Standardowy silnik zostanie zatwierdzony?
Pięć zespołów wyraziło już podobno zainteresowanie podpisaniem się pod pomysłem FIA
09.12.0814:37
4319wyświetlenia
Jak twierdzi autosport.com, niemal pewne jest już wprowadzenie standardowego silnika do Formuły 1 począwszy od roku 2010, bowiem pięć zespołów wyraziło zainteresowanie podpisaniem się pod pomysłem FIA, wliczając w to jednego z producentów samochodów - Renault.
Prezydent FIA - Max Mosley dał zespołom czas do najbliższego czwartku na zaakceptowanie w latach 2010-2012 proponowanego przez firmę Cosworth standardowego silnika za wstępną cenę 2 milionów euro plus 5,5 miliona euro za każdy sezon. W liście do zespołów Mosley napisał, że jeśli więcej niż cztery zespoły skorzystają z takiej opcji, to cena ta może być jeszcze niższa.
FIA nie potwierdziła jeszcze, ile zespołów wyraziło zainteresowanie tą propozycją - w piątek Mosley powiedział jedynie, że skontaktowały się z nim trzy zespoły. Dzisiaj brytyjski autosport.com ujawnił, że połowa stawki opowiada się już za takim rozwiązaniem. Cztery zespoły nietrudno rozszyfrować - są to Red Bull, Toro Rosso, Williams i Force India, które nie są wspierane przez koncerny samochodowe.
Natomiast fakt, że piątym zespołem zainteresowanym standardowym silnikiem jest francuski producent samochodów Renault, stanowi już niespodziankę, zwłaszcza że Fernando Alonso zadeklarował ostatnio, iż realizacja tego pomysłu może go skłonić do odejścia z F1. Szef zespołu Renault - Flavio Briatore przyznał jednak podczas kończącego sezon 2008 Grand Prix Brazylii, że największe oszczędności mogą zostać dokonane w F1 właśnie w silnikach.
Warto dodać, że Mosley nie zmierza wymuszać na wszystkich zespołach stosowania standardowych silników. Ci producenci, którzy zdecydują się na pozostanie przy obecnych silnikach, będą musieli jedynie ograniczyć ich osiągi, aby były one na poziomie jednostki napędowej Coswortha. Tym samym sytuacja nie ulegnie zasadniczej zmianie, jako że w F1 od jakiegoś czasu obowiązuje już zamrożenie rozwoju silników.
Ewentualne zatwierdzenie standardowego silnika powinno nastąpić podczas piątkowych obrad Światowej Rady Sportów Motorowych. Tematem rozmów będą także inne propozycje dotyczące redukcji wydatków w F1, opracowane głównie przez stowarzyszenie zespołów FOTA.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE