BMW i SEAT będą miały mniejsze balasty w WTCC
W rezultacie samochody BMW będą lżejsze o 60 kg niż w Brnie i będą ważyły 1130 kg
23.06.1114:17
3361wyświetlenia
Kierowcy samochodów BMW i SEAT otrzymali zgodę na zmniejszenie wagi swoich pojazdów przed następną rundą Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, która odbędzie się w Porto.
Samochody BMW otrzymały zwiększenie balastu 30 kilogramów na ostatnią rundę w Brnie, co było spowodowane systemem kompensacji wagi, który ma wyrównywać formę samochodów i oparty jest na czasach okrążeń zliczanych z dwóch ostatnich rund.
W modelu 320 TC, którym jeżdżą zespoły ROAL, Proteam, Zengo-Dension i Wiechers-Sport, wagę zmniejszono o 10 kilogramów, jednak ważące 1200 kg BMW wciąż jest najcięższym samochodem w stawce.
Zespół SUNRED SEAT zmienił silniki z dwulitrowych turbodiesel na 1,6-litrowe turbodoładowane benzynowe silniki na torze Hungaroring, czym naraził się na dodatkowy balast dla nowych samochodów. Jednakże po dwóch ukończonych rundach przez nową kombinację samochód/silnik wszystkie Leony mogą teraz jeździć przy normalnych zasadach naliczania wag.
W rezultacie jego samochody będą lżejsze o 60 kg niż w Brnie i będą ważyły 1130 kg. Liderujący w klasyfikacji producentów Chevrolet Cruze będzie najbardziej dociążonym samochodem w Porto, podczas gdy kara dodatkowych 40 kg podniesie jego wagę do 1190 kg. Polestar Volvo będzie jechało z taką samą wagą i od kolejnej rundy w Donington Park będzie mogło, podobnie jak SEAT, przejść pod normalne zasady kompensacji wagi.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE