GP Turcji: trening 2 - Button wygrał ciasną walkę z Rosbergiem

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Istanbul Park
06.05.1114:40
Grzegorz Filiks
9955wyświetlenia

Jenson Button pokonał o włos Nico Rosberga w walce o najlepszy czas drugiego piątkowego treningu na Istanbul Park. Sebastian Vettel po porannym rozbiciu bolidu tym razem ani razu nie opuścił swojego garażu.

Większość sesji przebiegła pod znakiem walki McLarena z Mercedesem i na początku to stajnia z Woking dyktowała tempo, ale po godzinie jazdy na czoło tabeli wysunął się Rosberg, którego po chwili z pozycji nr 1 zepchnął zespołowy kolega Michael Schumacher. Krótko potem do głosu doszedł 3-krotny triumfator GP Turcji - Felipe Massa ustanawiając czas 1:27,959, tym samym pokonał Schumachera o 0,3 sekundy.

Brazylijczyk cieszył się pierwszym miejscem zaledwie trzy minuty, bowiem na jego rezultat szybko odpowiedział Rosberg. Wszystkich jednak pobił Button zakładając miękkie opony i wykręcając 1:26,456. Nico potem próbował kontrować, co zaowocowało rezultatem gorszym od Brytyjczyka o zaledwie 0,065 sekundy, ale ostatecznie reprezentant McLarena utrzymał pozycję lidera tabeli do końca.

Hamilton oraz Schumacher uplasowali się odpowiednio na trzeciej oraz czwartej lokacie. 7-krotny mistrz świata podczas jednego ze swoich końcowych okrążeń pokonując zakręt jedenasty musiał się ratować przed uderzeniem w barierkę po tym, jak stracił kontrolę nad bolidem najprawdopodobniej wskutek zaskoczenia widokiem Force India obok siebie.

Red Bull w dalszym ciągu nie imponował czasami, ponieważ Mark Webber większość treningu poświęcił na dłuższe przejazdy zapewne z większą ilością paliwa na pokładzie, co dawało mu miejsce w środku stawki, choć ostatecznie udało mu się uzyskać piąty wynik i wskoczyć przed Massę. Vettel z kolei w ogóle nie pojawił się na torze po porannym wypadku, gdy to uszkodził swój bolid. Mechanicy Red Bulla początkowo starali się go jak najszybciej naprawić mając nadzieję na wyjazd Niemca w końcówce sesji, lecz potem jasne stało się, że to zadanie z kategorii niemożliwych. Oznacza to, iż lider mistrzostw do pozostałej części weekendu przystąpi z zerowym licznikiem przejechanym kilometrów po suchej nawierzchni.

Witalij Pietrow z Renault - kolejny kierowca będący przez pewien moment na czele tabeli ostatecznie zajął siódme miejsce, zaś Sergio Perez jeżdżący dla Saubera przedzielił obu zawodników Force India - Paula di Restę oraz Adriana Sutila w walce o pierwszą dziesiątkę, co poskutkowało dziewiątą pozycją.

Druga piątkowa sesja w przeciwieństwie do pierwszej była trudna dla Fernando Alonso. Kierowca Ferrari nie dość że przez problem z hydrauliką musiał spędzić wiele cennego czasu w boksach, to na dodatek potem obrócił bolid pokonując zakręt nr 6. Jego najlepszy czas - 1:28,069 wystarczył na 11. pozycję. Jedynym zawodnikiem, który podczas tego treningu rozbił auto był Pastor Maldonado. Wenezuelczyk wychodząc swoim Williamsem ze słynnego ósmego łuku nieznacznie wyjechał poza tor na zwilżoną nawierzchnię, przez co stracił kontrolę nad pojazdem i uderzył w barierki.

W końcówce stawki zespół Virgin tracił nawet do HRT, choć podczas ostatnich kilkunastu minut zarówno Jerome d'Ambrosio, jak i Timo Glockowi udało się nieznacznie poprawić czas Naraina Karthikeyana.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 6,3 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

Źródło: autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Jenson Button (4)McLaren MP4-261:26,45626
2Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:26,5210,0650,06529
3Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:27,0330,5770,51231
4Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:27,0630,6070,03021
5Mark Webber (2)Red Bull RB71:27,1490,6930,08631
6Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:27,3400,8840,19137
7Witalij Pietrow (10)Renault R311:27,5171,0610,17737
8Paul di Resta (15)Force India VJM041:27,7251,2690,20837
9Sergio Perez (17)Sauber C301:27,8441,3880,11932
10Adrian Sutil (14)Force India VJM041:28,0521,5960,20837
11Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:28,0691,6130,01727
12Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:28,1531,6970,08436
13Nick Heidfeld (9)Renault R311:28,4752,0190,32235
14Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:28,7652,3090,29032
15Pastor Maldonado (12)Williams FW331:28,8282,3720,06319
16Rubens Barrichello (11)Williams FW331:28,9462,4900,11820
17Jarno Trulli (21)Lotus T1281:29,4092,9530,46339
18Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:29,6373,1810,22827
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:30,2813,8250,64437
20Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:31,0354,5790,75428
21Timo Glock (24)Virgin MVR-021:31,2214,7650,18622
22Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:31,3204,8640,09929
23Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:31,9895,5330,66930
24Sebastian Vettel (1)Red Bull RB7---0
107% najlepszego czasu: 1:32,507

KOMENTARZE

15
Aeromis
06.05.2011 02:08
Co do Williamsa to pomimo kiepskiej formy zbyt mocno bym (jeszcze) się nie smucił, obaj kierowcy jeździli na prawdę bardzo mało, przeciętnie ponad 10 okrążeń mniej niż pozostali, co odbiło się na wynikach. Wierze w Barrichello i gdyby przejechał więcej "kółek" to spokojnie by Heidfelda wyprzedził, jak nie lepiej. Co do Lotusa - to chyba jednak na nich za wcześnie na punkty, nie było Vettela, KOB też z problemami, daleko im do środka stawki.
konradosf1
06.05.2011 02:02
bardzo ładnie Force India, mam nadzieję, że pokażą się z dobrej strony i powalcza o punkty z Sauberami, Toro Rosso, a kto wie, może nawet i Lotus się włączy do walki o punkty, jednak na to jest dość nikła nadzieja. Tył stawki - Virginy i HRT już tak nie odstają i jak widać "drobne poprawki" zespołu z Murcji maja się lepiej aniżeli znaczna "reorganizacja" bolidu Glocka i D'Ambrosio. Szkoda Williamsów, ale poczekajmy do wyścigu
THC-303
06.05.2011 01:52
Kamikadze2000 Ja nigdzie nie napisałem, że FW33 jest dobry. Zresztą nie mam pretensji do Pastora że za wolno jeździ tylko, że się kreci
Aeromis
06.05.2011 01:41
Być może dlatego, że pogoda jutro może spłatać figla niektóre zespoły podeszły całkiem poważnie do 2-gich treningów. Czasy na poziomie (często i lepsze) niż rok temu 3-cia sesja treningowa. Button miałby z tym czasem trzecie miejsce w q3 w zeszłym roku! Troszkę to pachnie rekordem toru w kwalifikacjach przy dobrej aurze (1:25,850). Maldonado wciela nam się w zeszłorocznego Pietrowa, o ile nikomu nic się nie stanie to taka czarna owca zawsze na swój sposób uatrakcyjni zawody :) Webber jakby chciał "złapać za koszulkę" wszystkich, bez szarży, bo jednak co jeden bolid na treningach, to nie dwa.
jpslotus72
06.05.2011 01:29
Mercedesy w niezłej formie - ciekawe jak tam z tankowaniem (czy w czasie wyścigu nie będzie znowu "critical")... (Przepraszam za OT - jutro o 12.00 na Polsacie Play: "Grand Prix Greats: Denny Hulme & Bruce McLaren")
Lukas
06.05.2011 01:28
@chinoMoreno - tak, jest nieco inne i jest widoczne :)
Kamikadze2000
06.05.2011 01:21
Co do reszty: - bardzo smuci słaba forma Williamsa, która jest już najsłabszą w stawce, nie licząc nowych stajni ;( - cieszy dobra postawa d'Ambrosio oraz forma HRT, który wbrew opiniom radzi sobie całkiem nieźle i brak kwalifikacji raczej im nie grozi! :) @THC-303 - bolid FW33 jest absolutnym niewypałem, wozem o możliwościach poniżej przeciętnych! I tak łagodnie napisałem, bo powinienem napisec, że to po prostu syf!!! Nie dziwię zmianom kadrowym - niestety są potrzebne! Ten zespół jest najsłabszym od wielu, wielu lat! Mam nadzieje, że Mike "fałszerz" Couglan zbierze to wszystko do kupy. Byle uczciwie hehe.... ;] pzdr! ;)
chinoMoreno
06.05.2011 01:16
Nie mogłem oglądać transmisji a zdjęcia widziałem tylko z pierwszej sesji i mam pytanie czy pirelli zmieniło oznaczeni opon na suchą nawierzchnię? - mieli na Turcję coś nowego wymyślić
Kamikadze2000
06.05.2011 01:14
Szkoda, że Seba nie mógł sobie pojeździc, no ale mam nadzieje, że w 3. treningu wszystko pójdzie dobrze i na kwalifikacje będzie wszystko gotowe! Mam nadzieje, że ujrzę w tym roku pierwszy dublet!!! :))
THC-303
06.05.2011 12:54
mbg Zgoda, 33 nie jest może świątynią stabilności, ale jednak Barricz się nie kręci. Miał problemy w Australii - i to aż 3 razy przez weekend. I koniec. A Maldonado "przesadza". W Australii było porównywalnie z Rubinho, w Malezji - żenująca kraksa przy zjeździe do alei, a tu jest po prostu dramat.
mbg
06.05.2011 12:50
jazda FW33 to jak jazda na wściekłym byku na rodeo. I Barricz i Maldo popełniają nim masę błędów. Ten drugi to już na maksa. zapraszam na LT z kwalifikacji do sobotniego wyścigu głównego GP2 -14:55 http://gp2series.com/Live-Timing/Live-Timing-Popup/
phildoon
06.05.2011 12:48
Ja mam nadzieję, że Renault jeszcze przyspieszy i przynajmniej jednym autem załapią się na trzeci rząd :)
THC-303
06.05.2011 12:48
Wszystkie silniki Mercedesa w TOP10 w tym cała pierwsza czwórka. Mają powody do radości. Ferrari z kłopotami, a renault bezproblemowo, może znów będą przed czerwonymi. Oby HRT wygrało z Virginem, zrobili kawał dobrej pracy. W ogole to wydaje się że stara specyfikacja MVR-02 spisuje się lepiej od nowej. Maldonado to dziś więcej kilometrów bokiem przejechał niż przodem... Popełnia mnóstwo błędów, może i tegoroczny FW jest słaby, ale tempo tempem, a tak niemiłosiernego zwiedzania poboczy nic nie usprawiedliwia, nawet 'klątwa Hulkenberga' :P Pod Łęczycą jedynka jest dziurawa jak dohamowanie do T12, Andrzej kocham Cię ;]
Der
06.05.2011 12:46
Virgin minimalnie przed HRT.Mam dziwne wrażenie,że Lotus zdobędzie punkty w Turcji.
Adakar
06.05.2011 12:43
W Turcji najlepszą opcją jest mieć silniczek Mercedesa ... Narain tylko 0.099 za B specyfikacją Virginka