Renault zamierza przemyśleć swoje zaangażowanie w Formułę 1

Nie jest wykluczone, że francuski producent przywróci fabryczny zespół
20.02.1516:52
Mateusz Szymkiewicz
1880wyświetlenia

Renault zamierza przemyśleć swoje zaangażowanie w Formułę 1, nie wykluczając, że przywróci fabryczny zespół.

Francuski producent po nieudanym sezonie 2014 utracił dwóch klientów, a mianowicie Lotusa, który postanowił rozpocząć współpracę z Mercedesem, a także Caterhama mającego problemy finansowe i obecnie znajdującego się w stanie likwidacji. Z tego też powodu jednym partnerem Renault są dwie ekipy Red Bulla i jak przyznał Cyril Abiteboul, długoterminowe ambicje koncernu sięgają dużo dalej, nie wykluczając, że przywróci on do F1 fabryczny zespół.

Jesteśmy tu [w Formule 1] z powodów marketingowych. Dlatego też powinniśmy pod tym względem przemyśleć pewne kwestie i wykonać je nieco inaczej, więc nasze umysły pozostają otwarte. Nie obnosimy się z naszym ego. Naszym priorytetem jest wysłanie marketingowych wiadomości po jak najlepszej cenie - powiedział Abiteboul z Renault Sport F1.

Jeżeli spojrzymy na 2014 rok, to był on dla nas bardzo drogi. Przeszliśmy z czterech klientów, którzy składali się z naprawdę dobrych ekip - biorąc również pod uwagę dobre relacje z Enstone - do zaledwie dwóch, którzy są w dodatku pod kontrolą Red Bulla. To oznacza, iż obecnie współpracujemy z tylko jednym producentem, a naszym celem jest zadowolenie go. Mimo to znaleźliśmy się w sytuacji, w której jesteśmy zależni tylko od Red Bulla. Czy to jest dobre dla Renault? To pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie mówię tak, ale nie mówię też nie. W tym momencie mamy z nimi dobre relacje.

Jak podaje Autosport, były dyrektor techniczny Mercedesa - Bob Bell, a także szef fabrycznej ekipy Renault pod koniec sezonu 2009, obecnie pomaga francuskiemu producentowi w rozważaniu nowych możliwości. Abiteboul postanowił jednak podkreślić, iż Bell nie będzie zaangażowany w prace nad silnikiem. Bob to fantastyczna osoba i znamy go od czasów naszej ekipy Formuły 1. Mimo to nie jest on częścią naszego zespołu odpowiedzialnego za silniki, to mogę obiecać, więc jak na razie nie przewidujemy jego zaangażowania w ten dział.

Francuz poproszony o sprecyzowanie przyszłej roli Bella, odpowiedział: Świat jest pełen możliwości, a przyszłość to niewiadoma. Wszystko się dopiero okaże.

KOMENTARZE

9
RY2N
21.02.2015 07:02
@publius Piech chyba czeka aż Bernie odejdzie bo panowie się podobno nie lubią
enstone
20.02.2015 09:40
@publius Dźwignie kierunkowskazów już mniej, ale za to okrągły przełącznik świateł który powstał w 1996 roku, gdy wchodził Passat B5 jest dostępny do dzisiaj i wcale się mocno nie różni od tych w nowych Audi czy VW :))
publius
20.02.2015 09:04
A skąd niby VW w F1? Słyszę o tym od 10 lat i nic. Gdyby chcięli to by już dawno byli. Szczególnie w momencie wejścia nowych silników. F1 jest dla nich zbyt zmienna a w VW bardz o ceni sobie stałość jak choćby dźwignie kierunkowskazów od skody fabii przez VW passata do Audi R8 od 15 lat są takie same :)
michal132
20.02.2015 07:58
do Lotusa na pewno nie powrócą przed wygaśnięciem mowy na silniki z Mercem, a jeżeli VW kupi RBR to Renault zostanie w czarnej du*ie bo racze VW zrobi własny silnik a Toro Rosso zapewne też przejdzie na VW i zostaną z pustymi rękoma
SirKamil
20.02.2015 06:33
Powrót Renault do Enstone to jedyna naprawdę sensowna opcja powrotu do konstrukcji podwozia. Pozorne alternatywy to FI i Sauber. Problem w tym, że Force India ma śladowe zaplecze, którego modernizacja do poziomi szczytowego, czyli np. fabryki w rodzaju Mercedesa, Williamsa, Lotusa i Red Bulla, to setki mln i kilka lat budowy oraz wdrażania urządzeń. Saubera trzeba wyposażyć tylko w symulator i zwerbować kilkaset osób, ale dla Francuzów szwajcarski grunt może być nieatrakcyjny z racji kosztów pracy, ograniczonych zasobów kadry w regionie i bariery językowej. Co do tematu, to... zerowe zaskoczenie. Pisałem o tym dużo i namiętnie. Renault powoli wychodzi bokiem praca z toksycznym RB.
oxiplegatz
20.02.2015 05:57
Tym niemniej obecny Lotus rozstał się już z silnikami Renault, więc odwrót w tej sprawie raczej nie jest możliwy.
enstone
20.02.2015 05:55
Renault nie ma już nic wspólnego z Enstone. Nie wierzę w żaden powrót jako zespół fabryczny, a klientów silnikowych stracili na własne życzenie (Lotus).
RY2N
20.02.2015 04:55
tak by było najlepiej
Masio
20.02.2015 04:00
[quote]Nie jest wykluczone, że francuski producent przywróci fabryczny zespół.[/quote] Oby tak zrobili. Wolałem gdy zespół z Enstone był fabrycznym teamem Renault a nie teraz, gdy używają nazwy Lotus a nic nie mają wspólnego z tym legendarnym Lotusem.