Theissen: Zrozumieliśmy już istotę problemów z F1.09

BMW pokłada duże nadzieje w pakiecie zmian szykowanym na wrześniowe GP Singapuru
24.07.0912:55
Marek Roczniak
4539wyświetlenia

Mario Theissen uważa, że zespół BMW Sauber odkrył już istotę problemów nękających ich tegoroczny bolid F1.09, i że zostaną one wkrótce rozwiązane. Duże nadzieje zespół w Hinwil pokłada szczególnie w pakiecie zmian szykowanym na wrześniowe Grand Prix Singapuru.

Sądzimy, że zrozumieliśmy już istotę [problemów], ale będziemy potrzebowali pewnych usprawnień, których nie zdążymy od razu wprowadzić, aby móc to udowodnić - powiedział Theissen. Pierwszą porcję poprawek będziemy mieli w Walencji, a ostatnią i zarazem najważniejszą w Singapurze. To, co przywieźliśmy tutaj [na Węgry] to krok pośredni, który został dodany do programu rozwojowego.

Rozwój modelu F1.09 ma być kontynuowany do końca tego sezonu pomimo spekulacji, że to właśnie BMW powinno być jednym z zespołów skupiających się już głównie na przyszłorocznym bolidzie. Theissen kolejny raz przekonuje jednak, że poza zakazem tankowania paliwa w trakcie wyścigów, przepisy na sezon 2010 pozostaną w znacznej części bez zmian i nauka wyniesiona z F1.09 znajdzie bezpośrednie zastosowanie w samochodzie na przyszły rok.

To zupełnie inna sytuacja niż w ubiegłym roku. Konstrukcja skorupowa (monocoque) będzie dłuższa, ale poza tym nie będzie żadnych fundamentalnych zmian - powiedział szef BMW Motorsport, dodając, że dwa inne powody kontynuowania rozwoju F1.09 to: 1) zakaz testów w trakcie sezonu, co powoduje, że nowe rozwiązania można sprawdzać na torze tylko podczas weekendów GP, a 2) potrzeba zrozumienia obecnych problemów i znalezienie sposobu na wyeliminowanie ich, aby przyszłoroczny projekt był ich pozbawiony.

Theissen powiedział na koniec, że niewielkie poprawki na Węgrzech w połączeniu z wyższymi temperaturami powinny umożliwić im lepszy występ na Hungaroringu niż w poprzednich wyścigach.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

22
rafaello85
25.07.2009 09:18
Zakaz testówjest dużym problemem - zespoły nie mają możiwości sprawdzenia nowych rozwiązań w "boju". Czy pakiet szykowany na Singapur pomoże zespołowi BMW? Jakoś w to nie wierzę...
pmerlon
25.07.2009 07:48
@Huckleberry - sto procent racji, jakby Mario miał się rozwodzić nad wszystkimi szczegółami technicznymi to by konferencja trwała tydzień, tak tylko powiedział ogólnie, że bolid 2009 będzie rzutującym na 2010, a tu od razu niektórym się wydaje, że wiedzą lepiej, oczywiście każdy pogląd ma jakiś sens. I tak do wszystkich: więcej wiary w BMW, przyznam że kibicuję tej stajni od zagoszczenia w niej Roberta, i chciałbym żeby miał jak najszybszy bolid, ale nie rozumiem ludzi, którzy wylewają wiadro pomyj na zespół w okresie gdy ten ma słabą formę.
Huckleberry
25.07.2009 07:14
ergie - myślę, że powinieneś wysłać swoje CV do BMW Motorsport, jak widać nie ma tam dobrych fachowców w dziedzinie budowy bolidów skoro nawet szef się na niczym nie zna :>
kruczek11
24.07.2009 08:00
Zawsze coś obiecuje i zawsze to jakiś niewypał- i tym razem nie uwierzę w to, co powiedział Mario. Uważam, że BMW nie jest w stanie przełamać pecha z sezonu 2009 i jedyną dla nich szansą jest stworzenie czegoś innego. Nawet drobna zmiana może poprawić osiągi F1.09, lecz żeby ją odkryć potrzeba stworzyć zupełnie nowy bolid. Inaczej- panie Mario- czekaj pan na cud, który i tak nie nadejdzie...
ergie
24.07.2009 07:03
"Konstrukcja skorupowa (monocoque) będzie dłuższa, ale poza tym nie będzie żadnych fundamentalnych zmian" Jesssu z czego on ma ten doktorat, z filozofii. Zmiana długości kadłuba bolidu to zmiana balansu, aerodynamiki, sztywności konstrukcji, ... i co tam jeszcze. I to la niego nie są fundamentalne zmiany.
push_mss
24.07.2009 06:53
Ja tam nie wierzę w żadne cud-poprawki Theissena. Jeśliby prześledzić historię newsów, takich jak ten znalazłoby się bardzo dużo. A BMW jak w ogonie jeździło, tak jeździ nadal. Ciągle wprowadzają poprawki i ciągle są w du**e. Najlepsza wersja F1.09 która jeździła, to ta z Australii - Kubica wysoko w kwalach i gdyby nie feralny incydent z Vettelem, byłoby w pełni zasłużone podium. Potem zaczęli wprowadzać poprawki i każdy wie, jak to się dalej potoczyło...
Kamikadze2000
24.07.2009 05:12
@Pieczar - wątpię, by go tam nie było... Następny sezon również będzie zagadką w kwestii formy zespołów, więc myślę, że Robert postanowi tam pozostać.
SirKamil
24.07.2009 04:45
„Sądzimy, że zrozumieliśmy już istotę [problemów], ale będziemy potrzebowali pewnych usprawnień, których nie będzie mogła zastosować konkurencja, jak np. turbo (...) i wtedy powinniśmy dogonić czołówkę"..
gregoff
24.07.2009 02:05
chyba się sprawdziło. Najspokojniejszy trening dla BMW w całym sezonie. Nie wydaje się aby walczyli z samochodem tak jak na ostanich torach.
TheStig
24.07.2009 12:45
Oby oby!! Kubica w 1 treningu obiecujaco, wiec moze cos w tym jest.
Sanki
24.07.2009 12:08
Podobno BMW lepiej sobie radzi w jeździe do tyłu pod względem aero :D
ICEman
24.07.2009 12:06
///M pakiet na singapur
Mariusz
24.07.2009 11:51
Mam nadzieję, że w 2011 roku najpóźniej zostanie zniesiony zakaz testów.
polac
24.07.2009 11:51
Aquos Lepiej późno niż wcale.
ir3n3usz
24.07.2009 11:44
Aquos weź to uwagę to, że będą mieli łatwiejszy start do nowego sezonu i zapewne unikną wielu pomyłek przy projektowaniu nowego bolidu. Rozwój w tym sezonie nie idzie na marne, nawet jeśli będzie to ostatni wyścig!
Aquos
24.07.2009 11:35
GP Singapuru to czwarte GP sezonu licząc od końca - idealny moment na rozwiązanie problemów... :/
Adam1970
24.07.2009 11:34
Konstrukcja skorupowa będzie dłuższa więc będą prędzej na mecie.
Dudazzz
24.07.2009 11:19
z tępem to może nie, grunt żeby tempo mieli odpowiednie
bogoz
24.07.2009 11:14
hmm wrześniowe? to zabójcze tępo rozwoju.. chyba przebudują połowę bolidu bo jeżeli to nie będą aż tak znaczące poprawki to nie maja czego szukać w F1 z takim tępem wprowadzania zmian.. nawet malutki zespół jak FI wprowadza unowocześniania szybciej :|
Pieczar
24.07.2009 11:09
I znowu niewielkie poprawki. Czemu nie przywiozą od razu całego pakietu na następny wyscig jak wszyscy inni? Co mają do stracenia? Koniec końców będą pewnie dalej w tym miejscu gdzie są obecnie, bo inni też się rozwijają. Kamikadze2000 - a co jak Kubicy już tam nie będzie? ;P
Ramzi
24.07.2009 11:05
Te JUŻ w tytule mi nie pasuje...
Kamikadze2000
24.07.2009 11:03
No to jeśli, tak jest, jak mówi Theissen, już niebawem powinniśmy ich zobaczyć w czołówce. Ale czy tak będzie? Ciężko w to wierzyć. Oby pracę nad tym nieudanym modelem, zaprocentowały mistrzowskim w 2010!!!