Zespoły podejrzewają, że kamienie były przyczyną problemów w wyścigu

Bolidy Lewisa Hamiltona, Rubensa Barrichello i Sebastiana Vettela mogły uszkodzić kamienie
10.05.1019:26
Marek Roczniak
4100wyświetlenia

Uszkodzona lewa przednia część bolidu Lewisa Hamiltona została wysłana do siedziby McLarena w Woking, aby zespół mógł dokładnie zbadać przyczynę odpadnięcia Brytyjczyka z wczorajszego wyścigu na torze Catalunya tuż przed metą.

Na przedostatnim okrążeniu w bolidzie Hamiltona pękła lewa przednia opona w szybkim zakręcie numer trzy i kierowca McLarena wypadł z toru, uderzając w barierę z opon. Wiele osób jest zdania, że mistrz świata z 2008 roku po prostu nie zadbał o opony w końcówce wyścigu i ta poddawana największemu obciążeniu po prostu nie wytrzymała agresywnej jazdy.

Jednakże szef brytyjskiego zespołu Martin Whitmarsh od razu zaczął spekulować, że przyczyną całego zajścia mógł być jakiś obcy przedmiot, po którym Hamilton mógł przejechać w którymś momencie wyścigu (niekoniecznie tuż przed samym pęknięciem opony) i uszkodzić lewe koło. Firma Bridgestone po wstępnych oględzinach orzekła, że wypadek nie został spowodowany problemem z oponą. Współpracujemy blisko z McLarenem, aby zrozumieć dokładnie, co się stało - powiedział Hirohide Hamashima.

Najnowsza teoria jest taka, że w obręczy McLarena utknął kamień. Po kwalifikacjach Rubens Barrichello sfotografował swój kask aparatem w telefonie komórkowym, nie mogąc nadziwić się temu, jak bardzo jego kask został uszkodzony przez kamienie, które inni kierowcy nanieśli na tor podczas powrotu z poboczy. W wyścigu Brazylijczyk musiał z kolei zwolnić na ostatnich okrążeniach po tym, jak poczuł w pewnym momencie uderzenie w okolicy lewej przedniej części bolidu.

Kierowca Williamsa podejrzewa, że w obręczy jego koła utknął kamień, a niewykluczone, że awaria hamulców w bolidzie Sebastiana Vettela także miała podobne podłoże. Szef Red Bull Racing - Christian Horner powiedział po wstępnej inspekcji, że tarcza hamulcowa była trochę uszkodzona. Pewność co do przyczyn tej sytuacji będziemy mieli dopiero w fabryce - powiedział Brytyjczyk.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

15
MaxKapsel
11.05.2010 07:38
hehe, najpierw opona była be, teraz kamyk, ciekawe co potem... ja już widziałem gdzieś tekst, że to Katalończycy kibicujący wiadomo komu (temu co zresztą od dawna "uwielbia" Lewisa...;)) zaczaili się na zakręcie z wiatrówką... a że przy tych prędkościach trudno trafić, to Lewis odpadł tak późno... :) Wszelka zaraza panie przez tych czerwonych...
gnodeb
11.05.2010 07:19
Hiszpanie ukamienowali Lewisa? 100% WP, biegnę pisać maila, może to kupią za czteropak ;) To ciekawa wymówka bo najwięcej kamieni to chyba właśnie Lewis naniósł na tor.
Kubecks
10.05.2010 09:40
Daaj kamjeeenjaaaa!
michael85
10.05.2010 07:39
A słyszeliście o wynikach postępowania po wypadku LH w ubiegłorocznym GP Włoch? Ustalono ponoć, że powietrze było zbyt rzadkie co uniemożliwiło odpowiedni docisk i w konsekwencji doprowadziło do uderzenia w barierkę między Lesmo 1 i 2! To opony, oponie zgotowały ten los ;)))
marios76
10.05.2010 07:14
Wy sie nie śmiejcie! Tylko hiszpańskie kamienie utykają w kołach i niszczą 3-4 bolidy w wyścigu :P
Szadi
10.05.2010 06:23
"Hiszpanie ukamieniowali Lewisa" wp czy onet? :D tytuł pasuje...
Piotrek15
10.05.2010 06:17
akkim, jak zwykle mistrzowska riposta ;]
akkim
10.05.2010 06:15
Dobrze i kamyczek wrzucić do ogródka, byle się znalazła sensowna wymówka ;D
tommyline
10.05.2010 06:11
Tylko piaskownica.
Ofer710
10.05.2010 06:04
trawę niech posieją
fibon
10.05.2010 06:02
Trzeba pozbyć się poboczy, a krawędź toru powinna być do wyboru albo betonową ścianą albo przepaścią :D Hiszpanie ukamieniowali Lewisa :D
kuba22
10.05.2010 06:00
no to może te kamienie są za duże niech wysypią mniejsze i będzie spokój
vivon
10.05.2010 05:57
tak świetny pomysl. i moze jeszcze zrobic 100metrowe pobocza zeby Hamlton mial miejsce na swoje popisy? Ludzie- tory powinny byc bezpieczne ale wymagające, zeby kierowcy wiedzieli ze scigają sie w f1 a nie jakiejs podrzednej serii. swoją droga to ciekawe jak z tego co pozostalo z tej opony mogą sie czegokolwiek dowiedziec:)
Dżejson
10.05.2010 05:48
Nie, kolejny powód żeby wszystkie pobocza wszystkich torów na świecie wyasfaltować :P
P@veL
10.05.2010 05:30
Kolejny argument zeby pozbyć sie tego tory z kalendarza ;D