Glock ukarany za przyblokowanie Alonso w Q1

Ponadto zespół Red Bull Racing zapłaci grzywnę za niebezpieczną sytuację w boksach
11.07.0920:36
Marek Roczniak
2670wyświetlenia

Timo Glock otrzymał karę obniżenia pozycji startowej do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Niemiec o trzy miejsca za przyblokowanie Fernando Alonso w pierwszej części kwalifikacji. Ponadto zespół Red Bull Racing zapłaci grzywnę za stworzenie niebezpiecznej sytuacji w boksach.

Glock dyskutował przez radio ze swoim zespołem na temat strategii i nie zwrócił uwagi na to, że tuż za nim jedzie Alonso. Popełniłem właśnie błąd na tym okrążeniu i pytałem czy mam zostać na torze lub zjechać do boksów po nowe opony - powiedział kierowca Toyoty serwisowi AUTOSPORT. Odpowiedzieli abym został, zacząłem przyspieszać i wtedy zobaczyłem Alonso w lusterku. Wcześniej go po prostu nie widziałem.

Niemiec otrzymał także reprymendę od sędziów za stworzenie potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. Z uwagi na fakt, że do wyścigu Glock miał pierwotnie wystartować z przedostatniej pozycji, kara obniżenia pozycji nie jest zbyt bolesna. Kierowca przyznał jednak, że może zdecydować się na start w linii boksów.

Tymczasem kara pieniężna w wysokości 10.000 euro dla zespołu Red Bull Racing została przyznana za wypuszczenie Sebastiana Vettela ze stanowiska serwisowego w boksach, gdy akurat przejeżdżał Kazuki Nakajima z Williamsa. Sędziowie przyznali też reprymendę stajni z Milton Keynes.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
rafaello85
12.07.2009 11:17
Fire---> Alonso nie wszedł do Q3. Sędziowie rozpatrują zdarzenie pod kątem zgodności z regulaminem. Kierowca, który jest na okrążeniu wyjazdowym czy zjazdowym nie może przyblokować zawodnika będącego na okrążeniu czasowym! Tak się wczoraj stało i dlatego Glock dostał karę.
Fire
12.07.2009 10:09
Nie rozumiem tej kary, może i go przyblokował, może i Alonso miałby przez chwile pierwszy czas, ale i tak i tak wszedł do ostatniej części quala... więc powinna być reprymenda od strony sędziów tylko :P Rożnica dla niego żadna czy z 19 czy z 20. a tak wystartuje z boksów i pewnie uniknie zamieszania na pierwszym zakręcie... ;)
Winner
12.07.2009 07:16
Ja widziałem że za Glockiem jedzie Alonso nawet było ujecie z kamery w kokpicie Glocka i nie szło zauważyć że z tyłu jedzie Alonso
rafaello85
11.07.2009 09:46
akkim---> kwota, którą podałeś jest wprost powalająca! I tak został obalony mit "taniego" ( chcoiaż to było wiadome od początku ) zespołu Brawn GP. Honda włożyła pół miliarda dolców aby zbudować bolid, który teraz śmiaga pod nazwą Brawn GP. Gdyby nie ta kasa... no właśnie. Co do Glocka - kara jak najbardziej słuszna. Ewidentnie Niemiec przyblokował Alonso.
akkim
11.07.2009 07:18
bicampeon - dzięki, nie czytałem. Ale kwota mnie poraziła. Na miejscu szefa Hondy bym sobie zrobił "wycinankę" tym ich nożykiem.
Anderis
11.07.2009 07:06
No cóż, Brawn miał może niesamowitą kasę, ale Williams napewno zmieścił się w budżecie poniżej 100 milionów, a weź pod uwagę, że pensje kierowców (nie wliczane do limitu) wynoszą odpowiednio: ponad 7 milionów dla Rosberga i ponad milion dla Nakajimy. Do tego wydatki na silniki, marketing (Williams jest całkiem aktywny w tej dziedzinie) i pensję dla jednej osoby z kierownictwa dają budżet na rozwój naprawdę niewiele przekraczający te 40 milionów, a Williams był w ostatnich wyścigach wśród piątki najszybszych zespołów, daleko przed BMW, Renault, czy McLarenem dysponującym od 2 do 3 razy większym budżetem. W GP Wielkiej Brytanii dorównywali nawet temu bolidowi, zbudowanemu wielkimi nakładami przez Brawna. A FI z budżetem jeszcze mniejszym od Williamsa rozwija się szybciej, niż większość konkurencji, czego namacalnym dowodem jest czas Sutila w Q3- lepszy od kierowcow Ferrari mimo większego ładunku paliwa.
bicampeon
11.07.2009 07:04
akkim - był o tym news na WM :) -> http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=12423
akkim
11.07.2009 06:54
Bardzo przepraszam, że to nie tyczy się meritum Newsa ale bardzo chciałem się z Wami podzielić tą informacją. Powieliłem to i tutaj bo jest to istotne aby przybliżyć zwolennikom FIA, że Formuła kosztuje i kosztować musi jak ma być Królową. Tak odnośnie Brawna dorzucić tu chciałem, czego dziś od Wurza w TV usłyszałem. W „zamkniętym Polscie” zdradził wszystkim plany jak dzisiejszy lider został zbudowany. Pięć tuneli aero i 500 milionów, tyle kosztowało to cudo sezonu. Więc Ci co sądzili w 40-tu się zmieszczą, niech dziś przetrą oczy i głupot nie p....rzą. Macie tutaj przykład iście namacalny że FIA zgłupiała dając budżet marny. Przykład bardzo prosty – jak chcesz mieć sukcesy, to nie możesz żałować i wytrzepać z kiesy. Raz jeszcze przepraszam ale to naprawdę może choć kilku przekona.
bicampeon
11.07.2009 06:50
Kierowca startujący z pit lane dostaje zielone światło w momencie kiedy cała stawka minie już wyjazd z boksów.
luki14
11.07.2009 06:48
Też bym wybrał start z boksów :D Ciekawi mnie czy jemu (temu co startuje z boksów) gasi się czerwone światło wtedy co innym na gridzie. Chyba nie, bo na tym torze ten z boxu by wyjechał pierwszy :P 10 tys. nieźle :O