Grand Prix Francji - zapowiedź - BMW Sauber

Ostatnie wyścigi pokazały, że forma niemiecko-szwajcarskiej ekipy cały czas wzrasta
12.07.0612:25
BMW Sauber / Proximus
1464wyświetlenia
Grand Prix Francji

14-16 lipca 2006 r.
Jedenasta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)

Zapowiedź


Monachium/Hinwil, 7 lipca 2006. Zespół BMW Sauber F1 nabiera rozpędu. Ostatnie wyścigi pokazały, że forma ekipy cały czas wzrasta, mimo nieukończenia przez oba BMW Saubery F1.06 wyścigu w Indianapolis. Podczas Grand Prix Francji zespół będzie się starał ponownie zakwalifikować w pierwszej dziesiątce i 16 lipca zdobyć kolejne punkty w wyścigu na Circuit de Nevers w Magny-Cours.

Po powrocie z USA zespół spędził trzy dni na testach na hiszpańskim torze Jerez. Obok kierowcy testowego i rezerwowego, Roberta Kubicy, w pracach wzięli udział Jacques Villeneuve i Sebastian Vettel, który niedawno ukończył 19 lat. Po salcie w Indianapolis Nick Heidfeld pozwolił odpocząć swoim mięśniom karku.

Nick Heidfeld:
"Zawsze lubiłem ścigać się w Magny-Cours. Wielu kierowcom ten tor nie odpowiada, po części ze względu na prowincjonalne położenie. Okolica jest bardzo malownicza, ale niestety nie bardzo mamy czas na zwiedzanie. Wokół znaleźć można wiele małych zameczków z pokojami do wynajęcia. Zawsze zatrzymuję się w jednym z nich, idyllicznym zameczku otoczonym prawdziwą fosą. To miejsce pełne uroku.

Sportowe wspomnienia z Magny-Cours też mam pozytywne - wygrywałem tu wyścigi w Formule 3 i Formule 3000. To wymagający tor, zwłaszcza dwie szykany. Są bardzo wąskie i wchodzi się w nie 'na ślepo'. Tor jest dość urozmaicony: są tu szybkie sekcje i dość wolne zakręty"
.

Jacques Villeneuve:
"W zeszłym roku Grand Prix Francji była jednym z naszych najlepszych wyścigów. Samochód jest teraz bardzo szybki, więc z niecierpliwością oczekuję wyścigu, w którym powinniśmy dobrze wypaść. Tor jest bardzo fajny i z reguły mamy tu interesujące wyścigi".

Robert Kubica:
"Dość dobrze znam tor Magny-Cours. To bardzo ładny obiekt. Ostatnio jeździłem tu w sezonie 2004 w Formule 3. Nigdy nie testowałem tu F1. Pierwszy i drugi zakręt są bardzo długie. Potem mamy szybką szykanę, nie mogę się doczekać przejechania jej bolidem Formuły 1. To niełatwy tor, ale spodziewam się, że dobrze mi na nim pójdzie, bo w Formule 3 jazda po nim bardzo mi się podobała. Wracamy do Europy, a ja jak zwykle zamierzam jak najlepiej wywiązać się ze swoich piątkowych obowiązków i zebrać jak najwięcej użytecznych danych dla Jacquesa i Nicka".

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Powrót z zerowym dorobkiem punktowym z Indianapolis nie był przyjemny. Mimo tego jesteśmy podbudowani dobrym wynikiem z kwalifikacji - po raz pierwszy udało nam się uzyskać pole startowe w trzeciej linii. Nasza forma w wyścigu również była niezła. To dobra podstawa przed Magny-Cours. Celem jest znów uzyskanie czasów kwalifikacyjnych w pierwszej dziesiątce i zdobycie punktów w wyścigu. Oba samochody otrzymają na ten wyścig nowe silniki BMW P86 - Jacques po defekcie z Indianapolis, a Nick i tak miał dostać nową jednostkę napędową.

Circuit de Nevers pod względem czasu jazdy z otwartą przepustnicą, prędkości maksymalnych oraz długości prostych plasuje się mniej więcej pośrodku wszystkich obiektów z kalendarza F1. Czasami podczas wyścigu jest tu bardzo gorąco. Wysoka temperatura w naturalny sposób stawia wysokie wymagania przed silnikami.

Z marketingowego punktu widzenia Magny-Cours to kompletne przeciwieństwo Monte Carlo. To wiejska okolica, gdzie bardzo trudno się dostać. Brakuje tu zdecydowanie blasku typowego dla innych torów. Tutaj można w pełni skupić się na sportowej stronie sportu i wyzwaniach na torze. Tutaj, w 2001 r., BMW zapewniło sobie pierwsze pole position po powrocie do Formuły 1"
.

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Magny-Cours to interesująca mieszanka wolnych i szybkich zakrętów. Przed nawrotem Adelaide kierowcy hamują z 300 km/h do 60 km/h, wolna jest również kombinacja prawy-lewy przed wyjazdem na prostą startową. Te zakręty wymagają dobrej trakcji, w przeciwieństwie do szybkich łuków w środkowej części toru. Wolne sekcje w dużym stopniu obciążają tylne opony, przez co przy doborze strategii zjazdów do boksu najważniejsze staje się przewidzenie zużycia ogumienia. Można tu jechać na dwa albo trzy zjazdy do boksu. Nawierzchnia toru jest bardzo równa i trzeba brać to pod uwagę przy ustawianiu parametrów bolidu. Z drugiej strony tor jest bardzo czuły na zmiany temperatury, przez co ustawienia, które przed południem są dobre, po południu już się nie sprawdzają. To prawdziwe wyzwanie dla inżynierów".

Fakty i liczby








Tor/DataCircuit de Nevers/16 lipca 2006
Czas startu (lokalny/GMT)14:00/12:00
Okrążenie/Długość wyścigu4,411 km/308,586 km (70 okrążeń)
Zwycięzca 2005Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:31:22,233
Pole position 2005Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:14,412
Najszybsze okrążenie 2005Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes), 1:16,423
Rekord toruMichael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:15,377 (2004)


&,../tory/magny-cours.jpg,,

KierowcaNick HeidfeldJacques VilleneuveRobert Kubica
Data urodzin10.05.197709.04.197107.12.1984
Miejsce urodzinMönchengladbach/NiemcySt-Jean-sur-Richelieu/
Quebec, Kanada
Kraków/Polska
NarodowośćNiemiecKanadyjczykPolak
ZamieszkałyStäfa, SzwajcariaVillars, SzwajcariaKraków, Polska
Stan cywilnyDziewczyna Patricia Papen,
córka Juni
Żonaty z JohannąKawaler
Wzrost164 cm171 cm184 cm
Waga59 kg67 kg73 kg
Debiut w F12000, Melbourne1996, Melbourne-
Starty w GP108162-
Udział w GP110163-
Pole position113-
Wygrane-11-
Miejsca na podium423-
Najszybsze okrążenia-9-
Najlepsze miejsce
 w mistrzostwach
81997 mistrz świata
(Williams Renault)
-
Zdobyte punkty68235-
Punkty w sezonie 2006127-












KierowcaNick HeidfeldJacques Villeneuve
KwalifikacjeWyścigPunktyKwalifikacjeWyścigPunkty
GP Bahrajnu10.12.-11.nie ukończył-
GP Malezji15.nie ukończył-14.7.2
GP Australii8.4.59.6.3
GP San Marino15.13.-12.12.-
GP Europy15.10.-9.8.1
GP Hiszpanii10.8.114.12.-
GP Monako16.7.215.14.-
GP Wlk. Brytanii9.7.210.8.1
GP Kanady13.7.211.nie ukończył-
GP USA10.nie ukończył-6.nie ukończył-


Po dziesięciu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 19. punktami na koncie.

Historia toru

Magny-Cours leży w połowie drogi pomiędzy Paryżem i Lyonem, 15 km od miasta Nevers, należącego do Departamentu Nievre w zachodniej Burgundii. Znajduje się tam niewielkie lotnisko, na którym lądują prywatne lub czarterowe samoloty wykorzystywane przez zespoły i kierowców.

Budowa toru rozpoczęła się w 1959 r. Obiekt otwarto w 1961 r., a pierwszej przebudowy dokonano 10 lat później. Grand Prix Francji odbywa się w Magny-Cours od 1991 r. Przeniesienie wyścigu Formuły 1 z wybrzeża (Le Castellet) na prowincję w środku kraju odbyło się wskutek działań rządu francuskiego, który chciał poprawić rozwój ekonomiczny tego regionu.

W sezonie 2006 wyścig o Grand Prix Francji zostanie rozegrany po raz 56. od inauguracji mistrzostw świata Formuły 1 w sezonie 1950. Po raz szesnasty zawody odbędą się w Magny-Cours. Pierwszy wyścig o GP Francji odbył się w Reims w 1950 r. Szesnaście wyścigów rozegrano w Paul Ricard, 11 w Reims, po pięć w Dijon i Rouen, cztery razy w Clermont Ferrand i raz w Le Mans.

Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus

KOMENTARZE

6
rafaello85
13.07.2006 12:06
jakub871... Zgadzam się w 100%:)
Arczyn
13.07.2006 10:41
Wpuścić teraz za JV... a kto byłby wtedy testerem, niedoświadczony Vettel? No ludzie, trochę cierpliwości i logicznego myślenia...
jakub871
12.07.2006 07:37
Kubica bardzo dobrze sobie radzi w treningach przed kazdym wyscigiem. Moim zdaniem powinni go wpuscic za Villeneuva on sobie nie radzi w wyscigach, a nasz rodak by pokazal swoja klase F1. Jestem za Robertem Kubica. Licze ze wystartuje w jakims wyscigu w tym sezonie.
P@veL
12.07.2006 02:15
Właśnie! Theissen mówił, że liczą na dobry wynik ( http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=3926 ) więc myślałem, że zamiast Nicka wystąpi Robert... ;)
mkpol
12.07.2006 01:38
Nie wiem czym ten Nick sie podnieca. Przeciez juz wiadomo ze Robert jedzie zamiast niego, bo on ma dalej problemy z miesniami karku
oligator
12.07.2006 01:03
zapomnieli naisac ze te niby czulki beda odstraszac innych kierowcow podaczas startu zeby zyskac kilka miejsc!