Bjorn Wirdheim oficjalnym kierowcą testowym zespołu Jaguar
17.02.0400:00
1238wyświetlenia
Zespół Jaguar Racing ogłosił dzisiaj zatrudnienie na stanowisko kierowcy testowego i zarazem rezerwowego zeszłorocznego mistrza Formuły 3000 - Bjorna Wirdheima. Jaguar to jedna z sześciu stajni, której przysługuje prawo do wystawienia trzeciego bolidu podczas piątkowych treningów, poprzedzających każdy wyścig i to właśnie Szwed będzie pomagał w przygotowaniach do kolejnych wyścigów.
"Jestem zachwycony z mojej nowej roli, jaką będę pełnił w Jaguar Racing i liczę na to, że będę mógł pomóc zespołowi w osiągnięciu celów postawionych na ten sezon. Jest kilku naprawdę dobrych ludzi w zespole i dosyć szybko się tutaj zadomowiłem. Czeka mnie sporo pracy, ale jestem tym podekscytowany i chcę jak najszybciej wnieść swój wkład w dalszy rozwój R5" - powiedział 23-letni Wirdheim, komentując zatrudnienie przez zespół Jaguar wprost ze Szwecji.
Dyrektor zarządzający stajnią z Milton Keynes - David Pitchforth jest także zadowolony z nowego nabytku. "Jest mi bardzo miło powitać Bjorna w zespole i wiem, że będzie on cennym nabytkiem, który przyczyni się do posuwania zespołu naprzód. Wszyscy bardzo ciężko pracowaliśmy nad R5 i korzyści wynikające z trzeciego kierowcy będą wielką pomocą zarówno dla ekipy rozwojowej, jak i oczywiście dla naszych kierowców - Marka Webbera i Christiana Kliena".
Wirdheim urodził się czwartego kwietnia 1980 roku w Vaxjo (Szwecja). Karierę tradycyjnie rozpoczął od wyścigów kartingowych (lata 1990-1995). Pierwszy tytuł mistrzowski zdobył w 1997 roku, startując w wyścigach Szwedzkiej Formuły Ford 1600. Następnie kierowca ten próbował swoich sił w Formule Palmer Audi (1998-1999), a także w Niemieckiej Formule 3 (2000-2001), by w 2002 roku rozpocząć starty w wyścigach Formuły 3000, które zostały zwieńczone zdobyciem tytułu mistrza w zeszłym roku. Sukces ten umożliwił Szwedowi udział w testach zespołów Jordan, B.A.R i Jaguar, co w końcu doprowadziło do zatrudnienia w roli pełnoetatowego kierowcy testowego w jednym z tych zespołów.
Źródło: Jaguar-Racing.com