Honda szacuje postępy z Belgii na około jedną dziesiątą sekundy

Hasegawa stwierdził, że trudno ocenić realny progres ze względu na charakterystykę toru Spa.
31.08.1710:01
Nataniel Piórkowski
1862wyświetlenia
Embed from Getty Images

Honda kontynuuje proces rozwoju swojej tegorocznej jednostki napędowej - przekonuje szef programu japońskiego koncernu w Formule 1, Yusuke Hasegawa.

Pomimo tego, iż w mediach regularnie pojawiają się doniesienia o prawdopodobnym zakończeniu współpracy McLarena i Hondy, Hasegawa zapewnia, że jego inżynierowie dokładają wszelkich starań, aby poprawić osiągi oraz stabilność pracy jednostki RA617H.

W Belgii Honda postawiła kolejny krok w rozwoju swego silnika, wprowadzając do użytku specyfikację 3.5. Zakładamy, że dokonaliśmy postępów rzędu 0,1s [na okrążeniu], ale w rzeczywistości mogą one okazać się większe. Trudno to ocenić ze względu na charakterystykę toru Spa. Gdybyśmy mogli skorzystać z ostatniej ewolucji silnika na Węgrzech, wynik mógłby być inny.

Japończyk dodał, że nowa ewolucja silnika zapewnia lepszy moment obrotowy przy niskich prędkościach. Chociaż na Spa nie mamy zbyt wielu wolnych zakrętów, jedenaste miejsce wywalczone w kwalifikacjach pokazuje efekt specyfikacji 3.5 - podkreślił Hasegawa.

KOMENTARZE

11
bolekse
01.09.2017 05:56
[quote="marios76"]0,1 sekundy na siedmiu kilometrach? Zarty... @Mexi Dobre podsumowanie, ale na Monzy okolo 0,08 a na krotszych torach jak te ulamki liczyc? Tyle i tak dlugich prostych jak na Spa jest na torach niewiele, wiec na kretych wyjdzie polowa z tego :) Gdzie jest ten postep????[/quote] Wyraźnie pisze, że jest to zysk mocy na niskich obrotach czyli podczas przyśpieszania z niskich prędkości. Na monzy będzie z tego mniejszy zysk bo mało jest wolnych zakrętów ( w sumie dwie szykany tylko można do takich zaliczyć). W singapurze to będzie bardzo ważne i da dużo więcej niż 0,1 s. Liczę, że McLaren będzie numer 4 w stawce w singapurze. Monze po prostu przejadą tak żeby nie nadwyrężyć jednostek.
marios76
31.08.2017 01:41
0,1 sekundy na siedmiu kilometrach? Zarty... @Mexi Dobre podsumowanie, ale na Monzy okolo 0,08 a na krotszych torach jak te ulamki liczyc? Tyle i tak dlugich prostych jak na Spa jest na torach niewiele, wiec na kretych wyjdzie polowa z tego :) Gdzie jest ten postep????
gumek73
31.08.2017 01:40
Jedenaste miejsce w kwalifikacjach, to przedewszystkim efekt holowania się Alonso za kolegą z zespołu.
Aeromis
31.08.2017 11:50
Problem polega na tym, że silnik Hondy potrzebuje przyspieszenia o 0,1 sekundy i to się zgadza, ale nie na okrążeniu a na każdej prostej.
---
31.08.2017 09:33
Sukces.
Mexi
31.08.2017 09:27
Nie no, 0,1s na najdłuższym torze w kalendarzy to jest coś! Na monzy da to pewnie z 0,06s, w praktyce nic konkretnego, coś co zginie przy byle innej linii w zakręcie. Błąd pomiaru.
fordern
31.08.2017 09:26
To jest żart, prawda? Spa przecież było torem, na którym nawet organizowano testy, a i jeżeli poprawiają silnik, to bardziej niż na Spa wyjdzie tylko na Monzie. Litości...
raafal
31.08.2017 09:13
Honda całkowicie się pogubiła w obecnym świecie F1. Ich PR jest tragiczny. Podają informacje, które wywołują tylko uśmiech zażenowania. Tak jak np. z tym oprogramowaniem sterującym, które rozpoznaje czy bolid minął zakręt po ruchach przepustnicy, jakby zupełnie nie wiedzieli, że mają na pokładzie całkiem dokładne czujniki przeciążeniowe. Lubię Hondę, jednak ostatnie lata pokazują jak daleko zostali w tyle, przynajmniej w F1.
slipstream
31.08.2017 09:08
Niby zrobili postęp o całe 0,1! sekundy ale tak naprawdę nie wiedzą jaki zrobili postęp bo tor był zły, bo nie potrafią analizować takich danych jak się okazuje. Niech ten kabaret się skończy.
BGP001
31.08.2017 08:13
PR pełną gębą.
Sgt Pepper
31.08.2017 08:09
0.1 sekundy to szok. Jeszcze ze 2 lata w takim tempie i dojadą do czołówki (pod warunkiem że czołówka weźmie na te dwa lata urlop).