Testy w Jerez dzień 3: Vettel przełamał dominację Buemiego
Zespoły Red Bull Racing, BMW Sauber i Williams zakończyły swoje ostatnie testy w tym roku
17.12.0817:46
8090wyświetlenia
Podczas ostatniego dnia testów w Jerez w tym roku Sebastian Vettel przełamał dotychczasową dominację Sebastiena Buemiego na hiszpańskim torze, uzyskując jednocześnie najlepszy czas całych grudniowych testów w Jerez. Obaj reprezentanci Red Bull Racing uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 17 sekund, a rozdzieliła ich różnica blisko 0,4 sekundy.
Po zakończeniu jazdy Vettel powiedział:
Mieliśmy dość gładką jazdę podczas tych testów i zaliczyliśmy sporo kilometrów przed końcem roku. Myślę, że zrobiliśmy tutaj wszystko co mogliśmy, poznając nowe opony i przyszłoroczne przepisy. Pozostaje nam mieć nadzieję, że rozpoczniemy następny rok z na tyle mocnym samochodem, aby móc nawiązać walkę z dużymi chłopakami.
Na pozycjach 3 i 4 znaleźli się reprezentanci zespołu BMW Sauber - Robert Kubica i kierowca testowy Christian Klien. Polak przejechał dzisiaj równo 100 okrążeń, prowadząc właściwie tylko bolid F1.08B bez KERS. Z systemem tym miał jeździć po południu, jednak usterka pokrzyżowała plany zespołu i Robert niemal od razu powrócił do zwykłego F1.08B, a z KERS jeździł tylko Klien do przerwy na lunch.
Dokonaliśmy dzisiaj sporego postępu.- powiedział Klien po zakończeniu testów.
Nadal mamy dużo pracy do wykonania nad system KERS, ale obiecujące wyniki testów pokazują, że posuwamy się dobrym kierunku. Zespół z Hinwil wyczerpał niemal do końca limit kilometrów testowych i zestawy opon przeznaczone na testy, a więc może być zadowolony z pracy wykonanej przed końcem roku 2008.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów w Jerez był kierowca Williamsa - Kazuki Nakajima, który ponownie okazał się najwolniejszym i zarazem najbardziej pracowitym kierowcą. Dyrektor techniczny zespołu Sam Michael powiedział:
Dzisiaj zakończyliśmy nasz program testowy na rok 2008. Nasz harmonogram podczas ostatnich testów obejmował pracę nad ustawieniami auta pod kątem opon slick, zmiany w aerodynamice podyktowane nowymi przepisami (wliczając w to przednie skrzydło z ruchomym płatem) i KERS.
Kazuki przejechał także znaczną liczbę okrążeń, co pomogło nam w przygotowaniach do wydłużenia żywotności silnika z dwóch do trzech wyścigów, jak wymagają tego przepisy na sezon 2009. Robimy spore postępy i nie możemy się już doczekać powrotu na tor testowy po przerwie świątecznej z nowym FW31. Podziękowania należą się ekipie testowej i wszystkim w fabryce za cały wysiłek, jaki został włożony w przejściowy samochód w ostatnich kilku miesiącach.
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km) | ||||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault | RB4 | 1:16.617 | 107 | |||
1 | Sebastien Buemi | Red Bull Renault | RB4 | 1:16.988 | 92 | |||
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.08B | + | 1:19.013 | 100 | ||
1 | Christian Klien | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:19.066 | 38 | |
1 | Kazuki Nakajima | Williams Toyota | FW30B | + | 1:19.341 | 131 | ||
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
Temperatura toru: 6-13°C
Pochmurno cały dzień, po południu bardzo mało słońca
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: tsl-timing.com, informacje prasowe zespołów
KOMENTARZE