BMW użyje nowych pionowych skrzydełek na Magny-Cours

Z wcześniejszych wypowiedzi Roberta Kubica wynikało, że jest na to raczej nikła szansa
12.07.0601:30
deZZember
2038wyświetlenia

Członek zespołu BMW Sauber potwierdził serwisowi F1Racing.net, że nowe niespotykane dotąd w F1 pionowe skrzydełka umieszczone na dziobie bolidu F1.06, które były w zeszłym tygodniu testowane przez Roberta Kubicę i Jacquesa Villeneuve'a, zostaną użyte podczas najbliższego wyścigu o Grand Prix Francji na torze Magny-Cours.

Kiedy Robert Kubica testował nowe rozwiązanie na torze w Jerez, nie był pewny czego można się było po nich spodziewać. Powiedział wtedy: "Czasami po prostu trzeba coś wypróbować. Nie jestem pewien do czego one dokładnie służą. Ja tylko usiadłem w bolidzie i przejechałem z nimi okrążenie".

Kubica nie był zbytnio zachwycony nowym rozwiązaniem, ale przejechał z tymi skrzydłami tylko jedno okrążenie. Skomentował to tak: "Czy doświadczyłem jakiejś różnicy w zachowaniu samochodu? Nie i nie spodziewam się, że będziemy ich używać w wyścigach".

Źródło: F1Racing.net

KOMENTARZE

21
GroM
13.07.2006 03:45
Nie wiem jak zabronia te skrzydla to naprawde barany beda z tego FIA. Mnie sie podoba i z chcecia czekam na pierwszy wyscig z nimi :).
MMM
13.07.2006 07:26
za jakis czas tego zabronią, tak samo jak kilka lat temu były po bokach jakies skrzydełko podobne niewiadomo co, chyba tylko w ferrari i minardi ,nie pamietam dokładnie, ale zabronią tego pod jakims pretekstem dziwnym ale taknaprawde dlatego ze to brzydko wyglada.
SZOFERO
13.07.2006 06:15
Jedno jest pewne. Nie umniejszając talentu aerodynamikom Saubera jest to dobry chwyt marketingowy. Saubery będą się pojawiać częściej na ekranach telewizorów.
GroM
12.07.2006 05:22
Mnie tam sie to podoba, wreszcie jakis zespol wprowadza rozwiazanie odmienne niz inni. To jest piekne i tym bardziej ciesze sie ze to BMW Sauber wprowadza. A czy ktos z was nie wie czy czasami nie zaloza tez tych rogow McLarena ? Tez ostatnio je testowali. Wedlug mnie te pionowe spojlery kieruja struge powietrza na zewnatrz bolidu, w wiekszej ilosci niz dotychczas, dzieki czemu wiecej powietrza wpada do bocznych chlodnic, reszta przechodzi do tuly na spojler. Poza tym mozliwe ze tym bolidem latwiej bedzie sie wchodzilo w zakret a zarazem z wieksza predkoscia :), ale co tam, kto to wie narpawde chyba tylko ci z F1 z BMW, a inni tak moze nie wiedza co to :)
Leon
12.07.2006 03:03
Ciekawe jak będą "latać" przy silnym , bocznym wietrze ?
deZZember
12.07.2006 02:08
To rozwiązanie jest potrzebne, gdy się trafi na wolniejszego kierowcę przed sobą. Po prostu te dwa skrzydła dają wspaniały wręcz punkt zaczepienia dla wektora siły skierowanej w kierunku jazdy. Mówiąc po Polsku działa to jak proca -masz wolniejszego kierowcę przed sobą, to strzelasz :> :D ;P Tylko trzeba gumkę przymocować ;>
oligator
12.07.2006 01:02
wiesz stiq ze nawet o tym myslalem. kiedys po igrzyskach czytalem we wprost artykul "stozkoglowi" ktory pisal o tym co moze czekac plywakow (troche jak kaski w kolarstwie salowym). wiec kto wie
stig
12.07.2006 12:36
Niedługo to na kasku kierowcy będzie jakiś spojlerek :)
Arczyn
12.07.2006 11:43
Zadziwiające jest, że taki talent marnuje się na zwykłym forum o F1. Skoro potrafisz ocenić na podstawie fotki czy pomoże czy nie, to dlaczego nie wyślesz CV+listu motywacyjnego do Hinwill i nie zastąpisz tych matołów, co nie znają się na F1 i dziwne skrzydełka wprowadzają? :> Skoro będą z tym jechać, to znaczy że dział aero uważa że na Magny-Cours takie coś się przyda :]
magda
12.07.2006 11:14
Kubica musi sijeszce duzo uczyc i nie on podejmuje decyzje. sadze ze Mcluke ma racje co do jedngo wyglada to kosmicznie brzydko.hmm cos nowego? napewno tak. czy nie utrudnia to widocznosci? tego nie wiem nie jechalam kosmicznymi pojazdami. czy poprawi to osiagi? napewno nie i co do teg nie mam watpliowsci. Power jest w silniku i spojlerze przednim oraz tylnim. Mocy nigdy nie przybylo przez 2 sterczace plastikowe dziwalagi. Powodzenia w wyscigahc.
McLuke
12.07.2006 11:00
nie no ludzie jak to wygląda??!! przecież to okropne!! lepiej żeby tego nie użyli w wyścigu,no bo skoro wg. Kubicy nie poprawiło to osiągów samochodu to po co im to??
dz
12.07.2006 10:54
heheheehe nie to zebym się czepiał ale coż to jest , czemu to ma służyć ?? czy podobnych paskudztw nie bylo już w yamahach arowsa , hm?? mam nadziję ze to nie przejdzie bo wyglada to paskudnie
Mariusz
12.07.2006 09:54
Żeby tylko oni widzieli przed sobą trasę to będzie dobrze. ;-)
deeze
12.07.2006 09:28
W niewielkim stopniu tylko pogarszają pole widzenia. Jeśli byłyby niebezpieczne, FIA zabroniłaby ich testowania na torze.
FANF1
12.07.2006 09:19
Albo jak będą brzydko wyglądały w telewizji to zabroni ich Bernie, tak jak było to x-wingami Tyrrela w 1997, ofijalnie usunęli z powodu bezpieczeństwa, a nieoficjalnie Berniemu się nie podobały.
oligator
12.07.2006 09:05
ale swoja droga tak jak to ktos tu nazwal (trafnie) te 'nibyczulki' sa ... hmmm... szpetne podobno Arrows w monaco wprowadzil cos podobnego i fia stwierdzila, ze to zmniejsza pole widzenia i zabronili tego. Teraz wiec moze byc podobnie
Aquos
12.07.2006 08:59
Pogorszają widoczność z całą pewnością. A co do ich roli, to jedyne co udaje mi się wydedukować to, że zmieniając przebieg strumienia powietrza (odchylając i powodując zawirowanie) zwiększają one siłę docisku tylnego skrzydła.
oligator
12.07.2006 08:57
czy ktos madrzejszy ode mnie odgadnie jaki cel maja dokladnie te skrzydla, bo chyba nie o docisk tu chodzi?
Crow
12.07.2006 08:32
O rany...to wyglada jak statecznik. Nie bardzo tylko rozumiem celu w jakim zostaly zastosowane. Sa tak dziwne jak...nos FW26 ale nie tak piekne jak on :). Ale jak maja pomoc to czemu nie...tylko sie zastanawiam czy minimalnie nie zaweza to pola widzenia kierowcy.
Maraz
12.07.2006 08:25
Fotka wstawiona :)
Crow
12.07.2006 08:21
A sa dostepne jakies fotki owych skrzydelek?