6 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:35,794 | 1,367 | 0,013 | 24 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:35,811 | 1,384 | 0,017 | 25 | |
8 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:35,959 | 1,532 | 0,148 | 24 | |
9 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:36,188 | 1,761 | 0,229 | 22 | |
10 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:36,225 | 1,798 | 0,037 | 21 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:36,236 | 1,809 | 0,011 | 25 | |
12 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:36,522 | 2,095 | 0,286 | 21 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:36,795 | 2,368 | 0,273 | 23 | |
14 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:36,877 | 2,450 | 0,082 | 23 | |
15 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:36,952 | 2,525 | 0,075 | 20 | |
16 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:37,794 | 3,367 | 0,842 | 26 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:38,013 | 3,586 | 0,219 | 23 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:38,155 | 3,728 | 0,142 | 21 | |
19 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:38,586 | 4,159 | 0,431 | 22 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:38,977 | 4,550 | 0,391 | 23 |
107% najlepszego czasu: 1:41,036