GP Niemiec: Lewis Hamilton najszybszy w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na Hockenheimringu.
18.07.1415:34
Nataniel Piórkowski
6176wyświetlenia

Lewis Hamilton broniący barw Mercedesa zakończył popołudniowe zajęcia na torze Hockenheim z najlepszym czasem okrążenia, uzyskując rezultat lepszy od drugiego w tabeli Nico Rosberga i trzeciego Daniela Ricciardo.

Pierwszy na torze pojawił się Marcus Ericsson, a wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Caterhama - Kamui Kobayashi. Szwed niedługo cieszył się jazdą po kilku minutach zatrzymał swój bolid na dojeździe do drugiego zakrętu z powodu problemów z ciśnieniem paliwa. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie żółtych flag i dezaktywację DRS w strefie na prostej za pierwszym zakrętem. Po dwóch minutach porządkowi ściągnęli samochód poza tor, a kierowcy powrócili do pracy.

Pierwsze pomiarowe okrążenie podczas popołudniowej sesji przejechał Kevin Magnussen. Duńczyk wykręcił 1:21,227s. Wkrótce na drugie miejsce awansował drugi zawodnik McLarena - Jenson Button. Niedługo później na czoło wysunął się Kimi Raikkonen. Pomimo kilku zblokowań kół Fin zdołał zejść do poziomu 1:20,263s. Po piętnastu minutach na pierwszej lokacie znajdował się już jednak najszybszy przed południem Nico Rosberg (1:19,729s). Za Niemcem plasowali się Hamilton i Massa.

Podczas gdy większość kierowców wróciła do garażów po pierwszych przejazdach, na torze szybkim tempem podążał Fernando Alonso. Po skończeniu okrążenia dwukrotny mistrz świata awansował na piąte miejsce. Po pół godzinie ekipa Force India założyła do bolidu Hulkenberga zestaw supermiękkiego ogumienia - ruch ten zbiegł się jednak z wywieszeniem żółtej flagi. Winnym był temu samochód Kobayashiego, który stanął w płomieniach na poboczu toru sygnalizując zespołowi awarię hamulców. Japończyk z dużą troską prowadził akcję dogaszania ognia tlącego się w tylnych partiach CT04, nie tylko instruując porządkowych, ale także samemu obsługując gaśnicę.

Na opcjonalnej mieszance z garażu Mercedesa wyjechał Nico Rosberg. Na pierwszym pomiarowym kółku Niemiec popełnił błąd, ale na kolejnym poprawił swój czas. Nie wystarczyło to jednak do poprawienia rezultatu lidera - Hamiltona, który w międzyczasie ustanowił rezultat o 0,024s lepszy. Trzecie miejsce należało do Ricciardo, a czwarte okupował Kimi Raikkonen wyprzedzający Magnussena i Massę. Fernando Alonso plasował się na dziewiątej lokacie przed Bottasem.

Tradycyjnie krótko po osiągnięciu półmetka sesji zespoły zaczęły skupiać się na dłuższych przejazdach. Podczas gdy Mercedes trenował starty z końca alei serwisowej, na torze ponownie pojawił się Ericsson, na którym po awarii bolidu Kobayashiego ciążyła wyłączna odpowiedzialność za zebranie danych. Biorąc pod uwagę wysokie temperatury panujące na torze (nawierzchnia rozgrzana do prawie sześćdziesięciu stopni Celsjusza) i zbliżone prognozy na resztę weekendu, istotnym elementem zajęć było porównywanie osiągów obu najbardziej miękkich, dostępnych w portfolio Pirelli mieszanek ogumienia.

Do drobnego zamieszania doszło przed garażem Srebrnych Strzał, gdy zjeżdżający do boksów Rosberg trafił na stanowisku serwisowym na Hamiltona. Niemiec zatrzymał swój bolid zaraz za nim, a z przegrzewających się hamulców zaczął unosić się dym. Z kolei podczas wymiany ogumienia na stanowisku Lotusa z podnośnika zsunął się bolid Pastora Maldonado. Analizując czasy okrążeń, kierowcy Mercedesa - faworyci do zwycięstwa w niedzielnym wyścigu - prezentowali na swoich długich przejazdach porównywalne tempo. Ostatnie minuty sesji przebiegały w absolutnym spokoju. W boksach spędził je tylko Kwiat oraz co zrozumiałe Kobayashi.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho[/i]

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:18,34138
2Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:18,3650,0240,02439
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:18,4430,1020,07835
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:18,8870,5460,44438
5Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:18,9600,6190,07340
6Felipe Massa (19)Williams FW36 1:19,0240,6830,06436
7Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:19,2210,8800,19740
8Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:19,2480,9070,02735
9Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:19,3290,9880,08132
10Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:19,3851,0440,05634
11Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:19,4171,0760,03241
12Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:19,4521,1110,03527
13Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:19,5811,2400,12928
14Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:19,5931,2520,01232
15Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:19,7601,4190,16732
16Pastor Maldonado (13)Lotus E221:20,1581,8170,39835
17Romain Grosjean (8)Lotus E221:20,3582,0170,20035
18Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:20,5042,1630,14640
19Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:21,3282,9870,82431
20Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:21,8703,5290,54221
21Max Chilton (4)Marussia MR03 1:21,8983,5570,02828
22Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:23,7285,3871,83012
107% najlepszego czasu: 1:23,824

KOMENTARZE

3
Driver X
18.07.2014 06:26
Jakby usunęli przyrodzenia na nosach i dali silniki V8 2.4l/V10 3.0l to byłoby nieźle. :D A żeby nie odbiegać od tematu, to : Po zakazaniu FRIC Red Bulle się zbliżyły do Mercedesa.
marcin_114
18.07.2014 05:37
@Driver X O to nowa ekologiczna F1.
Driver X
18.07.2014 04:58
Kobayashi wolniejszy niż Jolyon Palmer. :c