Muller najszybszy w kwalifikacjach WTCC na Ricardo Tormo
Niewiele brakowało, a Francuz odpadłby w Q1
31.03.1219:30
3913wyświetlenia
Yvan Muller dosłownie tylnymi drzwiami dostał się do drugiej części kwalifikacji i wywalczył pole position przed jutrzejszym wyścigiem WTCC w Walencji.
W Q1, czas urzędującego mistrza świata został skreślony z powodu ścięcia pierwszego zakrętu. Francuz spadł w głąb stawki, jednak szczęśliwie udało mu się wskoczyć do premiowanej awansem dwunastki, na zużytych już oponach.
W Q2 Muller nie pozostawił już cienia wątpliwości i wywalczył pierwsze pole startowe z czasem 1:42,226s i znalazł się przeszło trzy dziesiąte sekundy przed Tarquinim. Włoch w końcówce próbował powalczyć o pole position, jednak na ostatnim mierzonym okrążeniu wyjechał po za tor.
Zespołowy kolega Tarquiniego, Aleksiej Dudukało, wywalczył ósme miejsce w kwalifikacjach, jednak samochód Rosjanina zapalił się po zakończeniu sesji. Tom Coronel zajął trzecie miejsce, po dość szczęśliwym awansie do Q2. Holender miał problemy z przeniesieniem napędu podczas pierwszej części kwalifikacji. Na czwartym miejscu uplasował się lokalny bohater - Pepe Oriola.
Drugi z Chevroletów prowadzony przez Roberta Huffa zajął piąte miejsce, podczas gdy Alain Menu uplasował się na dziewiątym miejscu. Szóste i siódme miejsce zdobyli kierowcy BMW, Norbert Michelisz i Franz Engstler. 10 miejsce i pierwsze pole startowe do drugiego wyścigu wywalczył Stefano D'Aste.
Wyniki kwalifikacji | ||||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata/część | |
---|---|---|---|---|
1 | Yvan Muller | Chevrolet | 1:42,228 | |
1 | Gabriele Tarquini | Lukoil SEAT | 1:42,591 | + 0,363 |
1 | Tom Coronel | ROAL BMW | 1:42,643 | + 0,415 |
1 | Pepe Oriola | Tuenti SEAT | 1:42,829 | + 0,601 |
1 | Rob Huff | Chevrolet | 1:42,862 | + 0,634 |
1 | Norbert Michelisz | Zengo BMW | 1:42,994 | + 0,766 |
1 | Franz Engstler | Engstler BMW | 1:43,108 | + 0,880 |
1 | Aleksiej Dudukalo | Lukoil SEAT | 1:43,410 | + 1,182 |
1 | Alain Menu | Chevrolet | 1:43,472 | + 1,244 |
1 | Stefano D'Aste | Wiechers BMW | 1:43,544 | + 1,316 |
1 | Tiago Monteiro | Tuenti SEAT | 1:43,640 | + 1,412 |
1 | Darryl O'Young | Special Tuning SEAT | 1:43,832 | + 1,604 |
1 | Alberto Cerqui | ROAL BMW | 1:43,889 | Q1 |
1 | Alex MacDowall | bamboo Chevrolet | 1:43,951 | Q1 |
1 | Mehdi Bennani | Proteam BMW | 1:44,060 | Q1 |
1 | James Nash | Arena Ford | 1:44,126 | Q1 |
1 | Gabor Weber | Zengo BMW | 1:44,316 | Q1 |
1 | Pasquale di Sabatino | bamboo Chevrolet | 1:44,342 | Q1 |
1 | Isaac Tutumlu | Proteam BMW | 1:44,435 | Q1 |
1 | Fernando Monje | SUNRED SEAT | 1:44,509 | Q1 |
1 | Tom Chilton | Arena Ford | 1:44,702 | Q1 |
1 | Tom Boardman | Special Tuning SEAT | 1:44,703 | Q1 |
1 | Andrea Barlesi | SUNRED SEAT | 1:45,124 | Q1 |
1 | Charles Ng | Engstler BMW | 1:45,716 | Q1 |
Kolejność startowa do II wyścigu | |||
Kierowca | Zespół | ||
---|---|---|---|
1 | Stefano D'Aste | Wiechers BMW | |
1 | Alain Menu | Chevrolet | |
1 | Aleksiej Dudukalo | Lukoil SEAT | |
1 | Franz Engstler | Engstler BMW | |
1 | Norbert Michelisz | Zengo BMW | |
1 | Rob Huff | Chevrolet | |
1 | Pepe Oriola | Tuenti SEAT | |
1 | Tom Coronel | ROAL BMW | |
1 | Gabriele Tarquini | Lukoil SEAT | |
1 | Yvan Muller | Chevrolet | |
1 | Tiago Monteiro | Tuenti SEAT | |
1 | Darryl O'Young | Special Tuning SEAT | |
1 | Alberto Cerqui | ROAL BMW | |
1 | Alex MacDowall | bamboo Chevrolet | |
1 | Mehdi Bennani | Proteam BMW | |
1 | James Nash | Arena Ford | |
1 | Gabor Weber | Zengo BMW | |
1 | Pasquale di Sabatino | bamboo Chevrolet | |
1 | Isaac Tutumlu | Proteam BMW | |
1 | Fernando Monje | SUNRED SEAT | |
1 | Tom Chilton | Arena Ford | |
1 | Tom Boardman | Special Tuning SEAT | |
1 | Andrea Barlesi | SUNRED SEAT | |
1 | Charles Ng | Engstler BMW | |
KOMENTARZE