Trzeci dzień testów na torze Jerez
W piątek zdecydowanie najlepszy czas uzyskał kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa
09.12.0517:50
1576wyświetlenia
Ze względu na uszkodzenie drugiego z przejściowych bolidów MP4-20B z silnikiem V8 pod koniec wczorajszych testów na torze Jerez, zespół McLaren w piątek musiał skorzystać z jednego standardowego MP4-20 z silnikiem V10 (bez ograniczenia mocy), za którego kierownicą zasiadł Pedro de la Rosa. Hiszpan uzyskał oczywiście zdecydowanie najlepszy czas dnia, jednak jego przewaga nad najszybszym kierowcą z silnikiem V8 nie okazała się aż tak duża, jak można się było spodziewać (niespełna dwie sekundy). O ile de la Rosa skupił się dzisiaj na testowaniu opon Michelin, o tyle drugi kierowca testowy stajni z Woking, Alex Wurz, kontynuował testy silnika V8 w odbudowanym po porannej kraksie w czwartek przejściowym bolidzie. Austriak uplasował się na dziewiątej pozycji, a jego strata do de la Rosy wyniosła blisko trzy sekundy.
Drugi czas uzyskał najmłodszy uczestnik dzisiejszych testów, Nico Rosberg, demonstrując tym samym całkiem przyzwoite osiągi silnika Cosworth V8 i opon Bridgestone. Aktywność Niemca ograniczyły jednak problemy techniczne, przez które przejechał on zaledwie 24 okrążenia. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, okazał się wolniejszy od swojego partnera o ponad pół sekundy, co dało mu piątą pozycję.
Najbardziej aktywnymi uczestnikami piątkowych testów byli tymczasem reprezentanci Hondy, Jenson Button i Anthony Davidson, którzy uplasowali się odpowiednio na 3 i 10 pozycji. Liczba przejechanych jednego dnia okrążeń (ponad 220) bardzo dobrze świadczy o niezawodności nowych jednostek napędowych Hondy V8. Czasy uzyskiwane w tym tygodniu przez Buttona także są niczego sobie, a więc stajnia z Brackley może być jak najbardziej zadowolona z dotychczasowych przygotowań do sezonu 2006. Dla Hondy był to ostatni dzień testów w tym tygodniu. Zespół powróci jednak na tor Jerez w przyszłym tygodniu.
Zbyt wielu powodów do narzekań nie ma także Toyota, która w tym tygodniu przeprowadza drugą serię testów nowego bolidu TF106. Japońską stajnię w piątek reprezentowali Jarno Trulli i kierowca testowy Ricardo Zonta (Brazylijczyk zastąpił dzisiaj Ryana Briscoe). Obaj kierowcy uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, a rozdzieliła ich różnica niespełna 0.2 sekundy.
Drugi dzień testów na torze Jerez dla zespołu BMW Sauber ponownie rozpoczął się od problemów technicznych. Tym razem nawaliła hydraulika, jednakże usterkę udało się dosyć szybko usunąć i reszta dnia była już całkiem udana dla stajni z Hinwil. Jacques Villeneuve tym razem uzyskał siódmy czas dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy z silnikiem V8 (Rosberg) wyniosła niespełna 0.7 sekundy. Kanadyjczyk był szczególnie zadowolony z szybkości przejściowego bolidu C24B na dłuższych dystansach. Łącznie mistrz świata z 1997 roku przejechał dzisiaj 86 okrążeń.
Zespół MF1 Racing podczas trzeciego dnia testów na torze Jerez korzystał z dwóch standardowych wersji bolidów EJ15B wyposażonych w silniki V10 z ograniczeniem mocy. Za ich kierownicami zasiedli główni kierowcy stajni z Silverstone na sezon 2006 (jeśli wierzyć liście startowej opublikowanej przez FIA), Christijan Albers i czekający cały czas na oficjalne potwierdzenie podpisania kontraktu najlepszy debiutant z zeszłego sezonu, Tiago Monteiro. Obaj kierowcy dzisiejsze testy ukończyli odpowiednio na 8 i 11 pozycji, przy czym tylko Albers zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy.
Ostatnimi uczestnikami trzeciego dnia testów byli Marc Gene i David Coulthard. Gene kontynuował przerwane wczoraj po wypadku Luki Badoera testy silnika V8 za kierownicą zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu Ferrari, natomiast Coulthard ponownie zasiadł w tegorocznym bolidzie Red Bull wyposażonym jeszcze w silnik Cosworth V10 z ograniczeniem mocy. Stajnia z Milton Keynes zakończyła dzisiaj ostatnią serię testów w tym roku, chociaż planuje jeszcze zaliczyć przed świętami pierwszą jazdę próbną przyszłorocznego bolidu RB2, która odbędzie się to najprawdopodobniej za zamkniętymi drzwiami.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Drugi czas uzyskał najmłodszy uczestnik dzisiejszych testów, Nico Rosberg, demonstrując tym samym całkiem przyzwoite osiągi silnika Cosworth V8 i opon Bridgestone. Aktywność Niemca ograniczyły jednak problemy techniczne, przez które przejechał on zaledwie 24 okrążenia. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, okazał się wolniejszy od swojego partnera o ponad pół sekundy, co dało mu piątą pozycję.
Najbardziej aktywnymi uczestnikami piątkowych testów byli tymczasem reprezentanci Hondy, Jenson Button i Anthony Davidson, którzy uplasowali się odpowiednio na 3 i 10 pozycji. Liczba przejechanych jednego dnia okrążeń (ponad 220) bardzo dobrze świadczy o niezawodności nowych jednostek napędowych Hondy V8. Czasy uzyskiwane w tym tygodniu przez Buttona także są niczego sobie, a więc stajnia z Brackley może być jak najbardziej zadowolona z dotychczasowych przygotowań do sezonu 2006. Dla Hondy był to ostatni dzień testów w tym tygodniu. Zespół powróci jednak na tor Jerez w przyszłym tygodniu.
Zbyt wielu powodów do narzekań nie ma także Toyota, która w tym tygodniu przeprowadza drugą serię testów nowego bolidu TF106. Japońską stajnię w piątek reprezentowali Jarno Trulli i kierowca testowy Ricardo Zonta (Brazylijczyk zastąpił dzisiaj Ryana Briscoe). Obaj kierowcy uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, a rozdzieliła ich różnica niespełna 0.2 sekundy.
Drugi dzień testów na torze Jerez dla zespołu BMW Sauber ponownie rozpoczął się od problemów technicznych. Tym razem nawaliła hydraulika, jednakże usterkę udało się dosyć szybko usunąć i reszta dnia była już całkiem udana dla stajni z Hinwil. Jacques Villeneuve tym razem uzyskał siódmy czas dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy z silnikiem V8 (Rosberg) wyniosła niespełna 0.7 sekundy. Kanadyjczyk był szczególnie zadowolony z szybkości przejściowego bolidu C24B na dłuższych dystansach. Łącznie mistrz świata z 1997 roku przejechał dzisiaj 86 okrążeń.
Zespół MF1 Racing podczas trzeciego dnia testów na torze Jerez korzystał z dwóch standardowych wersji bolidów EJ15B wyposażonych w silniki V10 z ograniczeniem mocy. Za ich kierownicami zasiedli główni kierowcy stajni z Silverstone na sezon 2006 (jeśli wierzyć liście startowej opublikowanej przez FIA), Christijan Albers i czekający cały czas na oficjalne potwierdzenie podpisania kontraktu najlepszy debiutant z zeszłego sezonu, Tiago Monteiro. Obaj kierowcy dzisiejsze testy ukończyli odpowiednio na 8 i 11 pozycji, przy czym tylko Albers zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy.
Ostatnimi uczestnikami trzeciego dnia testów byli Marc Gene i David Coulthard. Gene kontynuował przerwane wczoraj po wypadku Luki Badoera testy silnika V8 za kierownicą zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu Ferrari, natomiast Coulthard ponownie zasiadł w tegorocznym bolidzie Red Bull wyposażonym jeszcze w silnik Cosworth V10 z ograniczeniem mocy. Stajnia z Milton Keynes zakończyła dzisiaj ostatnią serię testów w tym roku, chociaż planuje jeszcze zaliczyć przed świętami pierwszą jazdę próbną przyszłorocznego bolidu RB2, która odbędzie się to najprawdopodobniej za zamkniętymi drzwiami.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez | ||||||
Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:17.303 | 77 | |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:19.174 | 24 |
1 | Jenson Button | Honda | 078 V8 | mic | 1:19.365 | 122 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.670 | 89 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:19.684 | 55 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.859 | 60 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | C24B V8 | mic | 1:19.864 | 86 |
1 | Christijan Albers | MF1 Toyota | EJ15B V10 | bri | 1:19.952 | 70 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | MP4-20B V8 | mic | 1:20.105 | 70 |
1 | Anthony Davidson | Honda | 078 V8 | mic | 1:20.106 | 102 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | EJ15B V10 | bri | 1:20.313 | 70 |
1 | Marc Gene | Ferrari | F2004M V8 | bri | 1:20.981 | 79 |
1 | David Coulthard | RBR Cosworth | RB1 V10 | mic | 1:21.114 | 104 |
KOMENTARZE