FIA doprecyzowuje ograniczenia w komunikacji radiowej
Zespoły nie będą mogły podawać zakazanych danych na tablicach z pit wall
16.09.1422:22
1906wyświetlenia
FIA poinformowała zespoły, że zakaz przekazywania taktycznych informacji kierowcom obejmuje nie tylko komunikaty radiowe, ale również tablice pokazywane z pit wall.
Po wprowadzeniu nowego zakazu pojawiło się sporo wątpliwości, które teraz Federacja stara się wyjaśnić, aby nie było nieporozumień podczas GP Singapuru.
W poniedziałek FIA opublikowała notkę, w której dokładnie opisuje, co wolno, a czego nie wolno, dodając, że zakaz dotyczy również tablic pokazywanych zawodnikom. Ponadto pewne typy wiadomości będą jeszcze dozwolone na Marina Bay, aby zespoły mogły płynniej przejść do nowej sytuacji. Przed kolejnym wyścigiem najpewniej zespoły spotkają się z przedstawicielami Federacji, aby ostatecznie wyjaśnić wszelkie sporne kwestie.
Dozwolone przekazy
Upewnienie się, że kierowca usłyszał wiadomość
Dokładny czas okrążenia lub sektora
Dokładny czas okrążenia przeciwnika
Strata/przewaga nad rywalem podczas treningu lub wyścigu
Komunikaty w stylu "podkręć tempo" lub "ścigasz się z..."
Ostrzeżenia o tłoku na torze w treningach i wyścigu
Różnice między autami w kwalifikacjach, aby pomóc kierowcy w ustawieniu się na torze
Ostrzeżenia o przebitych oponach
Opony na kolejny pit stop
Liczba okrążeń rywala na danym komplecie opon w wyścigu
Mieszanka opon przeciwnika
Informacje o potencjalnych problemach u przeciwnika podczas wyścigu
Informacje o możliwej strategii przeciwnika
Informacje dotyczące żółtych flag, neutralizacji i innych kwestii związanych z bezpieczeństwem.
Zakazane przekazy
Dokładny czas sektora przeciwnika oraz informacje gdzie jest on szybszy, a gdzie wolniejszy
Ustawienia jednostki napędowej i skrzyni biegów
"Uczenie" biegów, dzięki czemu jednostka sterująca zapamiętuje ich wzajemną pozycję do bezstopniowej zmiany przełożeń (od GP Japonii)
Wykorzystanie baterii celem lepszych osiągów
Ustawienia przepływu paliwa (chyba, że poprosi o to kontrola wyścigu)
Informacje o oszczędzaniu paliwa i ustawieniach dyferencjału
Informacje o ciśnieniu i temperaturze opon (od GP Japonii)
Mapy silnika na start i podczas pit stopów
Ustawienia sprzęgła
Informacje o dogrzewaniu opon przed startem
Informacje o balansie hamulców i ustawieniach elektronicznego systemu hamowania
Ostrzeżenia o zużyciu hamulców i ich temperaturze (od GP Japonii)
Polecenia przywrócenia domyślnych ustawień
Odpowiadania na bezpośrednie pytania kierowcy typu "Czy używam właściwych map?"
Zakodowane wiadomości
KOMENTARZE