GP Niemiec: Pierwszy trening dla Nico Rosberga
Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na Hockenheimringu.
18.07.1411:31
6313wyświetlenia
Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Niemiec. Prócz kierowcy Mercedesa, w czołowej trócje znaleźli się jeszcze Hamilton i Alonso.
Sesja rozpoczęła się i przebiegała w idealnych warunkach pogodowych. Jako pierwsza aleję serwisową opuściła Susie Wolff. Zawodniczka Williamsa już po kilku zakrętach zgłosiła jednak problemy z przekładnią i w ślimaczym tempie, korzystając prawdopodobnie wyłącznie z pierwszego biegu wróciła do swego garażu. Pozostali kierowcy w spokoju ukończyli swoje okrążenia instalacyjne.
Po kilku minutach ciszę na torze przełamał wyjazd Marcusa Ericssona, który jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie odnotowując 1:28,480s. Tymczasem w garażu Williamsa trwały wytężone prace mechaników zajmujących się bolidem Wolff. Ostatecznie nie potrwały one długo - okazało się że awarii uległ wyłącznie sensor, a Brytyjka szybko powróciła do pełnienia swych obowiązków. W międzyczasie drugi z kierowców Williamsa - Felipe Massa przesunął się na drugie miejsce za Kevina Magnussena.
Około dwadzieścia pięć minut po starcie treningu na pierwsze miejsce w tabeli wysunął się Nico Rosberg. Niedługo po tym na drugą lokatę wskoczył drugi z niemieckich kierowców - Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull tracił do lidera mistrzostw zaledwie 0,42s. Czas okrążenia mógł poprawić Lewis Hamilton, jednak Brytyjczyk popełnił błąd blokując koła i wyjeżdżając na pobocze ósmego zakrętu. Po pół godzinie jazd, Ferrari wykryło w bolidzie Kimiego Raikkonena usterkę techniczną.
W dole stawki o poprawę czasów okrążeń walczyli kierowcy Caterhama i Marussi. Nie dziwił więc błąd Kobayashiego, który źle ocenił swoją prędkość na dojeździe do pierwszego zakrętu i musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze. W tym samym czasie w garażu Mercedesa Hamilton prowadził rozmowę z szefem działu sportów motorowych koncernu ze Stuttgartu - Toto Wolffem. Na półmetku sesji najlepszym czasem okrążenia mógł pochwalić się Sebastian Vettel. Red Bull, unikający problemów technicznych przejeżdżał w spokoju kolejne okrążenia.
Bliżej godziny jedenastej w czołówce doszło do poważnych przetasowań. Najpierw na pozycję lidera przesunął się Daniel Ricciardo z czasem 1:19,697s, by chwilę później ustąpić Buttonowi i Rosbergowi - Niemiec wykręcił rezultat 1:19,276s, a następnie zszedł do granicy 1:19,131s. Swój wynik poprawił także Hamilton, jednak pozwoliło mu to tylko na piastowanie drugiego miejsca.
Ferrari uporało się z problemami Raikkonena i Fin powrócił na tor. Po godzinie jazdy duet Ferrari zajmował pozycje czwartą (Alonso) i ósmą (wspomniany Raikkonen). Z kolei Hamilton nie ustawał w staraniach o awans na pierwsze miejsce. Mistrz świata z 2008 roku usłyszał od swego inżyniera, że aby tego dokonać potrzebuje tylko złożyć dobre okrążenie. Dwójkę kierowców Srebrnych Strzał dzieliło 0,065s. Trzydzieści minut przed końcem sesji Susie Wolff zajmowała szesnaste miejsce tracąc nieco ponad dwie dziesiętne do zajmującego w tym czasie dziesiąte miejsce Massy.
Na około piętnaście minut przed końcem sesji, na torze znajdowali się tylko Ricciardo, Button oraz Kwiat. Rosjanin zajmował dziewiąte miejsce tracąc jedną dziesiętną sekundy do ósmego Raikkonena i wyprzedzając zespołowego kolegę - Jeana-Erica Vergne o 0,376s. Francuz okupował dwunastą pozycję przed duetem Sahara Force India: Nico Hulkenbergiem i Sergio Perezem. Akcji na torze przybyło w ostatnich minutach. Chociaż Hamilton zgłosił problemy z silnikiem (były kierowca McLarena narzekał na niską moc w początkowych stadiach przyspieszania), ale po chwili ponownie pojawił się na torze.
Na kolejny ciężki weekend przygotowywali się kierowcy Lotusa. Pomimo przywiezienia do Niemiec kilku poprawek, w tym zmodyfikowanego tylnego skrzydła, Romain Grosjean i Pastor Maldonado zajmowali odpowiednio siedemnaste i osiemnaste miejsce, wyprzedzając jedynie bolidy Marussi i Caterhama. Z lepszej strony prezentował się Sauber: Adrian Sutil utrzymywał się na dziesiątym miejscu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:19,131 | 20 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:19,196 | 0,065 | 0,065 | 16 | |
3 | Fernando Alonso (14) | Ferrari F14 T | 1:19,423 | 0,292 | 0,227 | 13 | |
4 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB10 | 1:19,697 | 0,566 | 0,274 | 19 | |
5 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-29 | 1:19,833 | 0,702 | 0,136 | 16 | |
6 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB10 | 1:20,097 | 0,966 | 0,264 | 21 | |
7 | Kevin Magnussen (20) | McLaren MP4-29 | 1:20,105 | 0,974 | 0,008 | 22 | |
8 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari F14 T | 1:20,210 | 1,079 | 0,105 | 16 | |
9 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR9 | 1:20,337 | 1,206 | 0,127 | 18 | |
10 | Adrian Sutil (99) | Sauber C33 | 1:20,505 | 1,374 | 0,168 | 12 | |
11 | Felipe Massa (19) | Williams FW36 | 1:20,542 | 1,411 | 0,037 | 15 | |
12 | Jean-Eric Vergne (25) | Toro Rosso STR9 | 1:20,586 | 1,455 | 0,044 | 13 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM07 | 1:20,592 | 1,461 | 0,006 | 18 | |
14 | Sergio Perez (11) | Force India VJM07 | 1:20,598 | 1,467 | 0,006 | 15 | |
15 | Susie Wolff (41) | Williams FW36 | 1:20,769 | 1,638 | 0,171 | 13 | |
16 | Giedo van der Garde (36) | Sauber C33 | 1:20,782 | 1,651 | 0,013 | 14 | |
17 | Romain Grosjean (8) | Lotus E22 | 1:21,603 | 2,472 | 0,821 | 12 | |
18 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E22 | 1:21,854 | 2,723 | 0,251 | 20 | |
19 | Kamui Kobayashi (10) | Caterham CT05 | 1:22,572 | 3,441 | 0,718 | 19 | |
20 | Jules Bianchi (17) | Marussia MR03 | 1:22,982 | 3,851 | 0,410 | 15 | |
21 | Marcus Ericsson (9) | Caterham CT05 | 1:23,256 | 4,125 | 0,274 | 22 | |
22 | Max Chilton (4) | Marussia MR03 | 1:23,299 | 4,168 | 0,043 | 21 |
107% najlepszego czasu: 1:24,670
KOMENTARZE