GP Monako: opony użyte w wyścigu

Na ulicach Księstwa przeważała strategia jednego pit stopu
24.05.1522:08
Paweł Zając
2604wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.RosbergSMuMn (37)1
2.VettelSMuMn (36)1
3.HamiltonSMuMn (38)SMu (65)2
4.KwiatSMuMn (28)1
5.RicciardoSMuMn (36)SMu (65)2
6.RäikkönenSMuMn (37)1
7.PerezSMuMn (36)SMu (64)2
8.ButtonSMnMn (35)SMu (64)2
9.NasrSMnMn (18)SMn (64)2
10.SainzSMuMn (12)1
11.HülkenbergMnSMn (1)Mn (31)2
12.GrosjeanSMnMn (17)1
13.EricssonSMnMn (14)SMn (38)SMu (69)3
14.BottasMnSMn (14)SMn (56)2
15.MassaSMnMn (1)SMu (39)SMu (62)3
16.MerhiMnSMn (35)1
17.StevensMnSMn (33)1
Niesklasyfikowani
VerstappenSMuMn (29)SMu (46)2
AlonsoMnSMn (32)1
MaldonadoSMu0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Tak jak wszystkich, mnie także zaskoczył ostatni pit stop - decydujący o losach wyścigu. To jednak nie zmienia faktu, że Lewis Hamilton przez cały weekend wykonał świetną pracę. Mamy kolejne potwierdzenie starej prawdy, która mówi, iż wyścig Formuły 1 kończy się dopiero w chwili wywieszenia flagi w biało-czarną szachownicę. Nico Rosberg musiał być z tego bardzo zadowolony! Długa neutralizacja w końcówce wyścigu oczywiście oznaczała, że przy restarcie ważne było utrzymanie temperatury opon. Ostatecznie byliśmy świadkami spektakularnego finiszu, a znakomita większość kierowców zastosowała przewidywaną przez nas strategię jednego pit stopu.