Informacja Pirelli po treningach przed GP Abu Zabi

Tradycyjnie duża ewolucja stanu nawierzchni podczas treningów na Yas Marina.
25.11.1621:33
Informacja prasowa
484wyświetlenia


Yas Marina, 25 listopada 2016 - Ewolucja nawierzchni toru Yas Marina była bardzo duża, zwłaszcza podczas pierwszego treningu. Za sprawą poprawiających się warunków wielu kierowców na twardszej mieszance uzyskało lepsze czasy niż na miększych oponach, z których korzystali w pierwszej fazie sesji. Jednak późnym popołudniem, podczas drugiego treningu rozgrywanego o porze podobnej do kwalifikacji i wyścigu, warunki na torze były już stabilne i na wszystkich mieszankach uzyskiwano reprezentatywne czasy.

Drugi trening rozpoczął się o 17:00 czasu lokalnego i temperatura w trakcie sesji spadła o trzy stopnie - o ponad dziesięć w porównaniu z pierwszym treningiem. Zgodnie z oczekiwaniami, najlepsze czasy uzyskiwano na ultramiękkiej mieszance. Lewis Hamilton z Mercedesa przejechał najszybsze okrążenie w czasie 1.40,861 - lepszym o ponad sekundę niż najlepszy czas z zeszłorocznej drugiej sesji (uzyskany na supermiękkiej mieszance).

Gładka nawierzchnia i zmieniające się warunki na torze sprawiły, że różnice w osiągach pomiędzy różnymi mieszankami były dość niewielkie w porównaniu z innymi obiektami. Na tym etapie różnica pomiędzy supermiękką i ultramiękką mieszanką wynosi około 0,8 sekundy. Zespoły wykonywały symulacje wyścigu i kwalifikacji, a dwóch kierowców Mercedesa przedzieliło zaledwie 0,079 sekundy.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Zgodnie z naszymi przewidywaniami, poziom zużycia i degradacji jest dość wysoki w przypadku najmiększych mieszanek, za sprawą dużych przeciążeń w osi wzdłużnej oraz wymagań dotyczących hamowania na tym torze. Jednak to zależy w dużej mierze od stanu nawierzchni, który zmieniał się przez cały dzień w ramach normalnej ewolucji oraz spadającej temperatury podczas drugiej sesji. To sprawia, że przy dobieraniu ustawień i strategii kierowcy gonią za ruchomym celem, więc w finale mistrzostw świata mamy do czynienia z dodatkowym wyzwaniem. Już dziś zaobserwowaliśmy, że na plan przygotowań w czasie treningów wpływ miał dobór kompletów opon dokonany przed wyścigiem przez poszczególnych kierowców - zdradzając pierwsze sygnały odnośnie strategii.

NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.42,869 miękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.43,243 ultramiękkie nowe
3. M. Verstappen (Red Bull) 1.43,297 miękkie nowe
Trening 2:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.40,861 ultramiękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.40,940 ultramiękkie nowe
3. S. Vettel (Ferrari) 1.41,130 ultramiękkie nowe

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.42,869
SUPERMIĘKKIE S. Perez (Force India) 1.44,155
ULTRAMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.43,051

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.42,294
SUPERMIĘKKIE K. Raikkonen (Ferrari) 1.42,257
ULTRAMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.40,861

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 28 okrążeń
SUPERMIĘKKIE V. Bottas (Williams) 22 okrążenia
ULTRAMIĘKKIE E. Gutierrez (Haas) 20 okrążeń

MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 21,5 psi (przód); 20,0 psi (tył)

FAKT DNIA PIRELLI
Dokładnie 15 lat temu jeżdżący na oponach Pirelli Richard Burns z ekipy Subaru zdobył podczas Rajdu Wielkiej Brytanii tytuł Rajdowego Mistrza Świata 2001. Cztery lata później przegrał walkę z guzem mózgu. Fundacja Richarda Burnsa, wspierana przez Pirelli, pomaga cierpiącym na choroby i urazy związane z mózgiem. Więcej informacji na stronie www.richardburnsfoundation.com

GOŚĆ W PADOKU
Król Juan Carlos I. Kibic motorsportu i przyjaciel rodziny Sainzów, były władca Hiszpanii odwiedził już wiele różnych Grand Prix.