Grand Prix Francji - zapowiedź - BMW Sauber
Ostatnie wyścigi pokazały, że forma niemiecko-szwajcarskiej ekipy cały czas wzrasta
12.07.0612:25
1464wyświetlenia
Grand Prix Francji
14-16 lipca 2006 r.
Jedenasta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 7 lipca 2006. Zespół BMW Sauber F1 nabiera rozpędu. Ostatnie wyścigi pokazały, że forma ekipy cały czas wzrasta, mimo nieukończenia przez oba BMW Saubery F1.06 wyścigu w Indianapolis. Podczas Grand Prix Francji zespół będzie się starał ponownie zakwalifikować w pierwszej dziesiątce i 16 lipca zdobyć kolejne punkty w wyścigu na Circuit de Nevers w Magny-Cours.
Po powrocie z USA zespół spędził trzy dni na testach na hiszpańskim torze Jerez. Obok kierowcy testowego i rezerwowego, Roberta Kubicy, w pracach wzięli udział Jacques Villeneuve i Sebastian Vettel, który niedawno ukończył 19 lat. Po salcie w Indianapolis Nick Heidfeld pozwolił odpocząć swoim mięśniom karku.
Nick Heidfeld:
"Zawsze lubiłem ścigać się w Magny-Cours. Wielu kierowcom ten tor nie odpowiada, po części ze względu na prowincjonalne położenie. Okolica jest bardzo malownicza, ale niestety nie bardzo mamy czas na zwiedzanie. Wokół znaleźć można wiele małych zameczków z pokojami do wynajęcia. Zawsze zatrzymuję się w jednym z nich, idyllicznym zameczku otoczonym prawdziwą fosą. To miejsce pełne uroku.
Sportowe wspomnienia z Magny-Cours też mam pozytywne - wygrywałem tu wyścigi w Formule 3 i Formule 3000. To wymagający tor, zwłaszcza dwie szykany. Są bardzo wąskie i wchodzi się w nie 'na ślepo'. Tor jest dość urozmaicony: są tu szybkie sekcje i dość wolne zakręty".
Jacques Villeneuve:
"W zeszłym roku Grand Prix Francji była jednym z naszych najlepszych wyścigów. Samochód jest teraz bardzo szybki, więc z niecierpliwością oczekuję wyścigu, w którym powinniśmy dobrze wypaść. Tor jest bardzo fajny i z reguły mamy tu interesujące wyścigi".
Robert Kubica:
"Dość dobrze znam tor Magny-Cours. To bardzo ładny obiekt. Ostatnio jeździłem tu w sezonie 2004 w Formule 3. Nigdy nie testowałem tu F1. Pierwszy i drugi zakręt są bardzo długie. Potem mamy szybką szykanę, nie mogę się doczekać przejechania jej bolidem Formuły 1. To niełatwy tor, ale spodziewam się, że dobrze mi na nim pójdzie, bo w Formule 3 jazda po nim bardzo mi się podobała. Wracamy do Europy, a ja jak zwykle zamierzam jak najlepiej wywiązać się ze swoich piątkowych obowiązków i zebrać jak najwięcej użytecznych danych dla Jacquesa i Nicka".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Powrót z zerowym dorobkiem punktowym z Indianapolis nie był przyjemny. Mimo tego jesteśmy podbudowani dobrym wynikiem z kwalifikacji - po raz pierwszy udało nam się uzyskać pole startowe w trzeciej linii. Nasza forma w wyścigu również była niezła. To dobra podstawa przed Magny-Cours. Celem jest znów uzyskanie czasów kwalifikacyjnych w pierwszej dziesiątce i zdobycie punktów w wyścigu. Oba samochody otrzymają na ten wyścig nowe silniki BMW P86 - Jacques po defekcie z Indianapolis, a Nick i tak miał dostać nową jednostkę napędową.
Circuit de Nevers pod względem czasu jazdy z otwartą przepustnicą, prędkości maksymalnych oraz długości prostych plasuje się mniej więcej pośrodku wszystkich obiektów z kalendarza F1. Czasami podczas wyścigu jest tu bardzo gorąco. Wysoka temperatura w naturalny sposób stawia wysokie wymagania przed silnikami.
Z marketingowego punktu widzenia Magny-Cours to kompletne przeciwieństwo Monte Carlo. To wiejska okolica, gdzie bardzo trudno się dostać. Brakuje tu zdecydowanie blasku typowego dla innych torów. Tutaj można w pełni skupić się na sportowej stronie sportu i wyzwaniach na torze. Tutaj, w 2001 r., BMW zapewniło sobie pierwsze pole position po powrocie do Formuły 1".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Magny-Cours to interesująca mieszanka wolnych i szybkich zakrętów. Przed nawrotem Adelaide kierowcy hamują z 300 km/h do 60 km/h, wolna jest również kombinacja prawy-lewy przed wyjazdem na prostą startową. Te zakręty wymagają dobrej trakcji, w przeciwieństwie do szybkich łuków w środkowej części toru. Wolne sekcje w dużym stopniu obciążają tylne opony, przez co przy doborze strategii zjazdów do boksu najważniejsze staje się przewidzenie zużycia ogumienia. Można tu jechać na dwa albo trzy zjazdy do boksu. Nawierzchnia toru jest bardzo równa i trzeba brać to pod uwagę przy ustawianiu parametrów bolidu. Z drugiej strony tor jest bardzo czuły na zmiany temperatury, przez co ustawienia, które przed południem są dobre, po południu już się nie sprawdzają. To prawdziwe wyzwanie dla inżynierów".
Fakty i liczby
&,../tory/magny-cours.jpg,,
Po dziesięciu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 19. punktami na koncie.
Historia toru
Magny-Cours leży w połowie drogi pomiędzy Paryżem i Lyonem, 15 km od miasta Nevers, należącego do Departamentu Nievre w zachodniej Burgundii. Znajduje się tam niewielkie lotnisko, na którym lądują prywatne lub czarterowe samoloty wykorzystywane przez zespoły i kierowców.
Budowa toru rozpoczęła się w 1959 r. Obiekt otwarto w 1961 r., a pierwszej przebudowy dokonano 10 lat później. Grand Prix Francji odbywa się w Magny-Cours od 1991 r. Przeniesienie wyścigu Formuły 1 z wybrzeża (Le Castellet) na prowincję w środku kraju odbyło się wskutek działań rządu francuskiego, który chciał poprawić rozwój ekonomiczny tego regionu.
W sezonie 2006 wyścig o Grand Prix Francji zostanie rozegrany po raz 56. od inauguracji mistrzostw świata Formuły 1 w sezonie 1950. Po raz szesnasty zawody odbędą się w Magny-Cours. Pierwszy wyścig o GP Francji odbył się w Reims w 1950 r. Szesnaście wyścigów rozegrano w Paul Ricard, 11 w Reims, po pięć w Dijon i Rouen, cztery razy w Clermont Ferrand i raz w Le Mans.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
14-16 lipca 2006 r.
Jedenasta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 7 lipca 2006. Zespół BMW Sauber F1 nabiera rozpędu. Ostatnie wyścigi pokazały, że forma ekipy cały czas wzrasta, mimo nieukończenia przez oba BMW Saubery F1.06 wyścigu w Indianapolis. Podczas Grand Prix Francji zespół będzie się starał ponownie zakwalifikować w pierwszej dziesiątce i 16 lipca zdobyć kolejne punkty w wyścigu na Circuit de Nevers w Magny-Cours.
Po powrocie z USA zespół spędził trzy dni na testach na hiszpańskim torze Jerez. Obok kierowcy testowego i rezerwowego, Roberta Kubicy, w pracach wzięli udział Jacques Villeneuve i Sebastian Vettel, który niedawno ukończył 19 lat. Po salcie w Indianapolis Nick Heidfeld pozwolił odpocząć swoim mięśniom karku.
Nick Heidfeld:
"Zawsze lubiłem ścigać się w Magny-Cours. Wielu kierowcom ten tor nie odpowiada, po części ze względu na prowincjonalne położenie. Okolica jest bardzo malownicza, ale niestety nie bardzo mamy czas na zwiedzanie. Wokół znaleźć można wiele małych zameczków z pokojami do wynajęcia. Zawsze zatrzymuję się w jednym z nich, idyllicznym zameczku otoczonym prawdziwą fosą. To miejsce pełne uroku.
Sportowe wspomnienia z Magny-Cours też mam pozytywne - wygrywałem tu wyścigi w Formule 3 i Formule 3000. To wymagający tor, zwłaszcza dwie szykany. Są bardzo wąskie i wchodzi się w nie 'na ślepo'. Tor jest dość urozmaicony: są tu szybkie sekcje i dość wolne zakręty".
Jacques Villeneuve:
"W zeszłym roku Grand Prix Francji była jednym z naszych najlepszych wyścigów. Samochód jest teraz bardzo szybki, więc z niecierpliwością oczekuję wyścigu, w którym powinniśmy dobrze wypaść. Tor jest bardzo fajny i z reguły mamy tu interesujące wyścigi".
Robert Kubica:
"Dość dobrze znam tor Magny-Cours. To bardzo ładny obiekt. Ostatnio jeździłem tu w sezonie 2004 w Formule 3. Nigdy nie testowałem tu F1. Pierwszy i drugi zakręt są bardzo długie. Potem mamy szybką szykanę, nie mogę się doczekać przejechania jej bolidem Formuły 1. To niełatwy tor, ale spodziewam się, że dobrze mi na nim pójdzie, bo w Formule 3 jazda po nim bardzo mi się podobała. Wracamy do Europy, a ja jak zwykle zamierzam jak najlepiej wywiązać się ze swoich piątkowych obowiązków i zebrać jak najwięcej użytecznych danych dla Jacquesa i Nicka".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Powrót z zerowym dorobkiem punktowym z Indianapolis nie był przyjemny. Mimo tego jesteśmy podbudowani dobrym wynikiem z kwalifikacji - po raz pierwszy udało nam się uzyskać pole startowe w trzeciej linii. Nasza forma w wyścigu również była niezła. To dobra podstawa przed Magny-Cours. Celem jest znów uzyskanie czasów kwalifikacyjnych w pierwszej dziesiątce i zdobycie punktów w wyścigu. Oba samochody otrzymają na ten wyścig nowe silniki BMW P86 - Jacques po defekcie z Indianapolis, a Nick i tak miał dostać nową jednostkę napędową.
Circuit de Nevers pod względem czasu jazdy z otwartą przepustnicą, prędkości maksymalnych oraz długości prostych plasuje się mniej więcej pośrodku wszystkich obiektów z kalendarza F1. Czasami podczas wyścigu jest tu bardzo gorąco. Wysoka temperatura w naturalny sposób stawia wysokie wymagania przed silnikami.
Z marketingowego punktu widzenia Magny-Cours to kompletne przeciwieństwo Monte Carlo. To wiejska okolica, gdzie bardzo trudno się dostać. Brakuje tu zdecydowanie blasku typowego dla innych torów. Tutaj można w pełni skupić się na sportowej stronie sportu i wyzwaniach na torze. Tutaj, w 2001 r., BMW zapewniło sobie pierwsze pole position po powrocie do Formuły 1".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Magny-Cours to interesująca mieszanka wolnych i szybkich zakrętów. Przed nawrotem Adelaide kierowcy hamują z 300 km/h do 60 km/h, wolna jest również kombinacja prawy-lewy przed wyjazdem na prostą startową. Te zakręty wymagają dobrej trakcji, w przeciwieństwie do szybkich łuków w środkowej części toru. Wolne sekcje w dużym stopniu obciążają tylne opony, przez co przy doborze strategii zjazdów do boksu najważniejsze staje się przewidzenie zużycia ogumienia. Można tu jechać na dwa albo trzy zjazdy do boksu. Nawierzchnia toru jest bardzo równa i trzeba brać to pod uwagę przy ustawianiu parametrów bolidu. Z drugiej strony tor jest bardzo czuły na zmiany temperatury, przez co ustawienia, które przed południem są dobre, po południu już się nie sprawdzają. To prawdziwe wyzwanie dla inżynierów".
Fakty i liczby
Tor/Data | Circuit de Nevers/16 lipca 2006 |
Czas startu (lokalny/GMT) | 14:00/12:00 |
Okrążenie/Długość wyścigu | 4,411 km/308,586 km (70 okrążeń) |
Zwycięzca 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:31:22,233 |
Pole position 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:14,412 |
Najszybsze okrążenie 2005 | Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes), 1:16,423 |
Rekord toru | Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:15,377 (2004) |
&,../tory/magny-cours.jpg,,
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | Robert Kubica |
---|---|---|---|
Data urodzin | 10.05.1977 | 09.04.1971 | 07.12.1984 |
Miejsce urodzin | Mönchengladbach/Niemcy | St-Jean-sur-Richelieu/ Quebec, Kanada | Kraków/Polska |
Narodowość | Niemiec | Kanadyjczyk | Polak |
Zamieszkały | Stäfa, Szwajcaria | Villars, Szwajcaria | Kraków, Polska |
Stan cywilny | Dziewczyna Patricia Papen, córka Juni | Żonaty z Johanną | Kawaler |
Wzrost | 164 cm | 171 cm | 184 cm |
Waga | 59 kg | 67 kg | 73 kg |
Debiut w F1 | 2000, Melbourne | 1996, Melbourne | - |
Starty w GP | 108 | 162 | - |
Udział w GP | 110 | 163 | - |
Pole position | 1 | 13 | - |
Wygrane | - | 11 | - |
Miejsca na podium | 4 | 23 | - |
Najszybsze okrążenia | - | 9 | - |
Najlepsze miejsce w mistrzostwach | 8 | 1997 mistrz świata (Williams Renault) | - |
Zdobyte punkty | 68 | 235 | - |
Punkty w sezonie 2006 | 12 | 7 | - |
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | ||||
Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | |
GP Bahrajnu | 10. | 12. | - | 11. | nie ukończył | - |
GP Malezji | 15. | nie ukończył | - | 14. | 7. | 2 |
GP Australii | 8. | 4. | 5 | 9. | 6. | 3 |
GP San Marino | 15. | 13. | - | 12. | 12. | - |
GP Europy | 15. | 10. | - | 9. | 8. | 1 |
GP Hiszpanii | 10. | 8. | 1 | 14. | 12. | - |
GP Monako | 16. | 7. | 2 | 15. | 14. | - |
GP Wlk. Brytanii | 9. | 7. | 2 | 10. | 8. | 1 |
GP Kanady | 13. | 7. | 2 | 11. | nie ukończył | - |
GP USA | 10. | nie ukończył | - | 6. | nie ukończył | - |
Po dziesięciu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 19. punktami na koncie.
Historia toru
Magny-Cours leży w połowie drogi pomiędzy Paryżem i Lyonem, 15 km od miasta Nevers, należącego do Departamentu Nievre w zachodniej Burgundii. Znajduje się tam niewielkie lotnisko, na którym lądują prywatne lub czarterowe samoloty wykorzystywane przez zespoły i kierowców.
Budowa toru rozpoczęła się w 1959 r. Obiekt otwarto w 1961 r., a pierwszej przebudowy dokonano 10 lat później. Grand Prix Francji odbywa się w Magny-Cours od 1991 r. Przeniesienie wyścigu Formuły 1 z wybrzeża (Le Castellet) na prowincję w środku kraju odbyło się wskutek działań rządu francuskiego, który chciał poprawić rozwój ekonomiczny tego regionu.
W sezonie 2006 wyścig o Grand Prix Francji zostanie rozegrany po raz 56. od inauguracji mistrzostw świata Formuły 1 w sezonie 1950. Po raz szesnasty zawody odbędą się w Magny-Cours. Pierwszy wyścig o GP Francji odbył się w Reims w 1950 r. Szesnaście wyścigów rozegrano w Paul Ricard, 11 w Reims, po pięć w Dijon i Rouen, cztery razy w Clermont Ferrand i raz w Le Mans.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
KOMENTARZE