GP Japonii: wypowiedzi BMW po piątkowych treningach
Przy okazji informujemy, że zespół BMW Sauber ogłosił już datę prezentacji bolidu na sezon 2008
28.09.0716:00
3701wyświetlenia
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica (P6 i P10):
To całkiem przyjemny tor. Jazda po nim sprawia mi frajdę, chociaż jest bardzo zdradliwy z wieloma ślepymi zakrętami, więc nie widać wierzchołku (punkt, w którym dojeżdża się najbliżej wewnętrznej krawędzi toru, ang. apex - przyp. red.) w czterech czy pięciu z nich. Jest także sporo hamowania i przyspieszania. Wykonaliśmy trochę długich przejazdów po południu i teraz musimy poprawić kilka kwestii związanych z ustawieniami. Jeśli się z tym uporamy, to wtedy będzie wszystko w porządku.
Nick Heidfeld (dwukrotnie P15):
Tor jest dużo ciekawszy, przyjemniejszy, szerszy i bardziej płynny, niż się tego spodziewałem po zobaczeniu kilku rysunków. Jest dużo zmian wysokości i w kilku zakrętach nie widać wierzchołka - wynika to głównie z tego, że siedzimy tak nisko w samochodach. Nie byłem w ogóle zadowolony z ustawień bolidu w pierwszej sesji, jako że tył był bardzo nerwowy. W drugiej było już lepiej, ale do tej pory nie znaleźliśmy dobrego balansu. Ze względu na problem z wrzucaniem siódmego biegu, musiałem zakończyć jazdę na 15 minut przed końcem sesji.
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
Przybycie na tor, który zna się tylko z symulacji jest sporym wyzwaniem. Trochę zmieniliśmy ustawienia w stosunku do tych, z jakimi rozpoczęliśmy jazdę. Dzisiaj skupiliśmy się na przygotowaniach do wyścigu. Nasze 'suche przejazdy' były udane: nasz najlepszy czas okrążenia i maksymalna prędkość były tylko o góra jeden procent różne od tego, czego się spodziewaliśmy.
_
Przy okazji warto wspomnieć, że zespół BMW Sauber ogłosił już datę prezentacji przyszłorocznego bolidu. Odbędzie się ona w dniach 14-15 stycznia, jednak nie jest jeszcze znane jej miejsce.
Jeśli przepisy nie ulegają znaczącym zmianom przez kilka lat, to każdy samochód będzie ewolucją i nie zobaczycie nic rewolucyjnego.- powiedział szef BMW Motorsport Mario Theissen.
Oczywiście mamy coś w zanadrzu, czego nie da się wprowadzić w obecnym samochodzie, ale dopiero w przyszłorocznej konstrukcji. To zostanie zrealizowane w przyszłym roku. Mogę tylko mieć nadzieję, że będziemy w stanie wykonać wyraźny krok naprzód, i że będzie on większy niż w przypadku naszych rywali.
Źródło: BMW Group PressClub, Autosport.com
KOMENTARZE