GP Niemiec: Pierwszy trening dla Nico Rosberga

Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na Hockenheimringu.
18.07.1411:31
Nataniel Piórkowski
6313wyświetlenia

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Niemiec. Prócz kierowcy Mercedesa, w czołowej trócje znaleźli się jeszcze Hamilton i Alonso.

Sesja rozpoczęła się i przebiegała w idealnych warunkach pogodowych. Jako pierwsza aleję serwisową opuściła Susie Wolff. Zawodniczka Williamsa już po kilku zakrętach zgłosiła jednak problemy z przekładnią i w ślimaczym tempie, korzystając prawdopodobnie wyłącznie z pierwszego biegu wróciła do swego garażu. Pozostali kierowcy w spokoju ukończyli swoje okrążenia instalacyjne.

Po kilku minutach ciszę na torze przełamał wyjazd Marcusa Ericssona, który jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie odnotowując 1:28,480s. Tymczasem w garażu Williamsa trwały wytężone prace mechaników zajmujących się bolidem Wolff. Ostatecznie nie potrwały one długo - okazało się że awarii uległ wyłącznie sensor, a Brytyjka szybko powróciła do pełnienia swych obowiązków. W międzyczasie drugi z kierowców Williamsa - Felipe Massa przesunął się na drugie miejsce za Kevina Magnussena.

Około dwadzieścia pięć minut po starcie treningu na pierwsze miejsce w tabeli wysunął się Nico Rosberg. Niedługo po tym na drugą lokatę wskoczył drugi z niemieckich kierowców - Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull tracił do lidera mistrzostw zaledwie 0,42s. Czas okrążenia mógł poprawić Lewis Hamilton, jednak Brytyjczyk popełnił błąd blokując koła i wyjeżdżając na pobocze ósmego zakrętu. Po pół godzinie jazd, Ferrari wykryło w bolidzie Kimiego Raikkonena usterkę techniczną.

W dole stawki o poprawę czasów okrążeń walczyli kierowcy Caterhama i Marussi. Nie dziwił więc błąd Kobayashiego, który źle ocenił swoją prędkość na dojeździe do pierwszego zakrętu i musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze. W tym samym czasie w garażu Mercedesa Hamilton prowadził rozmowę z szefem działu sportów motorowych koncernu ze Stuttgartu - Toto Wolffem. Na półmetku sesji najlepszym czasem okrążenia mógł pochwalić się Sebastian Vettel. Red Bull, unikający problemów technicznych przejeżdżał w spokoju kolejne okrążenia.

Bliżej godziny jedenastej w czołówce doszło do poważnych przetasowań. Najpierw na pozycję lidera przesunął się Daniel Ricciardo z czasem 1:19,697s, by chwilę później ustąpić Buttonowi i Rosbergowi - Niemiec wykręcił rezultat 1:19,276s, a następnie zszedł do granicy 1:19,131s. Swój wynik poprawił także Hamilton, jednak pozwoliło mu to tylko na piastowanie drugiego miejsca.

Ferrari uporało się z problemami Raikkonena i Fin powrócił na tor. Po godzinie jazdy duet Ferrari zajmował pozycje czwartą (Alonso) i ósmą (wspomniany Raikkonen). Z kolei Hamilton nie ustawał w staraniach o awans na pierwsze miejsce. Mistrz świata z 2008 roku usłyszał od swego inżyniera, że aby tego dokonać potrzebuje tylko złożyć dobre okrążenie. Dwójkę kierowców Srebrnych Strzał dzieliło 0,065s. Trzydzieści minut przed końcem sesji Susie Wolff zajmowała szesnaste miejsce tracąc nieco ponad dwie dziesiętne do zajmującego w tym czasie dziesiąte miejsce Massy.

Na około piętnaście minut przed końcem sesji, na torze znajdowali się tylko Ricciardo, Button oraz Kwiat. Rosjanin zajmował dziewiąte miejsce tracąc jedną dziesiętną sekundy do ósmego Raikkonena i wyprzedzając zespołowego kolegę - Jeana-Erica Vergne o 0,376s. Francuz okupował dwunastą pozycję przed duetem Sahara Force India: Nico Hulkenbergiem i Sergio Perezem. Akcji na torze przybyło w ostatnich minutach. Chociaż Hamilton zgłosił problemy z silnikiem (były kierowca McLarena narzekał na niską moc w początkowych stadiach przyspieszania), ale po chwili ponownie pojawił się na torze.

Na kolejny ciężki weekend przygotowywali się kierowcy Lotusa. Pomimo przywiezienia do Niemiec kilku poprawek, w tym zmodyfikowanego tylnego skrzydła, Romain Grosjean i Pastor Maldonado zajmowali odpowiednio siedemnaste i osiemnaste miejsce, wyprzedzając jedynie bolidy Marussi i Caterhama. Z lepszej strony prezentował się Sauber: Adrian Sutil utrzymywał się na dziesiątym miejscu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:19,13120
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:19,1960,0650,06516
3Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:19,4230,2920,22713
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:19,6970,5660,27419
5Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:19,8330,7020,13616
6Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:20,0970,9660,26421
7Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:20,1050,9740,00822
8Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:20,2101,0790,10516
9Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:20,3371,2060,12718
10Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:20,5051,3740,16812
11Felipe Massa (19)Williams FW36 1:20,5421,4110,03715
12Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:20,5861,4550,04413
13Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:20,5921,4610,00618
14Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:20,5981,4670,00615
15Susie Wolff (41)Williams FW36 1:20,7691,6380,17113
16Giedo van der Garde (36)Sauber C33 1:20,7821,6510,01314
17Romain Grosjean (8)Lotus E221:21,6032,4720,82112
18Pastor Maldonado (13)Lotus E221:21,8542,7230,25120
19Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:22,5723,4410,71819
20Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:22,9823,8510,41015
21Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:23,2564,1250,27422
22Max Chilton (4)Marussia MR03 1:23,2994,1680,04321
107% najlepszego czasu: 1:24,670

KOMENTARZE

5
Kamikadze2000
18.07.2014 05:44
Może dlatego, że karierę kierowcy wyścigowego zawdzięcza niemieckiej nacji?? Kubica swoją drogą mógł jeździć pod flagą Włoch - więcej zawdzięczał temu krajowi, niż Polsce. Poza tym matka Nico jest Niemką. IMHO wolałbym go widzieć z fińską lub monakijską flagą - za dużo Szkopów... ;)
Dorel
18.07.2014 05:21
Czemu Nico ma niemiecką flagę na kasku skoro jest Finem z Monako??
ENDR
18.07.2014 11:41
[quote="Mariusz"]Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren. [/quote] ... czyli jak przez cały sezon.
Aeromis
18.07.2014 10:09
Najciekawsze co widzę, to miejsce 4 i 16 dzieli jedynie 1,085 sek, tłok jakiego chyba jeszcze nie było. Na pewno byłoby ciekawie gdyby to się utrzymało. Jeśli tylko Williamsy wrócą na wysokie pozycje (przed McLarenem) to kolejność zupełnie normalna, żadnych pozytywów i negatywów dla nikogo. edycja: Chociaż KOB całkiem wyraźnie przed BIA, interesujące biorąc pod uwagę zmiany jakie doszły w zespole, oraz zapowiadane poprawki. Pewnie nic z tego nie wyjdzie, no ale..
Mariusz
18.07.2014 09:53
Susie Wolff jedynie 0,227 sek gorszy czas niż Felipe Massa w praktycznie takim samym samochodzie i przy niemalże identycznej ilości przejechanych okrążeń! Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren. Szkoda tylko, że Lotus znowu w tyle stawki...