BMW Sauber - mistrzowie pit-stopów
Żaden z innych zespołów nie pracował w Bahrajnie tak szybko, jak mechanicy BMW
10.04.0814:03
6169wyświetlenia
Nadzwyczajna precyzja mechaników zespołu BMW Sauber w Bahrajnie podczas drugiego postoju Nicka Heidfelda na krótko przed końcem wyścigu spowodowała, że był to najszybszy pit-stop w całym wyścigu. Włączając w to czas dojazdu do boksu i wyjazdu z pit-lane, Nick stracił wtedy 27,678 sekundy.
Heidfeld zjeżdżał dwukrotnie do boksu. Czas obydwu przejazdów przez pit-lane wraz z postojem na tankowanie i zmianę ogumienia to zaledwie 57,977 sekundy. Żaden z innych zespołów na pustynnym torze nie pracował tak szybko, jak mechanicy BMW. Dzięki temu zespół zdobył swoisty hat-trick: miał najkrótszy czas obsługi w boksie również podczas eliminacji w Australii i Malezji.
Robert Kubica zna klucz do sukcesu:
Każdy pit stop to jeden z najważniejszych momentów w wyścigu. Ekipa obsługująca samochód musi przez cały czas współpracować perfekcyjnie. Dla nas kierowców istotne jest, by zatrzymać samochód możliwie jak najpóźniej i stanąć dokładnie w wyznaczonym miejscu. Dzięki temu mechanicy nie muszą się przemieszczać z pozycji, które zajmują przed rozpoczęciem prac przy aucie. Jest to szczególnie ważne dla człowieka, który odpowiada za tankowanie paliwa. Każdy jego krok w lewo lub w prawo z całym wężem pompującym oznacza, że tracimy cenny czas.
Mechanicy spędzają sporo czasu, trenując obsługę w boksach.- dodaje Robert.
Jednakże postój nigdy nie jest tak szybki, jak mógłby być. FIA wyznaczyła maksymalną prędkość, z jaką można tłoczyć paliwo do baku samochodu. To daje ekipie odpowiedzialnej za zmianę ogumienia dodatkowy zapas czasu, bo przeważnie więcej czasu zajmuje tankowanie niż wymiana opon. To dobre uczucie, mieć ze sobą tak zgrany zespół.
Źródło: Automoto365.com
KOMENTARZE