Power zamienia pole position na wygraną w Baltimore
Australijczyk twierdzi, że teraz liczy się tylko walka o tytuł
05.09.1109:59
4286wyświetlenia
Walka o tegoroczny tytuł w serii IndyCar staje się coraz bardziej emocjonująca po tym jak Will Power odniósł wczoraj zwycięstwo na ulicznym torze w Baltimore.
Kierowca zespołu Penske odrobił w ostatnich trzech wyścigach do swojego najgroźniejszego rywala - Dario Franchittiego aż 57 punktów i teraz twierdzi, że liczy się jedynie walka o tytuł zwłaszcza, że tory w Motegi i Kentucky powinny mu sprzyjać.
Wyścig w Baltimore był jednym z najtrudniejszych w tym sezonie. Gorące powietrze i wysoka wilgotność dały się kierowcom we znaki, nie mniej niż nierówności w nawierzchni toru, który był przecież przygotowywany do ostatniej chwili.
Kluczowym momentem wyścigu okazała się neutralizacja po kolizji Ryana Hunter-Reaya z Ryanem Briscoe na 37. okrążeniu. Australijczyk uderzył w tył bolidu Amerykanina w zakręcie nr 3 (za co słusznie otrzymał później karę przejazdu przez boksy), co sprawiło że aż 12 kierowców utknęło w korku, jednak tylko dwóch z nich: James Jakes i Giorgio Pantano musieli się wycofać na skutek uszkodzeń.
Długa neutralizacja pomogła Oriolowi Servii i Tony'emu Kanaanowi, którzy wykonali swoje ostatnie postoje podczas tego okresu i dzięki temu zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Dodatkowo Brazylijczyk miał sporo szczęścia, bowiem udało mu się ominąć cały ten korek, nie tracąc czasu na stanie na torze.
Mniej szczęścia mieli kierowcy Ganassi. W samochodzie Dixona przebite zostały obie tylne opony i Nowozelandczyk musiał zjechać wcześniej do boksów, natomiast Rahal na swój ostatni pit-stop zjechał dopiero po neutralizacji i wyjechał na odległym 14. miejscu za Hunter-Reayem. Młody kierowca Ganassi nie ukrywał swego rozczarowania z tego powodu, bowiem długo wyglądało na to, że to on będzie głównym rywalem Powera, jednak przedłużający się okres neutralizacji nie pozwolił mu wypracować odpowiedniej przewagi.
Również Franchitti stracił na tej neutralizacji, wyjeżdżając za Servią i Kanaanem, by ostatecznie finiszować na czwartym miejscu. Piąty był Dixon, a na dobrym szóstym miejscu jechał Sato, jednak Japończyk nie ukończył wyścigu, bowiem na przedostatnim okrążeniu wyleciał w barierę z opon. Podobny los spotkał okrążenie później innego kierowcę KV - Ernesto Viso. Ostatecznie szóste miejsce przypadło Alexowi Taglianiemu, który ukończył wyścig przed Danicą Patrick, Ryanem Hunter-Reayem, Vitorem Meirą i Grahamem Rahalem.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Will Power (12) | Dallara Honda | 75 | 2h02m19,500 | 50 | |
2 | Oriol Servia (2) | Dallara Honda | 75 | +0:10,209 | 40 | |
3 | Tony Kanaan (82) | Dallara Honda | 75 | +0:10,856 | 35 | |
4 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 75 | +0:11,083 | 32 | |
5 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 75 | +0:11,503 | 30 | |
6 | Alex Tagliani (77) | Dallara Honda | 75 | +0:17,712 | 28 | |
7 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 75 | +0:18,566 | 26 | |
8 | Ryan Hunter-Reay (28) | Dallara Honda | 75 | +0:18,927 | 24 | |
9 | Vitor Meira (14) | Dallara Honda | 75 | +0:22,309 | 22 | |
10 | Graham Rahal (38) | Dallara Honda | 75 | +0:22,698 | 20 | |
11 | Martin Plowman (17) | Dallara Honda | 75 | +0:23,740 | 19 | |
12 | Simona de Silvestro (78) | Dallara Honda | 75 | +0:24,757 | 18 | |
13 | Sebastian Saavedra (34) | Dallara Honda | 75 | +0:29,604 | 17 | |
14 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 75 | +0:30,985 | 16 | |
15 | Ernesto Viso (59) | Dallara Honda | 75 | +0:50,675 | 15 | |
16 | Ana Beatriz (24) | Dallara Honda | 75 | +1:00,566 | 14 | |
17 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 74 | +1 okr. | 13 | |
18 | Takuma Sato (5) | Dallara Honda | 73 | +2 okr. | 12 | |
19 | John R. Hildebrand (4) | Dallara Honda | 73 | +2 okr. | 12 | |
20 | Ed Carpenter (67) | Dallara Honda | 73 | +2 okr. | 12 | |
21 | Charlie Kimball (83) | Dallara Honda | 73 | +2 okr. | 12 | |
22 | Tomas Scheckter (07) | Dallara Honda | 71 | +4 okr. | 12 | |
23 | Mike Conway (27) | Dallara Honda | 64 | +11 okr. | 12 | |
24 | James Hinchcliffe (06) | Dallara Honda | 54 | +21 okr. | 12 | |
25 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 40 | +35 okr. | 10 | |
26 | Giorgio Pantano (22) | Dallara Honda | 39 | +36 okr. | 10 | |
27 | James Jakes (18) | Dallara Honda | 37 | +38 okr. | 10 | |
28 | Sebastien Bourdais (19) | Dallara Honda | 9 | +66 okr. | 10 |
Pole position: Will Power - 1:20,245 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Will Power - 1:21,599 na 9 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+2 pkt.)
KOMENTARZE