Bird awansuje na pole position w GP2 (aktualizacja)
Tymczasem inny kandydat do tytułu - Grosjean wystartuje w Monako z końca stawki
26.05.1123:33
5063wyświetlenia

Giedo van der Garde (Barwa Addax) po raz drugi z rzędu wystartuje z pole position po tym, jak udało mu się wygrać kontrowersyjne kwalifikacje GP2 Series w Monako.
Półgodzinna sesja była naszpikowana incydentami w dużym ruchu na torze, podczas gdy kierowcy zwalniali próbując sobie zrobić więcej miejsca na przejazd pomiarowego okrążenia i powodowali w ten sposób zamęt za swoimi plecami.
Van der Garde wjechał w tył samochodu Olivera Turveya (Carlin) w sekcji Swimming Pool na siedem minut przed końcem czasówki, ale po zjechaniu do boksów na naprawę zdążył powrócić na tor i wykręcić 1:21,781. Tym sposobem odebrał pierwsze miejsce Samowi Birdowi (iSport), pokonując go o zaledwie 0,095 sekundy.
Bird także nie uniknął stłuczki i to z zespołowym kolegą Marcusem Ericssonem. Szwed jechał szybkie kółko i w połowie sekcji Swimming Pool trafił na wolnego Birda, najeżdżając na tył jego samochodu. Nie tylko kierowcy iSport weszli sobie dziś w drogę - do bardziej spektakularnego wypadku doszło między Palem Varhaugiem i Romainem Grosjeanem.
Francuz podczas treningu nie miał problemów ze znalezieniem wolnej przestrzeni i wykręcił najlepszy czas, jednak kwalifikacje okazały się dla niego jednym wielkim koszmarem. Kierowca DAMS ciągle trafiał na korek w ostatnim sektorze i odpuszczał okrążenie, plasując się na dole tabeli. Na sześć minut przed końcem próbował wyprzedzić zespołowego kolegę - Varhauga w La Rascasse, ale manewr nie powiódł się i jeden samochód przeleciał nad bokiem drugiego. Obaj kierowcy zakończyli sesje na dole tabeli, a Grosjean z czasem poza 107% pole position. Sędziowie zapewne dopuszczą go do wyścigu, ale o punktach może raczej zapomnieć.
Z innych incydentów Dani Clos (Racing Engineering) stracił przednie skrzydło podczas próby wyprzedzenia Birda w ostatnim zakręcie, natomiast lokalny bohater Stefano Coletti (Trident) i Luiz Razia (AirAsia) zderzyli się ze sobą w La Rascasse, powodując wywieszenie czerwonych flag w połowie sesji. Wcześniej w bariery na St Devote uderzył Luca Filippi (Super Nova) po ustanowieniu czasu 1:22,929, który ostatecznie dał mu jedenaste miejsce.
Jules Bianchi (Lotus ART) uzyskał trzeci czas, ale z powodu kary za kolizję z van der Garde w ostatnim wyścigu wystartuje jutro z ósmego pola. W drugim rzędzie ustawią się natomiast Davide Valsecchi (AirAsia) i Alvaro Parente (Racing Engineering).
Aktualizacja: Giedo van der Garde, Marcus Ericsson oraz Romain Grosjean zostali uznani winnymi spowodowania kolizji podczas kwalifikacji i cała trójka otrzymała karę obniżenia pozycji startowej o pięć miejsc. Oznacza to, że dwa punkty i pole position do jutrzejszego wyścigu przejął Sam Bird. Również zespół sędziów podjął decyzję o dopuszczeniu do wyścigu Grosjeana pomimo nieuzyskania przez niego czasu w granicach 107% najlepszego czasu.
Wyniki kwalifikacji do piątkowego wyścigu | |||||
Kierowca | Nar. | Zespół | Czas okr. | @Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Giedo van der Garde* | ![]() | Barwa Addax Team | 1:21.781 | 16 |
1 | Sam Bird | ![]() | iSport | 1:21.876 | 16 |
1 | Jules Bianchi * | ![]() | Lotus ART | 1:21.991 | 16 |
1 | Davide Valsecchi | ![]() | Team AirAsia | 1:22.198 | 17 |
1 | Alvaro Parente | ![]() | Racing Engineering | 1:22.371 | 17 |
1 | Stefano Coletti | ![]() | Trident Racing | 1:22.449 | 18 |
1 | Josef Kral | ![]() | Arden | 1:22.585 | 17 |
1 | Max Chilton | ![]() | Carlin | 1:22.664 | 17 |
1 | Esteban Gutierrez | ![]() | Lotus ART | 1:22.834 | 16 |
1 | Johnny Cecotto Jr | ![]() | Ocean Racing Technology | 1:22.909 | 18 |
1 | Luca Filippi | ![]() | Super Nova | 1:22.929 | 4 |
1 | Charles Pic | ![]() | Barwa Addax Team | 1:23.077 | 17 |
1 | Rodolfo Gonzalez | ![]() | Trident Racing | 1:23.144 | 18 |
1 | Fabio Leimer | ![]() | Rapax | 1:23.217 | 17 |
1 | Marcus Ericsson* | ![]() | iSport International | 1:23.315 | 15 |
1 | Oliver Turvey | ![]() | Carlin | 1:23.373 | 13 |
1 | Luiz Razia | ![]() | Team AirAsia | 1:23.377 | 18 |
1 | Dani Clos | ![]() | Racing Engineering | 1:23.470 | 14 |
1 | Jolyon Palmer | ![]() | Arden International | 1:23.496 | 16 |
1 | Julian Leal | ![]() | Rapax | 1:23.752 | 17 |
1 | Kevin Ceccon | ![]() | Scuderia Coloni | 1:23.913 | 18 |
1 | Fairuz Fauzy | ![]() | Super Nova Racing | 1:24.103 | 17 |
1 | Kevin Mirocha | ![]() | Ocean Racing Technology | 1:24.235 | 18 |
1 | Michael Herck | ![]() | Scuderia Coloni | 1:24.466 | 16 |
1 | Pal Varhaug | ![]() | DAMS | 1:25.077 | 13 |
1 | Romain Grosjean* | ![]() | DAMS | 1:32.079 | 11 |
* - kara obniżenia pozycji startowej o 5 miejsc |
KOMENTARZE