GP Turcji: Vettel zdobył drugie pole position w tym sezonie

Wyniki kwalifikacji do wyścigu na torze Istanbul Park
Wyniki kwalifikacji do wyścigu na torze Istanbul Park.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (15)Red Bull RB51.1:27,33051.1:27,01661.1:28,3166
1. 1:27,330 5
1. 1:27,016 6
1. 1:28,316 6
17
2.J. Button (22)Brawn BGP0012.1:27,35583.1:27,23082.1:28,4216
2. 1:27,355 8
3. 1:27,230 8
2. 1:28,421 6
22
3.R. Barrichello (23)Brawn BGP0013.1:27,37187.1:27,41863.1:28,5795
3. 1:27,371 8
7. 1:27,418 6
3. 1:28,579 5
19
4.M. Webber (14)Red Bull RB54.1:27,46686.1:27,41664.1:28,6136
4. 1:27,466 8
6. 1:27,416 6
4. 1:28,613 6
20
5.J. Trulli (9)Toyota TF1097.1:27,529102.1:27,19575.1:28,6667
7. 1:27,529 10
2. 1:27,195 7
5. 1:28,666 7
24
6.K. Raikkonen (4)Ferrari F608.1:27,55695.1:27,38786.1:28,8157
8. 1:27,556 9
5. 1:27,387 8
6. 1:28,815 7
24
7.F. Massa (3)Ferrari F605.1:27,50894.1:27,34977.1:28,8587
5. 1:27,508 9
4. 1:27,349 7
7. 1:28,858 7
23
8.F. Alonso (7)Renault R2912.1:27,988810.1:27,47368.1:29,0756
12. 1:27,988 8
10. 1:27,473 6
8. 1:29,075 6
20
9.N. Rosberg (16)Williams FW316.1:27,517108.1:27,418109.1:29,1917
6. 1:27,517 10
8. 1:27,418 10
9. 1:29,191 7
27
10.R. Kubica (5)BMW Sauber F1.0910.1:27,78889.1:27,455610.1:29,3576
10. 1:27,788 8
9. 1:27,455 6
10. 1:29,357 6
20
11.N. Heidfeld (6)BMW Sauber F1.0911.1:27,7951011.1:27,5216-
11. 1:27,795 10
11. 1:27,521 6
.
16
12.K. Nakajima (17)Williams FW319.1:27,6911012.1:27,62910-
9. 1:27,691 10
12. 1:27,629 10
.
20
13.T. Glock (10)Toyota TF10913.1:28,1601013.1:27,7958-
13. 1:28,160 10
13. 1:27,795 8
.
18
14.H. Kovalainen (2)McLaren MP4-2414.1:28,1991014.1:28,2078-
14. 1:28,199 10
14. 1:28,207 8
.
18
15.A. Sutil (20)Force India VJM0215.1:28,2781115.1:28,3917-
15. 1:28,278 11
15. 1:28,391 7
.
18
16.L. Hamilton (1)McLaren MP4-2416.1:28,3189--
16. 1:28,318 9
.
.
9
17.N. Piquet Jr (8)Renault R2917.1:28,5828--
17. 1:28,582 8
.
.
8
18.S. Buemi (12)Toro Rosso STR418.1:28,70812--
18. 1:28,708 12
.
.
12
19.G. Fisichella (21)Force India VJM0219.1:28,71711--
19. 1:28,717 11
.
.
11
20.S. Bourdais (11)Toro Rosso STR420.1:28,9189--
20. 1:28,918 9
.
.
9

KOMENTARZE

36
pmerlon
07.06.2009 10:40
Pisanie o strategii na wyścig, że jest pasywna lub aktywna to tak jakby napisać że jest tylko kolor czarny i biały i nic więcej. A tu tyle odcieni szarości pomiędzy. A prawda jest taka, że każda taktyka idzie w cholerę jak Robert będzie miał awarię lub dzwonek, czego świadkami byliśmy za często w tym sezonie. Pozdrawiam.
Kamikadze2000
07.06.2009 10:23
Myślę, że Brawny ponownie będą dyktowac tempo. Sebastian jest znacznie lżejszy, więc jego pole position nie powinno za bardzo dziwic. A patrząc na formę wyścigową BGP001 w normalnych warunkach, RBR raczej wymięka. Ładnie Robert!!! Obyś wreszcie mógł zapunktowac.
wlodzio_boss
07.06.2009 09:17
A mnie zawsze weselą te dywagacje :) Słuchajcie, strategie planują ludzie, który zbudowali ten bolid i wiedzą doskonale, jak się spisuje przy jakim obciążeniu, z jakimi oponami, z jakimi ustawieniami i na jakim torze. My nie możemy znać nawet 10% tych rzeczy - w zasadzie znamy tylko czas i masę bolidu. Dlatego chyba nie ma sensu pisać "kurcze czemu BMW znów stosuje pasywne strategie, aktywna byłaby lepsza" - bo stosuje taką, jaka w danych warunkach jest najlepsza.
NEO86
06.06.2009 03:30
Świetny wynik Vettela. Pojechał fantastycznie. Chciałem aby to dzisiaj Vettel zdobył Pole Position. Nie mniej jednak sądzę że Vettel ma mało paliwa na pokładzie i to on zjedzie pierwszy na pit. Ferrari pewnie są nieźle zatankowane. Nie zdziwiłbym się jakby Vettel pojechał na 3 pitstopy. McLaren niewątpliwie ma problem.
maciec1981
06.06.2009 03:26
sekunda straty do veteela i jakies15kg wiecej i najwiecej z calej 10 ma paliwa
ctulu1
06.06.2009 03:24
ale poczekajmy az podadza oficjalne wagi i wtedy gdybajcie strasznie duzo ekspertow tu jest a jak podane zostana wagi to i tak bedzie trzeba zmienic swoj punkt widzenia:)
NEO86
06.06.2009 03:12
@ari2k5-> chyba nie za bardzo orientujesz się w rozkładzie sił w tym sezonie. Po pierwsze PP to jeszcze nie zwycięstwo a po drugie to raczej Vettel ma mniej paliwa od Brawnów a nie odwrotnie.
rafaello85
06.06.2009 02:20
Brawn GP po raz kolejny dopiero w kwalifikacji pokazał potencjał, jednak tym razem Vettel wygrał walkę o PP. BMW trochę lepiej niż do tej pory, ale bez rewelacji. McLaren chyba też ma problemy, bo Lewis nie zdołał opuścić Q1, a Koval nie zdołał opuścić Q2. Liczę, że Raikkonen i Massa dowiozą swoje pozycję, może uda się przeskoczyć Trullego:)
leo_
06.06.2009 02:01
Aha, dzis strata BMW do czołówki wyglada na 0,4 sek. To nie wiele. W Monaco wyszło około 2 sekund ! Wydaje się, że to kwestia niedogrzania opon, z jednej strony, a z drugiej to, że jednak ten dyfuzor pomaga ( co było w sumie do przewidzenia), szczególnie na szybkich torach, jak Turcja (w Monaco mniej, patrz słabszy tam wynik RBulla).
mikolajpoznan
06.06.2009 01:58
I o to chodzi-by kazdy miał swoje rozważania-za to kochamy F1 :-). To nie jest tak,że "jadą w kółko 60 razy i jest nudno"..Po prostu różnorodność mozliwości,strategii,naszych zdań na ten temat nie pozwala się nudzić :-)
maroo
06.06.2009 01:54
mikolajpoznan - w pierwszych częściach kwalifikacji całkiem niezłe czasy notował Robert - nie jest tak źle z szybkością. Wg mnie problemem też nie jest dogrzewanie opon bo jakoś śmigał w 2 częściach kwalifikacji - czyli dogrzewał opony na 1-2 okrążeniach. Wg mnie u nich problemem jest nierówność w jakości prowadzenia bolidu w zależności od łądunku paliwa. Chodzi mi o to że jeśli na pusto jedzie super, z małym łądunkiem całkiem podobnie to z dużym jest drastycznie - mam na myśli dużo większy rozrzut w tej materii od wielu w stawce. Niektóre bolidy - uważam że BGP takim jest - niewiele sobie robią z rożnicy balansu - owszem po dotankwaniu jadą wolnieja ale stabilnie tak samo. Moga wyciskac maksimum zawsze - nie tylko przy pustym baku. Jeśli BMW zdecydowanie stabilniej się prowadzi na pusto lub łątwiej uzyskać równowage w pod i nadsterowności z niewielkim ładunkiem - to lepiej agresywniej zadziałąć, opary i wysoka pozycja, 2 lub 3 postoje w wyścigu i nawet jeśli straci to kilka oczek a na koniec byłby wyżej niż przy takiej zachowawczej strategii. Ale to tylko moje rozważania.
leo_
06.06.2009 01:52
mikolaj poznan-obys miał rację. Jesli Kubek pojechał w Q3 bez przygód, to z różnicy czasów Q2 i Q3 wynika ,że ma paliwa na jakieś 20-22 kółka (2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej).Czołówka na około 15-17 kółek. Ale nie jestem pewien czy coś czasem Robertowi nie przeszkodziło w Q3.
mikolajpoznan
06.06.2009 01:47
Nie zgadzam się-wiemy,że z BMW jest problem jeśli chodzi generalnie o przyczepność,dlatego uważam że duża waga bolidu (zakładam,że jest taka) pozwoli pojechac na mniejszą ilość pit stopów aniżeli ci z mniejszą ilością paliwa. Mniejsza ilość pit stopów = mniej problemów z dogrzaniem opon i przyczepnością (zespół jak i KUB mówili,że każde spowolnienie to problem z temperaturą opon i przyczepnością). Nie było chyba sensu startować z lekkim ciężarem bo dałoby to max 1 lub 2 oczka wyżej na starcie (demonem szybkosci póki co BMW nie jest) i koniecznosć szybkiego zjechania do boksów. p.s.ciekawe co powiemy gdy okaze się,ze auto jest słabo zatankowane a 10 miejsce to wynik agresywnej strategii ;-) (chociaz nie wierzę w tą wersję bo tempo było wyraźnie słabsze w Q3).
Speedster
06.06.2009 01:46
maroo zgadzam sie. Tylko maksymalnie atakując są w stanie coś ugrać. Startując z 10 miejsca z dużą ilością paliwa (i nie dając kierowcy mniej paliwa w Q3) skazują się na przegraną, im bardziej są z przodu na starcie, tym mniejsze prawdopodobieństwo że coś sie stanie (mam na myśli force majeure w postaci tak lubianego na forum Nakajimy na przykład). Nieybzt syzbki bolid + pasywna strategia = BMW dostaje w tylek
maroo
06.06.2009 01:39
mikołajpoznan - ja nie uważam by pasywna strategia była uzasadniona. Inna sprawa że BMW aż tak katasrofalne nie było w tym sezonie -jedynie to że ciągle jakieś przeszkody. Choć demonami szybkości nie są. Ale pasywna strategia była by dobra dla szybkiego ale awaryjnego bolidu. Im się i szybkość nie przytrafia i awarie ich trapiły troszkę. Jako zaś że punktów nie zbierają nie mają za wiele do stracenia. Ja bym był agresywny - na maxa agresywny. Bez skrupulów bo i tak gorzej być nie może. Na tą chwilę pasywny styl hmmm, to strata czasu i mazgajenie się. Zbytnia ostrożność w tym wypadku to poddanie się prawie.
ctulu1
06.06.2009 01:36
no ale chyba mozemy przyznac ze lekki postep bmw jest??czy to tylko ja tak mysle:)??
maroo
06.06.2009 01:35
Ventyl, Guzik i Pisarz - wydaje się że mają bardzo zbliżone ilości paliwa. No chyba że odporność na dotankowanie BGP jest na tyle duża że nie da się poznać większego ładunku paliwa po różnicach Q1i2 do Q3. Robert raczej będzie dotankowany całkiem całkiem albo jego bolid szybko traci tempo z każdym kilogramem. Wydaje się że oba Ferrari troszkę więcej dotankowane niż RedBulle i BGP, choć prawdopodobnie tylko niewiele - szkoda że tak nisko lub tak mało paliwa (obym się mylił). Smutne - Trulli cięzki będzie prawdopodobnie więc obym się mylił i jednak nie będzie zawalidrogą dla Ferrarek. Do wyścigu zatem !
mikolajpoznan
06.06.2009 01:32
Speedster-Broń Boże nie traktuj tego jako atak-tak sobie po prostu głośno myślałem-luz:-)). A odpowiadając na Twoje pytanie-myślę,ze w BMW zaczęli mysleć pragmatycznie-tzn wiedą,ze auto nie jest najszybsze w stawce a szans na punkty z każdym wyścigiem ubywa.Więc sięgają po strategie bardziej pasywne ale rokujące na więcej punktów w kontekście aktualnej formy auta.Takie jest moje zdanie.
Speedster
06.06.2009 01:23
ok, czyli sugerujesz ze pasywna strategia wyjdzie mu na dobre? Wybacz, ale to jest sport w którym jezeli nie atakujesz to nie idziesz do przodu
publius
06.06.2009 01:22
jutro dowiemy się, ze RedBulle mają paliwa na 3-5 okrążeń mniej niż BGP. Pytanie tylko czy Button utrzyma się bezpośrednio za Vettelem. Jeśli Niemiec nie ucieknie mu na więcej niż 2-3 sekundy to mamy...nie będę zapeszał. Oby wyścig był ciekawy a Kubica w końcu liznął parę punktów!
mikolajpoznan
06.06.2009 01:15
Speedster-ale co dałaby agresywniejsza strategia?Co z tego,że KUB startowałby z 6 czy 7go miejsca skoro częste pit stopy i problemy z twardą mieszanką zniweczyłyby wynik końcowy?
Speedster
06.06.2009 01:11
Vettel ma najmniej wachy, RBR robilo juz takie myki w tym sezonie, krótki pierwszy stint w jego wykonaniu sie szykuje, moim zdaniem zespół wlasnie na Vettela postawil. Z top 10 najwiecej paliwka maja pewnie Rosberg, Alonso i Kubica, co widać po czasach, szkoda ze nie zaryzykowali agresywniejszej strategii.
MARIO F1
06.06.2009 01:09
Podejrzewam ze znowu wygra Brawn GP aVettel bedzie trzeci,chciałbym zeby Kubica zdobył jakis punkt,zobaczymy po ogłoszeniu jak są zatankowani wtedy mozna sobie postrategowac.
IceMan2991
06.06.2009 01:06
Mało paliwa ma Vettel jestem tego pewien. Button nie ma najwięcej ale ma na pewno dużo. Dużo może mieć Massa ale nie wiadomo tego na 100% bo w Q1 i Q2 do najszybszych nie należał. Kimi niewiele mniej niż Massa. Nie wiem ile Baricz ma ale jak tak patrze to Kimi mógł jechać na twardych cały czas bo zobaczmy gdzie jest Rubens a Ferrari lepiej jeżdziło na twardych gumach. Poczekamy zobaczymy. Kubica realnie osądził przed qualem. Pozdro
Semai2
06.06.2009 12:45
@ari2k5, no wlasnie mniej czyli wg ciebei beda zjezdzac duzo wczesneij do pitu nzi VET. przeczytaj co napisales. oraz przypomnij sobie jak bylo do tej pory z waga bolidow BPG...
noofaq
06.06.2009 12:28
jak można zauważyć BGP na większości torów były bardzo odporne na większą ilośc paliwa - właściwie nie pamiętam wyścigu w którym miały mniej paliwa niż Ci co przed nimi.. stad też jakoś bardziej obstawiam, że Vettel jedzie na krótki pierwszy stint.. co do Kubicy to obstawiałbym, że ma podobna ilośc jak BGP
Czechoslowak
06.06.2009 12:22
DarkArte-> a z czego tak wnioskujesz? bo jakoś po różnicy czasów uzyskiwanych w Q2 i Q3 można by wyciągnąć dokładnie przeciwne wnioski (Button- różnica 1,2 s, Kubica - 1,9 s)
mikolajpoznan
06.06.2009 12:20
a tak na marginesie-HEI wszystkie wyścigi dojeżdża do mety więc incydenty mu nie straszne. Noofaq-BMW chyba już nie ma nic do stracenia więc chyba imają się każdej szansy-tu akurat im mniej pit stopów tym chyba łatwiej.Trzeba wreszcie punkty gromadzić;-)
noofaq
06.06.2009 12:20
zastanawia mnie czemu BMW nie jedzie na 3 tankowania jak tak dobrze jeździ im się na miękkich oponach..
ari2k5
06.06.2009 12:20
@Semai2, mają MNIEJ paliwa O JAKIEŚ 15~20 kg od Vettela, o to mi chodziło :)
mikolajpoznan
06.06.2009 12:20
No własnie Anderis-ZA Kubicą a nie przed lub obok;-)
Anderis
06.06.2009 12:18
No nie wiem, tuż za Robertem są Heidfeld i Kazuki, których incydenty na starcie się trzymają w tym sezonie :D
DarkArte
06.06.2009 12:17
Kubica pewnie na oparach, a Brawny zatankowane całkiem srogo ;)
mikolajpoznan
06.06.2009 12:12
Jeśli jest BMW zatankowane mocno to będą pierwsze punkty. Ave!
Semai2
06.06.2009 12:12
"Moim zdaniem BUT i BAR mają mniej paliwa o jakieś 15~20 kg." lol. znaczy,ze co? pitowac beda po 5-6 kolkach max? xD
ari2k5
06.06.2009 12:10
Nareszcie przerwana dominacja Brawna :) Vettel pokazał, że jest klasą samą w sobie. Moim zdaniem BUT i BAR mają mniej paliwa o jakieś 15~20 kg.