Verstappen najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Kanady
Po zaledwie piętnastu minutach swoje Ferrari rozbił Charles Leclerc.
13.06.2520:30
1555wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen ukończył pierwszy trening do Grand Prix Kanady z najlepszym czasem okrążenia. O sporym rozczarowaniu może mówić Charles Leclerc, który robił bolid po upływie zaledwie kwadransa.
Sesję rozpoczęło siedmiu kierowców z Oliverem Bearmanem na czele. Za Brytyjczykiem w kolejce stali Oscar Piastri, Nico Hulkenberg, Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Lando Norris oraz Franco Colapinto. Argentyńczyk był z kolei pierwszym sprawcą żółtych flag, obracając się w drugim zakręcie na mierzonej próbie z powodu niskiej przyczepności opon. Kierowca Alpine bez problemu wrócił do dalszej jazdy i kontynuował realizację programu.
Po upływie dziesięciu minut osiemnastu kierowców legitymowało się czasem okrążenia i najszybszym z tego grona był Max Verstappen, który okrążył tor w Montrealu w 1:14,478. Kierowca Red Bulla plasował się przed drugim Leclerkiem (+0,166), trzecim Hadjarem (+0,367), czwartym Albonem (+0,670) i piątym Tsunodą (+0,717).
Pięć minut później na czoło tabeli wdrapał się Charles Leclerc z wynikiem 1:13,885. Dosłownie kilkanaście sekund później kierowca Ferrari zblokował prawe przednie koło na dohamowaniu do trzeciego zakrętu i wypadł na pobocze, gdzie uderzył lewą stroną o bariery tecpro łamiąc zawieszenie. Następnie wrak SF-25 zaczął sunąć w stronę betonowego muru, gdzie uderzył tyłem. Leclerc zgłaszając, że wyszedł z incydentu bez szwanku, przyznał się do błędu i żałował, że nie przestrzelił zakrętu.
Sędziowie przerwali sesję czerwoną flagą, by uprzątnąć samochód oraz naprawić bariery. Jej restart nastąpił po dziewięciu minutach, tuż przed półmetkiem. Po powrocie na tor kierowcy mierzyli się cały czas z tym samym problemem, czyli bardzo niskim poziomem przyczepności ulicznej nawierzchni, która była brudna, nienagumowana oraz chłodna. Wycieczki poza tor zaliczyli między innymi Antonelli, Russell oraz Norris, a w nawrocie swój bolid obrócił Hamilton.
Finalnie w pierwszym treningu najlepszym czasem okrążenia popisał się Max Verstappen, który podniósł poprzeczkę do poziomu 1:13,193. Za Holendrem uplasowali się w tabeli drugi Albon (+0,039), trzeci Sainz (+0,082), czwarty Russell (+0,342), piąty Hamilton (+0,427), szósty Hadjar (+0,438), siódmy Norris (+0,458), ósmy Lawson (+0,544), dziewiąty Gasly (+0,624) i dziesiąty Leclerc (+0,692).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
Max Verstappen ukończył pierwszy trening do Grand Prix Kanady z najlepszym czasem okrążenia. O sporym rozczarowaniu może mówić Charles Leclerc, który robił bolid po upływie zaledwie kwadransa.
Sesję rozpoczęło siedmiu kierowców z Oliverem Bearmanem na czele. Za Brytyjczykiem w kolejce stali Oscar Piastri, Nico Hulkenberg, Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Lando Norris oraz Franco Colapinto. Argentyńczyk był z kolei pierwszym sprawcą żółtych flag, obracając się w drugim zakręcie na mierzonej próbie z powodu niskiej przyczepności opon. Kierowca Alpine bez problemu wrócił do dalszej jazdy i kontynuował realizację programu.
Po upływie dziesięciu minut osiemnastu kierowców legitymowało się czasem okrążenia i najszybszym z tego grona był Max Verstappen, który okrążył tor w Montrealu w 1:14,478. Kierowca Red Bulla plasował się przed drugim Leclerkiem (+0,166), trzecim Hadjarem (+0,367), czwartym Albonem (+0,670) i piątym Tsunodą (+0,717).
Pięć minut później na czoło tabeli wdrapał się Charles Leclerc z wynikiem 1:13,885. Dosłownie kilkanaście sekund później kierowca Ferrari zblokował prawe przednie koło na dohamowaniu do trzeciego zakrętu i wypadł na pobocze, gdzie uderzył lewą stroną o bariery tecpro łamiąc zawieszenie. Następnie wrak SF-25 zaczął sunąć w stronę betonowego muru, gdzie uderzył tyłem. Leclerc zgłaszając, że wyszedł z incydentu bez szwanku, przyznał się do błędu i żałował, że nie przestrzelił zakrętu.
Sędziowie przerwali sesję czerwoną flagą, by uprzątnąć samochód oraz naprawić bariery. Jej restart nastąpił po dziewięciu minutach, tuż przed półmetkiem. Po powrocie na tor kierowcy mierzyli się cały czas z tym samym problemem, czyli bardzo niskim poziomem przyczepności ulicznej nawierzchni, która była brudna, nienagumowana oraz chłodna. Wycieczki poza tor zaliczyli między innymi Antonelli, Russell oraz Norris, a w nawrocie swój bolid obrócił Hamilton.
Finalnie w pierwszym treningu najlepszym czasem okrążenia popisał się Max Verstappen, który podniósł poprzeczkę do poziomu 1:13,193. Za Holendrem uplasowali się w tabeli drugi Albon (+0,039), trzeci Sainz (+0,082), czwarty Russell (+0,342), piąty Hamilton (+0,427), szósty Hadjar (+0,438), siódmy Norris (+0,458), ósmy Lawson (+0,544), dziewiąty Gasly (+0,624) i dziesiąty Leclerc (+0,692).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:13,193 | 28 | |||
2 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:13,232 | 0,039 | 0,039 | 28 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:13,275 | 0,082 | 0,043 | 31 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:13,535 | 0,342 | 0,260 | 29 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:13,620 | 0,427 | 0,085 | 30 | |
6 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:13,631 | 0,438 | 0,011 | 31 | |
7 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:13,651 | 0,458 | 0,020 | 30 | |
8 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:13,737 | 0,544 | 0,086 | 30 | |
9 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:13,817 | 0,624 | 0,080 | 29 | |
10 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:13,885 | 0,692 | 0,068 | 9 | |
11 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:13,927 | 0,734 | 0,042 | 27 | |
12 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:13,972 | 0,779 | 0,045 | 25 | |
13 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:14,002 | 0,809 | 0,030 | 30 | |
14 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:14,198 | 1,005 | 0,196 | 28 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:14,203 | 1,010 | 0,005 | 25 | |
16 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:14,324 | 1,131 | 0,121 | 30 | |
17 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:14,520 | 1,327 | 0,196 | 30 | |
18 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:14,605 | 1,412 | 0,085 | 23 | |
19 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:14,645 | 1,452 | 0,040 | 29 | |
20 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:14,821 | 1,628 | 0,176 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:18,316