Theissen potwierdza brak podwójnego dyfuzora w Hiszpanii
"Wprowadzony w pośpiechu dwupoziomowy dyfuzor nie przyniósłby nam żadnych korzyści"
05.05.0915:26
7415wyświetlenia
Mario Theissen potwierdził, że jego zespół BMW Sauber nie będzie korzystał w Grand Prix Hiszpanii z podwójnego dyfuzora.
Niemiec nie chciał także ujawnić, kiedy rozwiązanie to może pojawić się w tegorocznym bolidzie F1.09, ale nieoficjalnie mówi się o możliwości wprowadzenia go na GP Monako.
Specyfikacja pakietu aerodynamicznego na tor w Barcelonie była opracowywana od dłuższego czasu- powiedział Theissen.
W związku z tym wprowadzony w pośpiechu dwupoziomowy dyfuzor nie przyniósłby nam żadnych korzyści. Nie mamy też wyznaczonego konkretnego limitu czasowego na wprowadzenie takiego rozwiązania do naszego samochodu. Tym niemniej będziemy mieli znaczące usprawnienia w Barcelonie, od przedniego do tylnego skrzydła, wliczając w to także boczne wloty powietrza - będą poprawki w każdym detalu.
Theissen dodaje, że zespół musi zmienić swoje cele w kwestii tegorocznych osiągów po tym, jak w czterech dotychczasowych wyścigach tylko raz samochód BMW finiszował na punktowanej pozycji, a zamierzali walczyć o mistrzostwo.
Odsunęliśmy na bok nasze cele na ten sezon, które wyznaczyliśmy sobie w zimie- powiedział.
Nie możemy w tym momencie wygrywać wyścigów, a więc cele uległy zmianie. Nie zaakceptujemy jednak obecnej sytuacji. Przyspieszymy, a potem zobaczymy, gdzie ukończymy ten sezon, ale z pewnością się nie poddamy.
Szef BMW Motorsport przyznał też, że przygotowanie pierwszego pakietu poprawek w tym sezonie dopiero na wyścig w Barcelonie było prawdopodobnie błędem.
Głównym powodem tego, że zrezygnowaliśmy z wprowadzania poprawek w czterech pierwszych wyścigach było ograniczenie testów. Innym powodem była ingerencja w pakiet aerodynamiczny samochodu. To podejście wydaje się być niewłaściwe w tym momencie, ale poczekajmy jeszcze kilka wyścigów. Nasze osiągi w Melbourne były w porządku i nawet w Sepang nie było tak źle, ale potem inne zespoły nas wyprzedziły. To było oparte na strategii: zawsze planowaliśmy nie wprowadzać modyfikacji na dalekie wyścigi.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE